JuPe kirjoitti:Tomppppaaaaa. Nyt kun masukka on nii nähty kasilla niin tämmönen:
http://www.zeva.com.au/Projects/RX7/
Tai miksi ei pappa fore?
-teme- kirjoitti:Ei se tuo sähköauto ole kyllä vastaus tähän päästö kysymykseen, miten paljon enemmän tommosen auton valmistus raiskaa maailmaa kun polttomoottorin ja sitten vielä että mistäs se sähkö tulee siihen autoon...
Tomcat kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/autot/201609300082654_au.shtml
HABA kirjoitti:Jossain sanottiin, että jos sieltä vetyauton pakarista tulee vettä muussakin muodossa, kuin höyrynä, niin se muodostaa ongelman Suomen talvessa, kun tiet jäätyy auton perässä... Mutta siitähän selvitään suolaamalla, suolaamalla ja sitten myös suolaamalla....
-teme- kirjoitti:Niinpä, sähkö on puhdasta koska se tulee töpselistä....
Enemmän vaan biopolttoaineita tarjolle ja vety autot sais ruveta yleistymään. Sekä kenties tuon hybridi diipa daapan vois yhistää juurikin vetyautoon niin siinähän olis todella puhdasta menoa.
JPA kirjoitti:Nykyisellään aniharvalla kaupunkilaisella ja ylipäätään kerrosta- tai rivitalossa asuuvalla on mahdollisuus ladata auton akkuja.
Kaapelit ja liittymät on mitoitettu niin nuukasti, että nalli palaa jo sisätilanlämppärin ja lohkolämmittimen yhtäaikaisesta käytöstä.
Ja tietysti käytetyn sähkön määrä pitäisi mitata tolppakohtaisesti.
JPA kirjoitti:EIköhän tuosata olisi ihan kunnollinen paskamyrsky noussut, jos olisi pidempään kuluttanut taloyhtiön "yhteistä sähköä".
Samu kirjoitti:
Jo tänä päivänä osa vihervassareista ja muista "pyörällä 365 vrk vuodessa" -tyyppisistä sankareista vaatii, että autopaikkojen rakennuskustannukset olisi sidottava niiden asuntojen myyntihintaan joille ne tulevat. Kuulemma on epäoikeudenmukaista, että autottomat vihervassarit joutuvat osallistumaan asunnon hinnan kautta esimerkiksi asuinkerrostalon alle rakennettavan parkkiluolan rakennuskustannuksiin.
Elämme mielenkiintoisia aikoja sen suhteen keiden maksettavaksi nuo selkeästi normaalia tolppapaikkaa kalliimmat "sähkölatauspaikat" tulevat. Entä niiden ylläpito.
Jampsu kirjoitti:Samu kirjoitti:
Jo tänä päivänä osa vihervassareista ja muista "pyörällä 365 vrk vuodessa" -tyyppisistä sankareista vaatii, että autopaikkojen rakennuskustannukset olisi sidottava niiden asuntojen myyntihintaan joille ne tulevat. Kuulemma on epäoikeudenmukaista, että autottomat vihervassarit joutuvat osallistumaan asunnon hinnan kautta esimerkiksi asuinkerrostalon alle rakennettavan parkkiluolan rakennuskustannuksiin.
Elämme mielenkiintoisia aikoja sen suhteen keiden maksettavaksi nuo selkeästi normaalia tolppapaikkaa kalliimmat "sähkölatauspaikat" tulevat. Entä niiden ylläpito.
Eikös se nykyäänkin mene et ne maksaa autopaikoista jotka niitä tarvitsee. Autotalleja ja katospaikkoja ainakin myydään erikseen. Taloyhtiö voi vuokrata autohalli paikkoja myös esim. naapuritalossa asuville.
Tästähän hyötyy jokainen asukas kun se vähentää vastiketta kun saadaan tuloja myös ulkopuolelta.
KK9 kirjoitti:Meillä on autotalli ja tolppapaikat yhtiöitetty erilleen taloyhtiöstä, mutta talli/tolppapaikan voi omistaa vain taloyhtiössä asuva!
Tomcat kirjoitti:Pitäiskö seuraavaks rakentaa tällänen
https://www.youtube.com/watch?v=1pdbQJrrkP0
https://www.youtube.com/watch?v=WOw2_BXdDZE
sotaherra kirjoitti:kuinka mahtaa kestää vääntöö toi laatikko. muuten hyvä idea.
YouTube kirjoitti:"Wheeler Dealers S13E16..." Video ei ole enää käytettävissä käyttäjän Discovery Communications tekemän tekijänoikeusvaatimuksen vuoksi.
huhtoo kirjoitti:En tiedä onko päässäni vikaa mutta olen ihan vakavissani ajatellut seuraavaksi autoksi sähköautoa . Kävin kysymässä tarjousta Hyundai Ioniq electric-mallista ja vaihdossa menisi tuo 272tkm ajettu -09 forester. Foresterista eivät olisi hyvittäneet kuin 5400 euroa...
nemola kirjoitti:Vähän vanhempi sähköauto ja olikohan lopun Special Thanksien mukaan peräti suomalaisen harrastajan käsialaa.
https://www.youtube.com/watch?v=IBR2WdJL5aI
TJani kirjoitti:YouTube kirjoitti:"Wheeler Dealers S13E16..." Video ei ole enää käytettävissä käyttäjän Discovery Communications tekemän tekijänoikeusvaatimuksen vuoksi.
nemola kirjoitti:Valitettavasti suomiteevee on taas "vähän" jäljessä, kun Kutoselta on tällä viikolla tullut vasta WD:n jakso kausi 12 osa 3, mutta hyvää kannattaa odottaa...
ximmo kirjoitti:Totta, mutta näitä vekkuleita vertailuja tekevät tahot eivät ikinä mieti sen polttomoottoriauton "päästöjä" ennen ajokilometrejä.
huhtoo kirjoitti:En tiedä onko päässäni vikaa mutta olen ihan vakavissani ajatellut seuraavaksi autoksi sähköautoa . Kävin kysymässä tarjousta Hyundai Ioniq electric-mallista
nemola kirjoitti:huhtoo kirjoitti:En tiedä onko päässäni vikaa mutta olen ihan vakavissani ajatellut seuraavaksi autoksi sähköautoa . Kävin kysymässä tarjousta Hyundai Ioniq electric-mallista
Moottori-lehdellä on tuollaisella Ioniqilla vuoden ajelut meneillään:
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/kategoria/vuosi-sahkolla/page/2/
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/kategoria/vuosi-sahkolla/
Terralander 52 kirjoitti:Otitko selville, mitä sen Nissan Leafin akkupaketin vaihto maksaa, koska se lienee noin käyttöikänsä puolessa välissä? Meinaan vaan, ettei tule sitten yllärinä vastaan se, että kannattaako se vaihto, vai jääkö se auto omistajalleen ongelmajätteeksi. Autoliikkeet eivät kyselyjeni mukaan ota vaihdossa vanhempia sähköautoja, joihin akkuja ei ole vaihdettu.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa