ViestiKirjoittaja Supi » 26 Syys 2018, 13:34
Mielestäni Rvs-käsittelyyn tulee suhtautua niin, että sillä parannetaan kitkapintojen suojaa tilapäisiä kuormituspiikkejä ja voiteluhä-hä-häriöitä vastaan. Eli käsittely ei sinällään korjaa mitään, mutta suojaa kitkapintoja ja vähentää niillä esiintyvää kitkaa. Kokein on tuon aineen toimivuutta onnistuttu testaamaan, että pitää laitteet toiminnassa ilman voitelua ja ehjissä koneissa kitka vähentyy = teho lisäänty sekä kuluminen ja ääni vähenee. Tapauskohtaista sitten tuleeko näitä hyötyjä mitattavissa määrin omassa autossa. Oma kokemukseni on että moottorissa ääni vaimeni havaittavasti muutaman kymmenen tuhannen ajaksi. Kulutuksessa tai toiminnassa ei havaittavaa eroa. Vaihteistossa ei havaittavaa muutosta. Ohjaustehostimessa toimintaäänet hiljenivät merkittävästi. Mainoslupaus antaisi käsittelyn kestoiäksi n. 100 000km. Tuntuma on, että näin pitkään ei havaittavat parannukset kestä. Suojavaikutusta ei osaa arvella. Tein omaan autoon moottorikäsittelyn 80 000 km sitten ja pian aion tehdä uudelleen, joten pitää ihmetellä uudelleen. Vaihteistoon uusin jo käsittelyn tässä välissä, öljyjen vaihdon yhteydessä. Nyt autolla mittarissa 240 000 km.