Reetuhai2 kirjoitti:Ei se kinkkistä oo, lootan tyyppikoodi tyyppikilvestä, ja mieluiten varmistaa laatikosta itestään, siellä on tarra startin puolella kytkinkopassa. Sitte transmission chartteja selaamaan ja selvittämään välitykset etu ja takaperästä, ja uus loota paikalleen.
Jampsu kirjoitti:Jos haluu pelata varmanpäälle niin ottaa perän samasta autosta mistä aski tulee.
TJani kirjoitti:Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?
Jos nyt puhutaan 97 vuosimallin Subarusta niin kyllä ne kaikki menee kiinnityksiltään ristiin ilman mitään adaptereita jne. Ainoat muuttuvat asiat on välitys ja kytkin.Subaru97 kirjoitti:TJani kirjoitti:Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?
No minä en sitä voi tietää, ennenkuin näen sen.. joku muu voi tietää paremmin. Sen tiedän vain, että se on erilainen 2.2l koneissa. Tarvis käytännössä adabterin rakentaa väliin jos 2,0l koneesta suoraan ottas. Semmoseen epävarmaan touhuun en alkaisi. Tuskin välitykset muuttuu kummosesti 2.0litran koneessa, kaippa se sitte käy.
mechanix kirjoitti:Jos nyt puhutaan 97 vuosimallin Subarusta niin kyllä ne kaikki menee kiinnityksiltään ristiin ilman mitään adaptereita jne. Ainoat muuttuvat asiat on välitys ja kytkin.Subaru97 kirjoitti:TJani kirjoitti:Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?
No minä en sitä voi tietää, ennenkuin näen sen.. joku muu voi tietää paremmin. Sen tiedän vain, että se on erilainen 2.2l koneissa. Tarvis käytännössä adabterin rakentaa väliin jos 2,0l koneesta suoraan ottas. Semmoseen epävarmaan touhuun en alkaisi. Tuskin välitykset muuttuu kummosesti 2.0litran koneessa, kaippa se sitte käy.
Subaru97 kirjoitti:Jos nyt puhutaan 97 vuosimallin Subarusta niin kyllä ne kaikki menee kiinnityksiltään ristiin ilman mitään adaptereita jne. Ainoat muuttuvat asiat on välitys ja kytkin.mechanix kirjoitti:Subaru97 kirjoitti:[quote="TJani"]Mikä siellä muka muuttuu, muuta ku välitys?
No minä en sitä voi tietää, ennenkuin näen sen.. joku muu voi tietää paremmin. Sen tiedän vain, että se on erilainen 2.2l koneissa. Tarvis käytännössä adabterin rakentaa väliin jos 2,0l koneesta suoraan ottas. Semmoseen epävarmaan touhuun en alkaisi. Tuskin välitykset muuttuu kummosesti 2.0litran koneessa, kaippa se sitte käy.
Nii se olikin niin päin et turbot muuttu työntäviks eikä vaparit vetäviks. Vapareihin tuli hydraulinen kytkin vaan.Jampsu kirjoitti:Ja sit 5v turbot muuttu työntäviks ty757 askin myötä 2003/2005 tienoilla.
mechanix kirjoitti:Kunhan t.r. eli transfer ratio ja f.d. eli final drive on sama niin käy. 0.871 tarkoittaa vain hiukan lyhyempää vitosvaihdetta.
Jampsu kirjoitti:5v aski jäätävä möykky? Sitähä kantelee itestään painaa sen 55kg
Ps. Iso 6v aski painaa n.90kg
Reetuhai2 kirjoitti:Johan tolla +350€ ostaa pari-kolme vaparin lootaa, ja voi hyvinki jäädä rahaa vielä asennusjuomiinki. Tai sitte käytetystä lootasta osia.
PS. Jäi mietityttää, mikä ihmeen pakka avattiin prässillä?
Qulle kirjoitti:Eikö tuohon nyt kannattaisi vaan heittää paikoilleen käytetty loota, jossa sama välitys?
Qulle kirjoitti:Niin sehän nyt ei niin hiveesti merkkaa kun perävälitys sama. Mut toi kytkinhomma tosiaan on se mikä pitää selvittää että on samaan suuntaan, eikös noi nyt muutoin sovi kaikki ristiin - siis kun 5-lovisista puhutaan.
mechanix kirjoitti:Nii se olikin niin päin et turbot muuttu työntäviks eikä vaparit vetäviks. Vapareihin tuli hydraulinen kytkin vaan.Jampsu kirjoitti:Ja sit 5v turbot muuttu työntäviks ty757 askin myötä 2003/2005 tienoilla.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 14 vierailijaa