Leksi88 kirjoitti:Vuosimallia 2011 mutta käyttöönotto 8/2010. Onko riskiä?
Kyllä tuo on jo kestävää sarjaa, hanaa vaan.
Leksi88 kirjoitti:Vuosimallia 2011 mutta käyttöönotto 8/2010. Onko riskiä?
Mauri H kirjoitti:Leksi88 kirjoitti:Vuosimallia 2011 mutta käyttöönotto 8/2010. Onko riskiä?
Kyllä tuo on jo kestävää sarjaa, hanaa vaan.
Leksi88 kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Leksi88 kirjoitti:Vuosimallia 2011 mutta käyttöönotto 8/2010. Onko riskiä?
Kyllä tuo on jo kestävää sarjaa, hanaa vaan.
Ilmeisen varmaa tietoa. Onko kaikissa - 11 malleissa uudempi moottori?
Leksi88 kirjoitti:Soitto maahantuojalle paljasti, että vaikka auto on vuosimallia 2011 ja käyttöönottettu 8/-10, on auto luotu subarun järjestelmään 2/-10. Taitaa olla siis hajoavaa moottoria...?
Antonio kirjoitti:Nippei tietona: öljykokin pohjassa näkyy moottorin valmistus vuosi ja kuukausi..
hannuk kirjoitti:Sitähän ei kukaan varmaksi voi sanoa miten pitkän ajan osa on viettänyt hyllyssä, ennen kun se on kiinnitetty autoon. Kierto on varmasti melko nopea, mutta mikään kovin varma tuo ei ole. Se leima lohkossa taas on selkeä tieto kasaus ajankohdasta. Jos siis se merkintä löytyy. Omassa motissa merkinnästä ei saanut selvää, vaikka veden kanssa sitä ryönää merkinnän päältä puhdistikin.
jpp kirjoitti:Täältä https://cars-info.eu/spare-parts-online ... -catalogue löytyy valmistenumerolla "Vehicle Date" joka ilmeisesti valmistuspäivä?
Omassani näytti olevan 6.5.2010, ilmeisesti olisi jo kestävämpää tekoa? Toki mittarissakin jo lähemmäs 280tkm.
Matway kirjoitti:Missäs kohtaa tämä päiväysleima moottorissa sijaitsi?
Jos on motti vaihdettu niin tosta vin numerolla haettavasta päiväyksestä ei ole paljon iloa...
Tiedän kyllä koska motti on suurinpiirtein vaihdettu, mutta eihän sitä tiedä mistä varastosta se on löydetty...
Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
yason kirjoitti:jpp kirjoitti:Täältä https://cars-info.eu/spare-parts-online ... -catalogue löytyy valmistenumerolla "Vehicle Date" joka ilmeisesti valmistuspäivä?
Omassani näytti olevan 6.5.2010, ilmeisesti olisi jo kestävämpää tekoa? Toki mittarissakin jo lähemmäs 280tkm.
Mulla oli 16.6. tuon sivun mukaan, eli voisi pitää paikkaansakin.
Samoin minulla 280tkm mittarissa, ei ole kilikalia kuulunut...
Nojoo, pitää kattoo tietsikalla foorumilta. Ei mee ihan yks yhteen tapatalkin kanssa noi sivut, kun näkyy kerralla koko ketju.jaalto65 kirjoitti:Matway kirjoitti:Missäs kohtaa tämä päiväysleima moottorissa sijaitsi?
Jos on motti vaihdettu niin tosta vin numerolla haettavasta päiväyksestä ei ole paljon iloa...
Tiedän kyllä koska motti on suurinpiirtein vaihdettu, mutta eihän sitä tiedä mistä varastosta se on löydetty...
Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
Selaa tämän langan sivut 6-7, siellä on tarkempaa ohjeistusta. Muttei se ihan autuaaksi tee, omastani kun pyyhin tomut ja liejut pois niin merkintä häipyi samalla aivan lukemattomiin.
