HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

Keskustelua melkein mistä vaan...
Avatar
Mauri H
Viestit: 663
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 22:00
Paikkakunta: Salo

Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja Mauri H » 11 Maalis 2015, 17:03

Ei huono idea, tähän kun saadaan joku varteenotettava firma (mieluiten ei jenkkiläinen :lol: ) mukaan niin voi alkaa tapahtumaan.

http://www.motouutiset.fi/fi/moottoripy ... ref=newest
BMW 330D xDrive
H-D:t Fat Bob ja XR1200

Aikanaan nautiskeltu:
Forester XT MY10
Outback TD MY10
Forester S-Turbo MY99
Legacy 200 MY92

subaru
Viestit: 51
Liittynyt: 20 Helmi 2015, 10:36

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja subaru » 11 Maalis 2015, 17:20

Aika mielenkiintoinen... toivottavasti nähdään jossain vaiheessa tuotannossa!

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja Razorlives » 12 Maalis 2015, 22:04

Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja mechanix » 12 Maalis 2015, 22:12

Yritys ei ole mikään propellihattusetien temmellyskenttä vaan täynnään vakavasti otettavaa insinööri- ja tohtorivoimaa, jotka ovat 17 vuoden ajan kehittäneet moottoria.

Kyllähän tuosta vois kohta tulla jo valmista... :mrgreen:
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja Hakala » 12 Maalis 2015, 22:17

Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

Avatar
jtuomain
Viestit: 260
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:00

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja jtuomain » 13 Maalis 2015, 08:07

Luulisihan tuon aksiaalimoottorin autonvalmistajia kiinnostavan, 6 miljoonaa aika pieni summa niissä hommissa.
Subaru Impreza WRX STI 2006 "Club"

Avatar
khalonen
Viestit: 118
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 14:15
Paikkakunta: Vieremä

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja khalonen » 13 Maalis 2015, 13:56

Jotenkin maalaisjärjen vastainen tuollainen kampikoneisto vs. perinteinen yksinkertaisin kampi edestakaisen liikkeen muuttamiseen pyöriväksi. Tulee isoja voimia johonkin suuntaan? Laakeroinnin kesto? Onko venttiilikoneiston poistaminen isompi etu sitten evt.
Hydraulimoottorissa ja pumpuissahan sama idea yksinkertaisemmalla swashplatella mutta ohivuodot ei paljon haittaa...

Avatar
Razorlives
Viestit: 83
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:25
Paikkakunta: Vihti
Viesti:

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja Razorlives » 13 Maalis 2015, 18:20

Hakala kirjoitti:
Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

No en tiedä.. Ne vankkelithan tunnetusti kestää yli 200k km?? :laughing7:
-Subaru Legacy 200 Wagon -92-
-Subaru Legacy 200 Wagon -91-
-Subaru Forester SF -98-

Avatar
Jampsu
Viestit: 1209
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja Jampsu » 13 Maalis 2015, 19:30

Razorlives kirjoitti:
Hakala kirjoitti:
Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

No en tiedä.. Ne vankkelithan tunnetusti kestää yli 200k km?? :laughing7:

Pikemminkin 100tkm on wankkelille riittävästi.
JDM Legacy GT spec b AT MY04 & JDM Impreza WRX STI spec. C RA WR limited MY05 *harraste lelu*
Forester XS TD -11 Mökkiöljy käyttis Tuned by Artec Power
Ex. Subarut: my99 legacy gt-b, my05 legacy gt spec b, my04 legacy gt spec b, Legacy my04 2.5L stw.

Hakala
Viestit: 181
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 22:15

Re: Duke Engines - Aksiaalimoottori. Tulevaisuuden juttu?

ViestiKirjoittaja Hakala » 13 Maalis 2015, 20:38

Razorlives kirjoitti:
Hakala kirjoitti:
Razorlives kirjoitti:Vihdoin joku tekee jotain fiksua.. monasti itte manaillut kuinka perusmäntämoottori on hölmö, ja taas vankkelissa laakerit liian lähellä palotilaa...

Laakerit liian lähellä palotilaa.. Onko siitä ollut paljonkin haittaa?

No en tiedä.. Ne vankkelithan tunnetusti kestää yli 200k km?? :laughing7:

Kestää mitä kestää, mutta ei kai se sentään edellämainitusta johdu

Mäntämoottoreihin verrattuna aika vähissä on laakerivauriot, edes viritetyissä. Iskunpituudesta, tai puuttesta, johtuen

-

Ei tuo dukekaan ihan uusi keksintö ole kun jo useampi vuosi sitten viimeksi pyöri mainosvideot foorumeilla

Youtubessa muitakin mullistavia uusia moottorikeksintöjä, mutta taitaa jäädä aika pieniksi tuotantomäärät


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron