Jaa meinaakko loukulla dpf:ää... täytyy kattoo.jarkkoo kirjoitti:Aika helppo homma, osa pulteista / muttereista muistaakseni vähän ahtaissa paikoissa.
Öljyjä ei tarvitse laskea pois, se ahtimen oma "öljypohja" toki valuu tyhjäksi kun linjat irroittaa, muttei siellä paljoa ole. Astia kuitenkin kannattaa varata alle.
Samalla loukun "putsaus" kun käyttää kerran irti.
En ole varma sulakkeen numerosta, mutta olisko ignition, (sytkä) tai bensapumppu pois eli fuel pump tms.automies kirjoitti:Turbon vaihto-ohjeissa lukee: kun uusi turbo on paikoillaan, konetta pitää pyörittää startilla hetken ilman käynnistystä.
Mikä piuha tai sulake pitää ottaa irti ettei kone käynnisty?
automies kirjoitti:Onko ylempi turbon öljypohjan paluuputkista huohotin? Onko vinkkiä miten tutkia öljypohjan imu?
Välijäähdyttimeen kertyy öljyä. Epäilyksen alla on öljypohjan tulviminen, mikä voisi kenties aiheuttaa öljyn menemistä koneen imupuolelle.
Turbo on nyt avattu ja tarkastettu ja sieltä ei löytynyt selvää vikaa.
-teme- kirjoitti:Mihinkäs väliin tuo keruupurkki kannattaa laittaa?
Tähän pikku päivitys. Turbon imupuolen "kammio" oli puolisenttiä pielessä, tästä johtuen öljypohja ei heti istunut kunnolla.Matway kirjoitti:Noh hyvin näytti öljy virtaavan, sivulta tuleva pultti jäi kantamaan eikä tiiviste tiivistänyt niin äkkiä oli lammikko alla.
Enkä usko että turbo siitä hajoaa että öljypohja on tyhjä. Öljyhän kiertää sen banjopultin kautta suoraan laakerille ja siitä öljypohjaan, ainakin näin päättelin kun sitä pohjaa putsasin.
Ja öljyä alkoi valua heti vaikka pohja oli tyhjä [emoji28]
Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 18 vierailijaa