HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
Vt85
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 21:57

Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Vt85 » 05 Huhti 2019, 19:28

Osaisko kukaan kertoa mistä sais EJ206 revC mottiin koneremppaan tarvittavia osia kohtuuhintaan? Kiertokanget, kk laakerit, runkolaakerit, tiivistesarjat ja ehkäpä vielä männät. Koitin katella ebaysta niin veiveillä hintaa vajaa 900€ plus verot. Kuullosti äkkiseltään aika tyyriiltä. Mahtaiskohan tohon istua jotkut impun veivit ku tuppaa löytyvän vähän helpommin. Laakeit ( king racing) löytyy ihan passeliin hintaan. Mäntiä ei pahemmin näy. Kk laakereissakin tais olla ainakin jossain ilmotuksissa kahta eri leveyttä tolle ej206 koneelle osaakohan kukaan sanoo noitten leveyttä suoraan vai pitääkö tuo ny ensin purkaa ja tilailla vasta sitten.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 05 Huhti 2019, 21:35

Se on ihan EJ20 kone. Googleen EJ20 engine parts,ni alkaa löytyy vaikka ja mitä. Jos tahtoo jotain, ni osta stroker kitti suoraan.

ookke
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Maalis 2019, 19:59

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja ookke » 06 Huhti 2019, 10:18

uklegacy foorumeilla näkyy myyntipalastalla välillä halvalla auton raatoja yms. jos käytetty kelpaa mutta purku/toimitus voi toki olla ongelma.

Uusia OEM alkuperäisosia taitanee halvimmalla saada partsouq.comista, hinnassa toki pitää huomioida että ALV 24% ja ~2.5% tulli tulee päälle kun hinta menee yli 22€ ja yli 150€.

Avatar
Lonttatuavi
Jäsen
Viestit: 98
Liittynyt: 31 Tammi 2015, 09:12

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Lonttatuavi » 07 Huhti 2019, 11:51


Vt85
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 21:57

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Vt85 » 10 Huhti 2019, 17:42

Kiitos. näistä on jo kovasti apuja. Pitää ruveta tutkimaan vähän tota mottia ku kylmälläkoneella kolkattaa aika reippaasti ja ääni on suht terävä niin veikkaan et olis kklaakeri. Kuuluu vain vasemmalta puolelta konetta kun kierretangonpätkkällä kuunteli mutta hiljenee aika reippaasti vartin ajon jälkeen. Kuitenkaa kokonaan ääni ei häviä.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 10 Huhti 2019, 18:08

Ettei olis vaan nostaja? Varsinki vanhat hydrauliset kolisee aina kylmänä, ja kyl mulla impussa naputtaa kylmänä noi kovatki nostajat.

Vt85
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 21:57

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Vt85 » 11 Huhti 2019, 04:10

Tolta toi kilkatus kuullostaa kylmällä koneella. https://m.youtube.com/watch?v=U6FQpKNnCRQ

Avatar
mechanix
Hallitusjäsen
Viestit: 1407
Liittynyt: 23 Tammi 2015, 07:27

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja mechanix » 12 Huhti 2019, 17:52

Jos lämpimänä häviää kolkatus ja kuuluu vasemmalta puolelta konetta niin veikkaisin tuon videon perusteella ennemmin piston slappia. Näissä kun tuppaa nuo 2. ja 4. pytyn helmat ottamaan herkästi itteensä ja sit alkaa kolkattaa kylmänä ensin. Laakeriääni kuuluu parhaiten n. 3000 tienoilla kun pitää kierroksia tai siinä paikkeilla pumppailee.
- An expert is a man who has made all the mistakes which can be made in a very narrow field.
- Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic.

Sti330
Viestit: 66
Liittynyt: 23 Helmi 2015, 16:10

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Sti330 » 13 Huhti 2019, 08:00

Tuosta mechanixin tiedosta 2. ja 4. mäntien kuluneisuudesta juolahti mieleen viimekesän venttiilien välys mittaus.
Havaittu 2. pytyn pakoventtiileissä 25 ja 20 satikan välys ja 4. pakoset 25 kumpikin.
Sitten 1. pakosissa 30 ja 25 ja 3. pakoset 30 molemmat. