TbzZ kirjoitti:kysellään tyhmiä.. impun sain mökkitiellä vattasta kiinni hankeen ensinmäistä kertaa.. takaset jauho tyhjää mutta etupää ei, miksi?
jubo kirjoitti:TbzZ kirjoitti:kysellään tyhmiä.. impun sain mökkitiellä vattasta kiinni hankeen ensinmäistä kertaa.. takaset jauho tyhjää mutta etupää ei, miksi?
Onko kyseessä bug- vai blobeye?
Jos bugeye niin siinähän on visco neliveto eli periaatteessa pitäis ainakin toisen etupyörän pyöriä, jos ei oo edessä lukkoo. Ja jos takapyörillä ei ole lainkaan pitoa ja edessä on, niin ei välttämättä heti ala etupyörät vetään.
Jos taas blobeye niin siinähän on sitten dccd neliveto. Ja jos vetosuhde säädetty takapainoiseksi, niin se voi olla syy miksi vain takapyörät sutii.
Tämä on oma käsitykseni, jos kyseessä toi -02 sti. Joku korjaa jos meni väärin.
mechanix kirjoitti:jubo kirjoitti:TbzZ kirjoitti:kysellään tyhmiä.. impun sain mökkitiellä vattasta kiinni hankeen ensinmäistä kertaa.. takaset jauho tyhjää mutta etupää ei, miksi?
Onko kyseessä bug- vai blobeye?
Jos bugeye niin siinähän on visco neliveto eli periaatteessa pitäis ainakin toisen etupyörän pyöriä, jos ei oo edessä lukkoo. Ja jos takapyörillä ei ole lainkaan pitoa ja edessä on, niin ei välttämättä heti ala etupyörät vetään.
Jos taas blobeye niin siinähän on sitten dccd neliveto. Ja jos vetosuhde säädetty takapainoiseksi, niin se voi olla syy miksi vain takapyörät sutii.
Tämä on oma käsitykseni, jos kyseessä toi -02 sti. Joku korjaa jos meni väärin.
Jopa jeesuksen vanhoissa wapareissa on niin jäykkä keskivisko että eturenkaat pyörii heti jos takapää suttaa tyhjää ja jos dccd niin lukko pitää olla auki jos meinaa että eturenkaat ei pyöri mukana.
Eli joko visko rikki tai lukko auki.
Reetuhai2 kirjoitti:Kuka osais tarkkaan neuvoo, tai peräti tarjota kuvaa, että missä ykköskoppasessa sedani Legacyssa on kattoluukun vedenpoistoputket. Jossain pyöränkoteloissa kuulemma, missä siellä?
Reetuhai2 kirjoitti:Ja vielä perään pari kysymystä, miten ykköskoppasesta lähtee ovipahvi irti, mahdollisimman ehjänä. Sekä paljonko kuuluu vakiovesikuulerissa olla nestettä, niin täyteen kun saa?
lantti kirjoitti:Paljonko new age sti vakio ahdot mahtaa olla? Ja mikä vois olla vikana kun 3-6 vaihteilla täyskaasuvedossa piikkaa 1,4bar ja sitten tasaa 1bar?
JuuS0 kirjoitti:Passaako toi 281 hampainen jakohihna turpo-EJ20 ja 25 patoihin kaikkiin? Itselläni alkupään turpo imppu vanhan mallisella kiristimellä, ja tuota hihnaa tarjotaan sopivaksi.
Reetuhai2 kirjoitti:JuuS0 kirjoitti:Passaako toi 281 hampainen jakohihna turpo-EJ20 ja 25 patoihin kaikkiin? Itselläni alkupään turpo imppu vanhan mallisella kiristimellä, ja tuota hihnaa tarjotaan sopivaksi.
Kyllä sen pitäs käydä, ainakin -96 2.5L vaparissa on sama hihna kun kakssatkussa, -93 2.0L turbokone. Kunhan on turbon hihna ja sama hammasluku.
Lassiv kirjoitti:Lieneeköhän tämä oikea tulppa tuohon ej20x Twinscroll GT myllyyn?
http://importcarparts.co.uk/parts-info? ... earchPart=
Tuolta olisi muutakin tulossa niin voisi ottaa samalla nuo tulpat, kun ovat siel kuitenkin vähän halvempia kun Suomessa. Kannattaako ottaa 7lämpöarvon omaavat tulpat, jos on suunnitteilla pieni muokkaus ahtojen, bensapumpun ja putkiston suhteen vai onko tuo vakio 6 parempi valinta?
turo kirjoitti:Lyhyesti ja ytimekkäästi, mistä kätevimmin/helpoiten ahtopaineen otto kapiinin puolelle mittarille, siis letku ja läpivienti???
rakotulkki kirjoitti:Tässä tuoreen VM2006 Impreza omistajan kysymyksiä.
1: vaihdoin uudet sytytystulpat, vanhat olivat NGK 0,6mm kärjellä, uudet ovat motonet:in 0,4mm kärkiset iridium denso't. teinkö virheen?
Tähän sanoisin että syytä lie olla oikea kärkiväli.. mikähän Imppu tarkalleen mahtaa olla kyseessä.. vapari, WRX, STi.. ??
2:en malttanut pysyä pois auton alta, kävin renkuttaan vetoniveliä ja havaitsin etu sekä takamurikassa klappia. ei itse nivelessä vaan tuossa nivelen ja murikan liitoksessa. Väljää on joka suuntaan 1-2mm. ei aiheuta minkään sorttista ääntelyä ainakaan sisälle ja ihmettelen että onko tuo vain ominaisuus?
Tähänkin mutuilen että oliskohan FB-ryhmässä just tästä puhetta/videoklippi.. epäilisin ominaisuudeksi, viisammaat vahvistakoot/kumotkoot
3:onko tässä autossa yhtään tyyppivikoja mitä tarkastaa?
Sama juttu ku ekassa.. mikä malli kyseessä ?.. yleensäkin huoltohistorian tsekkaus / koeajo ennen ostoa jne.. mutta taidat olla jo auton ostanut, joten turha niillä enää kait stressata - kovaa ajoa vaan ja korjataan jos hajoaa
SixStars kirjoitti:rakotulkki kirjoitti:Tässä tuoreen VM2006 Impreza omistajan kysymyksiä.
1: vaihdoin uudet sytytystulpat, vanhat olivat NGK 0,6mm kärjellä, uudet ovat motonet:in 0,4mm kärkiset iridium denso't. teinkö virheen?
Tähän sanoisin että syytä lie olla oikea kärkiväli.. mikähän Imppu tarkalleen mahtaa olla kyseessä.. vapari, WRX, STi.. ??
2:en malttanut pysyä pois auton alta, kävin renkuttaan vetoniveliä ja havaitsin etu sekä takamurikassa klappia. ei itse nivelessä vaan tuossa nivelen ja murikan liitoksessa. Väljää on joka suuntaan 1-2mm. ei aiheuta minkään sorttista ääntelyä ainakaan sisälle ja ihmettelen että onko tuo vain ominaisuus?
Tähänkin mutuilen että oliskohan FB-ryhmässä just tästä puhetta/videoklippi.. epäilisin ominaisuudeksi, viisammaat vahvistakoot/kumotkoot
3:onko tässä autossa yhtään tyyppivikoja mitä tarkastaa?
Sama juttu ku ekassa.. mikä malli kyseessä ?.. yleensäkin huoltohistorian tsekkaus / koeajo ennen ostoa jne.. mutta taidat olla jo auton ostanut, joten turha niillä enää kait stressata - kovaa ajoa vaan ja korjataan jos hajoaa
Lassiv kirjoitti:Onkohan tämä paljon puhuttu dw65c käypänen myös 2004 vuoden legacyyn vai onko joku kriittinen pointti että tuo sopivuus ilmotetaan vaan 2005-2008 GT lekaan? Tämä lienee kuitenkin vakion paikalle järkevin aftermarket valinta, kun ihan perus vireillä olevasta autosta kyse.
https://www.deatschwerks.com/products/f ... 008-detail
turo kirjoitti:Tuleeko tiivistettä ahtimen ja downpipen väliin??? Auto my03 sti...
turo kirjoitti:Nyt vielä sitten kysymys mihin toivoisin jotakin faktan tyyppistä vastausta jos sellaista on?
Eli autoon (my03 STI) vaihdetaan tänään 3" koko putkisto ahtimesta peppuun asti ja dp:ssä on 200 cell katti, kuinka varovainen pitää olla ajeluissa ennen säätöä, säätö tehdään varmaan n. 2 vk - 1kk päästä, saako siis hieman antaa tossua?? onko kuinka isot riskit laihalle menosta tjmv??? Ahtomittari löytyy autosta mutta ei vielä seosmittaria...
turo kirjoitti:Nyt vielä sitten kysymys mihin toivoisin jotakin faktan tyyppistä vastausta jos sellaista on?
Eli autoon (my03 STI) vaihdetaan tänään 3" koko putkisto ahtimesta peppuun asti ja dp:ssä on 200 cell katti, kuinka varovainen pitää olla ajeluissa ennen säätöä, säätö tehdään varmaan n. 2 vk - 1kk päästä, saako siis hieman antaa tossua?? onko kuinka isot riskit laihalle menosta tjmv??? Ahtomittari löytyy autosta mutta ei vielä seosmittaria...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa