Oon tässä suunnittelemassa määrittelemättömän ajan päästä tapahtuvaa autonvaihtoa tulevan duunin mukaiseksi, joka käytännössä tarkoittaa enimmäkseen kilometrejä maantiellä mutta jonkin verran myös metsäautoteillä. Ei mitään sellaista offroadia mihin ei tukkirekkakin perässä pääsisi, mutta kuitenkin kaksvetoiset voi suosiolla jättää sivuun. 2010 diesel Foresterin omistaneena tykästyin kyllä kovasti Subaruun, mutta vitutuskäyrä lähti hissukseen rajuun nousuun kun puolen vuoden sisällä meni 3300e huoltoihin ja selkeästi leijonanosa meni siitä varaosiin (2x etuvetari kalleimpina, egr ja muuta pikkukilkettä kans).
Mietinkin sitä että kuinka toimintavarmoja otsikon mukaiset Outbackit on olleet foorumilaisten kokemusten perusteella? Onko varaosat näihin järkihintaisia, kun tuntui että seuraavan sukupolven Foresterissa ne oli jo aika tyyriitä?
2,5i moottorihan taitaa olla aika hyvä moottori noin yleisesti ottaen, mutta juttu kiertää että kannentiivisteet ovat heikko lenkki. Ilmeisesti vika oli pahimmillaan vuosien 2003-2004 kieppeillä, mutta että senkin jälkeen on ollut ongelmia vaikka selkeästi harvemmin. Kannattaako vaihtoautoa ostaessa käyttää jossain testauttamassa onko jäähdytysnesteen seassa pakokaasujäämiä ja onko perushuoltamoilla edes testivälineistöä tuollaiseen? Ei nyt taitais satastakaan maksaa jos tilaisi Block testerin itte missä on testilientä minkä läpi imetään sitä jäähdytinnesteen höyryjä, vois olla kannattava investointi siihen nähden että kansirempasta tuskin alle tonnilla selviää...
Mutta muutenkin olisi pirun kiva kuulla niin risuja kuin ruusuja tämän ikäluokan Outbackeista, sillä siihen todennäköisesti aikanaan päädyn ja haluaisin osata etsiä sen ehjän ja hyväkuntoisen yksilön kun on ensin selvittänyt ne todennäköisimmät sudenkuopat