Uulapuula kirjoitti:Olen tässä katsellut vuonna 2011 käyttöönotettua outbackia. Taustatutkimusta tehdessäni huomasin, että kyseessä onkin ylivuotisena ostettu auto. Alustanumeron avulla sain http://catalog.autotrade.su -sivun mukaan auton "julkaisupäiväksi" 6.4.2010. Riski?
Uulapuula kirjoitti:Oliko näin että huhtikuussa 2010 on alettu valmistamaan tätä parempaa moottoria? Mitenhän tuon selvittäisi, että onko moottori vanhempaa vai uudempaa mallia?
Uulapuula kirjoitti:Ps. Minkälaisiin kulutuslukemiin olette päässeet tuolla diesel moottorilla varustetulla outbackilla?
yason kirjoitti:Uulapuula kirjoitti:Oliko näin että huhtikuussa 2010 on alettu valmistamaan tätä parempaa moottoria? Mitenhän tuon selvittäisi, että onko moottori vanhempaa vai uudempaa mallia?
Nosta moottorinsuojamuovia ja katso, jos kompressorin päällä on näkyvissä päivämäärä. Jos et löydä, niin soita maahantuojalle: osaavat kyllä kertoa vin-koodin perusteella moottorinumeron ja selvittää, onko motti sitä viimeisintä mallia.
Jappi kirjoitti:yason kirjoitti:kompressorin päällä
Se päiväysleima on lohkon päällä jakopään kopan reunassa mutta ilmastointikompressorin alla.
Ja Imppua unohtamatta... [emoji16]-teme- kirjoitti:Kaikissa -10 eteenpäin on se muovinen imusarja olipa mitä moottori erää tahansa, vain 08-09 legacy/ob oli alumiinen
AnttiHat kirjoitti:Tuota hieman pelkäsinkin, että on pieni. Tuossa meidän MY11 Legacyssä on kyllä yllättävänkin hyvät tilat, joten jos siihen vertautuu tuo OB niin ois mainio. Hitto tuolla nettiautossa muutamia noita loppuvuoden 2010 autoja ja yhden tarkistin tuosta Venäläisestä palvelusta niin 24.06.2010 näytti. On vähän kyllä turhan lähellä kriittisiä päiviä.
AnttiHat kirjoitti:Joop, nyt ei saa enää älähtää eli OB vaihtoi omistajaa. Oli varsin siisti ja hyvin pidetyn oloinen.
Yllättävän vähän kilsat tuntuu jos vertaa meidän yli puolet vähemmän ajettuun Legaan. Suorastaan ei eroa. Rengasmelu on aavistuksen kovempi kun Legassa mikä ehkä ymmärrettävää. Matka jatkuu, vielä 300km kotiin.
yason kirjoitti:
Tervetuloa boxerdieselillä ajavien kerhoon. Itse ostin omani reilut 10tkm enemmän ajettuna ja isäukko on ihmetellyt joka ikinen kerta kyydissä ollessaan, miten voi olla sisältä (ja päältä) ihan uuden oloinen. Ilmeisesti matkustamon pintamateriaalit kestävät aikaa ja kulutusta erittäin hyvin.
sassa kirjoitti:Muita kysymyksiä, mihin kaipaisin vastausta vaikka en ko. yksilöön päätyisikään.
- Mistä löydän huolto-ohjelman, huoltokirjassa ei ollut.
sassa kirjoitti:- Jakopään vaihtoväli näissä?
sassa kirjoitti:- Miten ajotietokoneen näyttöä pääsee säätämään, nyt vain trippi ja kokonaiskm. Vai saako tuohon edes näkyviin muita ominaisuuksia kuten kulutus tai koneen lämpötila?
-teme- kirjoitti:käyttöönotto päivän mukaan tuo pitäs olla sitä uutta konemallia mutta asia varmistuu VIN koodilla
sassa kirjoitti:Kiitos vastauksista, ajotietokoneestakin sai dataa irti ja peilien lämmityskin löytyi vinkkien perusteella
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa