Petri R kirjoitti:Vähän asiaan liittyen itsellä kävi seuraavasti. Ajelin normaalisti tankin "tyhjäksi" eli reilusti vielä valon palamisen jälkeen (tietokone näytti jäljellä olevan matkan 0 km). Sitten tankkasin tankin piripintaan eli niin pitkään kunnes huoltoaseman mittarin pumppu itse katkaisee aineen tulon ja pari "naksautusta päälle" => aina ennen tullut siis ihan piripintaan, mutta tällä kertaa en hoksannut katsoa huoltoaseman mittarista mennyttä ainemäärää. Sitten kun lähdin ajamaan niin auton polttoainemittari näytti vain n. 2/3 tankillista??? Eli liekkö joku anturi jäässä vai onko tosiaan polttoainetankki sellainen useampi-osainen ja aine ei pääse siirtymään niiden välillä eli sinne ei mahtunut tavaraa niin kuin ennen vai tietokone heittää herjaa tms? En ole vielä ajanut niin pitkään että osaisin sanoa, että jäikö tankkaus vajaaksi vai mitä. Eikä taida uskaltaa ajella kovin tyhjäksi näiden kokemusten perusteella. Auto on pari vuotta vanha XV diesel, ajettu n. 70tkm eikä ole säilytelty tallissa ja kaikki normi huollot tehty.
Jos OB:ssä on sama fengsui kuin Impussa niin suodatin on moottoritilassa pelkääjän puolella rintapellissä, kannessa on käsipumppu ilmausta varten, sellainen musta tatti.AnttiHat kirjoitti:Perkule kun säikäytti Outback MY10 tänä aamuna. Polttoaineen merkkivalo syttyi aamusella ja kerkesin ajella n. 20km kun nykäsi ekan kerran. KOhta toisen ja tuntuu, että hyytyy. Perhana kun lauantaina tämän vasta itselleni hain niin voin sanoa, että oli kylmä rinki rektaalissa ja v*tutti. Pääsin pintakaasulla tankille ja tankki täyteen. Kävin 20km lenkin ja kaikki toimi.
Töissä sitten löysin tämän ketjun. Onko tähän löytynyt mitään järkevämpää syytä, että homman saisi kuosiin? Polttoaineen suodattimen ajattelin kyllä hetimiten vaihtaa/vaihdattaa, kunhan sisäistän missä se on....
Matway kirjoitti:Jos OB:ssä on sama fengsui kuin Impussa niin suodatin on moottoritilassa pelkääjän puolella rintapellissä, kannessa on käsipumppu ilmausta varten, sellainen musta tatti.
Lähetetty minun TA-1053 laitteesta Tapatalkilla
AnttiHat kirjoitti:Illalla ajoin Outbackin talliin sulamaan ja tänään meinasin ruveta vaihtamaan tuon polttoainesuodattimen. Hieman näytti nopsasti katsottuna, että herkästi lähtee purkamaan liikaa rakennetta eli onko tosta jossain kuvia kun en illalla netistä löytäny oikein mitään?
Josta sitten juolahti mieleen, että mitenkähän paljon tuolla jäsenpuolella olis tarpeellista infoa näistä 2010 -> kiisseli subaruista, että josko ostat jäsenpiletin? Näitä kun on kuitenkin jo 2kpl talossa.
-teme- kirjoitti:
Joudut purkamaan sen koko tötterön pöydälle eli sen "kotelon" minkä sisällä suodatin on, sehän on parit letkua ja pulttia auki ja nousee pois. Muista myös piuhat irrottaa.
AnttiHat kirjoitti:-teme- kirjoitti:
Joudut purkamaan sen koko tötterön pöydälle eli sen "kotelon" minkä sisällä suodatin on, sehän on parit letkua ja pulttia auki ja nousee pois. Muista myös piuhat irrottaa.
Kitoos. Nätistihän se lähti. Suodatin tuli vaihdettua ja tatinkin sai vatkattua kovaksi. Käyntiinkin lähti vielä.
Hieman on karut kelit kyllä täällä pohjosessa ja taitaa vielä jatkua jonnin aikaa...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa