matsuda kirjoitti:Olikos nyt jotain konsensusta mikä litku tuollaiseen -00 vuoden 4EAT:hen on parasta? Mobilin ATF 320 lienee edullisin ainakin, mutta oliko jollakulla ollut sen kanssa jotain ongelmaa? ATF-HP:tahan tuo ei tarvitse, toisin kuin 5EAT.
Onko kukaan muuten täällä tehnyt tuota 50-50 pakotusmodia MPT:lle? Ilmeisesti siis Duty-C solenoidin ja TCU:n väliin täräytetäänkin kytkin, jota kääntämällä TCU näkeekin vastuksista kootun feikkikuorman ja solenoidi jää virratta, jolloin kytkinpakka on kiinni ja takapää vetää jatkuvasti. (Tämä muuttuu vuosimallista riippuen kai toisinpäin, että tarviikin olla +12v tuonne solenoidille, jotta takapää on täysin kiinni.)
Sti330 kirjoitti:matsuda kirjoitti:Olikos nyt jotain konsensusta mikä litku tuollaiseen -00 vuoden 4EAT:hen on parasta? Mobilin ATF 320 lienee edullisin ainakin, mutta oliko jollakulla ollut sen kanssa jotain ongelmaa? ATF-HP:tahan tuo ei tarvitse, toisin kuin 5EAT.
Onko kukaan muuten täällä tehnyt tuota 50-50 pakotusmodia MPT:lle? Ilmeisesti siis Duty-C solenoidin ja TCU:n väliin täräytetäänkin kytkin, jota kääntämällä TCU näkeekin vastuksista kootun feikkikuorman ja solenoidi jää virratta, jolloin kytkinpakka on kiinni ja takapää vetää jatkuvasti. (Tämä muuttuu vuosimallista riippuen kai toisinpäin, että tarviikin olla +12v tuonne solenoidille, jotta takapää on täysin kiinni.)
Itse laitoin -03AT imppuun tuota Mobilin ATF 320 öljyä ja hyvin toimi. Oli mulla loppu ajasta se vastus hässäkkäkin C-solenoidin ohjaukseen, ennen kuin vaihdoin tähän Sti:hin. On minulla tallessa vielä se vaihtokytkin johdotus 25W tehovastuksen kanssa irtaallaan.
tuRboman kirjoitti:Eikös tämä käy '06 XT:n 4EAT laatikkoon?
https://www.puuilo.fi/epages/puuilo.sf/ ... s/10005570
Sandman1 kirjoitti:Kyllähän toi viittaa paskasiin öljyihin, mutta jos niitä on jo vaihdettu, niin alkaa varmaan olla venttiilikoneistossa jo tukoksia. Pakkasella kuitenkin menee melko jäykäs ölpät ja kun on kanavat tukossa, niin siinä jäykässä öljyssä ei riitä voimat vaihtaan vaihteita.
Kun käy tyhjäkäyntiä, niin öljyt notkistuu riittävästi, että alkaa pelata.
3AHG kirjoitti:Mikä auto ja vm. kyseessä?
Reetuhai2 kirjoitti:En kyllä keksi miksei sitä vois huuhdella. Toki jos öljyt näyttää hyvältä, ettei se oo ikivanhaa mustaa poltettua mönjää, ni hyvin riittää ku sillon tällön vaihtaa mitä propusta tulee.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa