Tyramies kirjoitti:Noniin ja taas päivitystä, uusi scuuppi asennettu jne... Nyt kovasti polttelee se moottorinohjaus... yritän löytää jotain missä olisi commanderi mukana.
Turbon saa vissiin heräämään aikaisemmin säätämällä ennakkoa?
Jampsu kirjoitti:Tyramies kirjoitti:Noniin ja taas päivitystä, uusi scuuppi asennettu jne... Nyt kovasti polttelee se moottorinohjaus... yritän löytää jotain missä olisi commanderi mukana.
Turbon saa vissiin heräämään aikaisemmin säätämällä ennakkoa?
Nyt alkaa kuulostaa siltä et parempi ettet ainakaan itse mene räpeltämään mitään vaan viet ammattilaiselle säädettäväksi.
Tyramies kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Tyramies kirjoitti:Vielä s*****a selvis että terminaali muuttaa niin pitää ruveta säästeleen rahaa bensoihin
Tyramies kirjoitti:Jampsu kirjoitti:Tyramies kirjoitti:Noniin ja taas päivitystä, uusi scuuppi asennettu jne... Nyt kovasti polttelee se moottorinohjaus... yritän löytää jotain missä olisi commanderi mukana.
Turbon saa vissiin heräämään aikaisemmin säätämällä ennakkoa?
Nyt alkaa kuulostaa siltä et parempi ettet ainakaan itse mene räpeltämään mitään vaan viet ammattilaiselle säädettäväksi.
Ideanahan siis ei ollut vaan laittaa kiinni vaan tutustua bensa-autojen säädätykseen. Nähtävästi mennyttä on ne ajat jolloin jengi autto toisiaan kertomalla miten noi toimii ja autto kaljapalkalla säädätyksissä Kovasti tässä nyt odottelen lunta ja muuta, tuntuu menevän nelivedon idea hukkaan kun asvaltilla ajelee Stadissa. Vielä s*****a selvis että terminaali muuttaa niin pitää ruveta säästeleen rahaa bensoihin
Tyramies kirjoitti:Asiat edistyy, lisää tietoa pitää vaan haalia Kaveri vetäs tänää subulla, ei käyny kuinkaa muttei lähteny edes täys neliveto pääl irti
Ja nyt vielä tosihyvät neliveto kelit. Kokeiltiin taas Pietarin reissulla 180km/h vauhtia ylläpitää joku 3-5 min, ei tunnu olevan kone moksiskaan. Ei kai se ota itteensä jos pidempään ajelee isommilla vauhdeilla?
Tyramies kirjoitti:Alright, laitan korvan taakse ton sitten kun vaihan taas nastat pois niin vois olla ajankohtasta. Otin tänään muutamat vedot, tuntu olevan seos ainakin täyskaasulla ihan ok 10-11 välissä, mutta turbo herää vasta 4-5tonnin välissä. Nyt lukenut kokoajan lisää ja lisää, kohta rupeen tilailee ebaysta jotain kaapeleita taas että pääsis säätämään ecua. Ekana vaan pitäs hankkii se ecu
Sen verran vielä että autoa ei tietojen mukaan ole sen kummemmin säädetty... tänään selvisi tälläinen... saatan kyllä olla väärässäkin mutta lukeminen ja pähkäily jatkukoon.
Toisessa paikaltaan ilman kierroksia 35:65 dccd asvaltilta ja toisella videolla hieman kierroksia pohjalle (tiedän se nelivedon paikaltaan lähetys ei oo hyvä
juttu)
https://youtu.be/8z3qUg7TgQ0
Kuinka siis saada helpoiten tuo turbo heräämään alle 4k? Vaihtamalla se?
Tyramies kirjoitti:Open Helical FLSD avail. 12/99 on regular STi RA (optional?)
4. tämä vaivaa minua eniten: kun sain auton, se oli takavetoinen ja nyt 4WD. Takavetoisena ratissa ei tuntunut nykimistä, mutta nyt nelivetoisena tuntuu kuin edessä olisi joku 75% lukko kun kokoajan tärähtelee. Vetarit kunnossa, ei rohise eikä äännä muuten kuin asvaltilla. Tätä tutkittiin jälleen Miikan luona ja lopputulos oli että takana on aivan helvetin jäykkä levylukko, ja edessä ei niin jäykkä myöskin levylukko. Onko tämä kuinka riskaabelia ajella nelivedolla asvaltilla kun kokoajan tuntuu että oltaisiin menossa sinne minne ratti näyttää...? Se mikä vielä sotkee enemmän pakkaa että DCCD napin ja ohjausboksin asennuksen jälkeen jos laittaaa DCCD 50:50 asennukseen, niin kaikki neljä pyörää vetää samaan aikaan kuin vanhassa intin defenderissä... Ymmärrän myöskin että kun perä on melkein kuin kemppi, niin vaikuttaa varmasti myös eteen mutta että noin paljon myös 36:65 asennossa...
Tyramies kirjoitti:Juu sen diiseleistä muistankin ettei se teho oo niin paha mut vääntö varsinkin alakierroksilla. En vaan nyt tajunnu miks se pitäs olla yläkierroksilla? Haetaanko tällä nyt siis sitä että se auto saa superturbon tapasen buustin kun turbo potkasee ineen...? Itekkin noissa videoissa lähen rauhassa ja ei edes turbo ahda, varmasti saisi lähtemään rankemmin jos kierrättäis ja ilman ahtopaineen laskua sais sen paikaltaan lähtemään.
Silent_alarm kirjoitti:Tyramies kirjoitti:Juu sen diiseleistä muistankin ettei se teho oo niin paha mut vääntö varsinkin alakierroksilla. En vaan nyt tajunnu miks se pitäs olla yläkierroksilla? Haetaanko tällä nyt siis sitä että se auto saa superturbon tapasen buustin kun turbo potkasee ineen...? Itekkin noissa videoissa lähen rauhassa ja ei edes turbo ahda, varmasti saisi lähtemään rankemmin jos kierrättäis ja ilman ahtopaineen laskua sais sen paikaltaan lähtemään.
Rattaat kestää sitä enemmän vääntöä mitä on kierrosnopeutta. Siinä se taika on.
Tyramies kirjoitti:Silent_alarm kirjoitti:Tyramies kirjoitti:Juu sen diiseleistä muistankin ettei se teho oo niin paha mut vääntö varsinkin alakierroksilla. En vaan nyt tajunnu miks se pitäs olla yläkierroksilla? Haetaanko tällä nyt siis sitä että se auto saa superturbon tapasen buustin kun turbo potkasee ineen...? Itekkin noissa videoissa lähen rauhassa ja ei edes turbo ahda, varmasti saisi lähtemään rankemmin jos kierrättäis ja ilman ahtopaineen laskua sais sen paikaltaan lähtemään.
Rattaat kestää sitä enemmän vääntöä mitä on kierrosnopeutta. Siinä se taika on.
Käytännössä siis mitä enemmän kierroksia sitä rivakammin voi vaihdella vaihteita?
Tyramies kirjoitti:Meinaat siis että mitä enemmän kierroksilla se vääntö tulee sitä parempi... kuullostaa vaikeelta saada vääntö pysyt yhellä kierrosalueella
Silent_alarm kirjoitti:Tyramies kirjoitti:Meinaat siis että mitä enemmän kierroksilla se vääntö tulee sitä parempi... kuullostaa vaikeelta saada vääntö pysyt yhellä kierrosalueella
Käytännössä joo eli mitä nopeammin rattaat pyörii laatikon sisällä sen paremmin ne kestää. Eli mitä korkeammalla kierrosalueella vääntö tulee niin sitä paremmin voimansiirto voi kestää.
Tyramies kirjoitti:Onko noita kuusvaihteisia kenelläkään myydä alle tonnilla
Juu mul kans!petev kirjoitti:Jos löytyy 6-vaihteisia myytäväksi.alle tonnin.
Minä ostan heti kaks .
Itsesiassa niitä on jopa ollut tosin ei Suomessa kylläkäänQulle kirjoitti:Juu mul kans!petev kirjoitti:Jos löytyy 6-vaihteisia myytäväksi.alle tonnin.
Minä ostan heti kaks .
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa