baburusa kirjoitti:53 Key Communication Failure
Jond kirjoitti:baburusa kirjoitti:53 Key Communication Failure
Olisko kuitenkin käynnistyksenestossa vika?
Virtalukon ympärillä oleva tunnisterengas ei syystä tai toisesta tunnista avaimessa olevaa sirua ja ajonesto menee päälle.
Ihan arvailua omalta osalta, en oo perehtynyt voiko käynnistyksen esto sammuttaa auton kun se jo kerran on käynnistetty, enkä muista estääkö subarun käynnistyksenesto bensapumpun toiminnan vai kipinän.
Itsellä ainakin kun hajos turbo imprezasta maffi niin lähti käyntiin eikä sammuillut, mutta ei ottanut yli 3000rpm kierroksia ja kävi huonosti.
Ja lambda ei tosiaan vaikuta kylmänä käynnistäessä vaan menee open loopilla.
mechanix kirjoitti:Mulla teki samankoppasessa Legacyssa vähän samaa, alko sillä ettei ajosta 15-20min seisomisen jälkeen käynnistyny ennenku odotti toiset 15min, sit alko sammuilee ajossakin, välillä risteyksiin, muutaman kerran ihan maantielläkin rykäs mutta matka ei katkennu kuitenkaan. Vika oli kampuran tunnistimessa.
baburusa kirjoitti:TJani kirjoitti:Koita ajella maffin johto irti.
tuRboman kirjoitti:Kampuran anturi on sellainen materiaalin tunnistava anturi ja parissa tapauksessa tutkittiin mittarilla, niin vika tilanteessa se anturi jäi "luulemaan" että se tunnistettava kohta on kokoajan anturin luona. Eli anturin ja ECU:n kannalta tilanne sama kuin moottori ois täysin pysähdyksissä -> ei kipinää, ei bensaa.
baburusa kirjoitti:Uus kampiakselin asentoanturi paikallaan. Katothan auttoko.
Qulle kirjoitti:Eli oire muuttui kuitenkin?
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Anturit on induktiivisia ja tunnistaa sen ohi liikkuvan metallin, joten voi ihan sen takia yskästä että saa jonkun virhesignaalin.baburusa kirjoitti:Qulle kirjoitti:Eli oire muuttui kuitenkin?
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Nooh paha sanua. Ei ainakkaa sammu. Nokka-akselin asentoanturia kun kopauttaa meisselin päällä niin auto yskäsee paikoillaan. Halapa uusia antureita yks kerrallaan huumorihommia.
mechanix kirjoitti:Anturit on induktiivisia ja tunnistaa sen ohi liikkuvan metallin, joten voi ihan sen takia yskästä että saa jonkun virhesignaalin.baburusa kirjoitti:Qulle kirjoitti:Eli oire muuttui kuitenkin?
Lähetetty minun Nexus 5 laitteesta Tapatalkilla
Nooh paha sanua. Ei ainakkaa sammu. Nokka-akselin asentoanturia kun kopauttaa meisselin päällä niin auto yskäsee paikoillaan. Halapa uusia antureita yks kerrallaan huumorihommia.
tuRboman kirjoitti:Eli virtalukon kosketin siis. Onnistuuko ohittaa kosketin jomppilangalla, eli johdonpätkällä kokeiluluontoisesti? Näitä pätkimisvikoja on hyvä etsiä ohittamalla, jos epäilee huonoa kontaktia mutta uutta osaa ei summassa halua vaihtaa.
Petter kirjoitti:Mulla aikanaan vanha Mazda teki samoja temppuja, oli bensapumppu hajalla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa