Petter kirjoitti:Laitapa vaikka tälle foorumille ( tai englannin kielisille) hakusanoiksi CVT ONGELMAT löytyy jonkin verraan lisää tietoa cvt murheista. Näkyy tulleen jo aika pienillä km-määrillä
SixTi kirjoitti:Petter kirjoitti:Laitapa vaikka tälle foorumille ( tai englannin kielisille) hakusanoiksi CVT ONGELMAT löytyy jonkin verraan lisää tietoa cvt murheista. Näkyy tulleen jo aika pienillä km-määrillä
Googletin noita CVT:n ongelmia suomeksi ja englanniksi ja suurin osa näytti olevan Nissanin autoissa ja kun katsoin asiaa vähän syvemmälle niin Nissan käyttää Jatcon CVT laatikoita, joissa todella monessa on ollut ongelmia. Googlen mukaan Subaru tekee taas itse CVT:nsä.
Englanniksi googletellessa huomasin myös että monissa Subaruissa alkanut ongelmat jenkkilässä n. 60 000mi (100tkm) jälkeen tai viimeistään 100 000mi (160tkm) jälkeen johon päättyy ainakin jenkkilässä pidennetty CVT:n takuu. Näissä ei kuitenkaan missään vaiheessa mainittu oliko laatikon öljyjä koskaan vaihdettu.. Ja kun noissa laatikoissa kaksi metalliosaa hankaa toisiaan niin ei ihme jos laatikko hajoaa jos öljyjä ei koskaan vaihda.
Mitä teidän autoilla on ajettu joissa CVT? Tai mitä olette kuulleet itse tuttujenne ajaneen CVT:llä ilman ongelmia? Nettiautostahan noita voi myös katella mutta toinen asia onko niissä koskaan ollut mitään vikaa tai onko vika päällä sillä hetkellä.
KK9 kirjoitti:SixTi kirjoitti:Petter kirjoitti:Laitapa vaikka tälle foorumille ( tai englannin kielisille) hakusanoiksi CVT ONGELMAT löytyy jonkin verraan lisää tietoa cvt murheista. Näkyy tulleen jo aika pienillä km-määrillä
Googletin noita CVT:n ongelmia suomeksi ja englanniksi ja suurin osa näytti olevan Nissanin autoissa ja kun katsoin asiaa vähän syvemmälle niin Nissan käyttää Jatcon CVT laatikoita, joissa todella monessa on ollut ongelmia. Googlen mukaan Subaru tekee taas itse CVT:nsä.
Englanniksi googletellessa huomasin myös että monissa Subaruissa alkanut ongelmat jenkkilässä n. 60 000mi (100tkm) jälkeen tai viimeistään 100 000mi (160tkm) jälkeen johon päättyy ainakin jenkkilässä pidennetty CVT:n takuu. Näissä ei kuitenkaan missään vaiheessa mainittu oliko laatikon öljyjä koskaan vaihdettu.. Ja kun noissa laatikoissa kaksi metalliosaa hankaa toisiaan niin ei ihme jos laatikko hajoaa jos öljyjä ei koskaan vaihda.
Mitä teidän autoilla on ajettu joissa CVT? Tai mitä olette kuulleet itse tuttujenne ajaneen CVT:llä ilman ongelmia? Nettiautostahan noita voi myös katella mutta toinen asia onko niissä koskaan ollut mitään vikaa tai onko vika päällä sillä hetkellä.
Omassa MY10 Legassa mittarissa 190t ja edellinen omistaja oli vaihdattanut ölpät 100t kohdilla.
Itsellä tuo homma syksyllä edessä.
Sämpy kirjoitti:Täällä ois ehkä toinen Subaru hankinnassa. Aiempi oli 07 bensa-Foresteri, nyt on työsuhdeauto josta luopumista harkitsen. Miten se näissä dieseleissä kovalla pakkasella haisee lämmin nokkaan?
mkahelin kirjoitti:Mites tuon manuaalilaatikon alennusvaihde. Löytyykö sitä enää näistä uudemmista forestereista. Omaa 21 vuotiasta aatellu päivittää uudempoaan ja noita 2013-2015 paikkeilla olevia katellut.
Miika
Sämpy kirjoitti:Jos haluaa sen oikein perinteisen nelivedon joka ei lumessa kuumene ja halvaannu, niin onko viimeinen sellainen noissa suunnilleen 2012-14 diesel manuaaliForesteissa? Onko kokemusta lumessa etemisestä, että miten niissä paukku riittää esim. koneen alakierrosvedon puolesta?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa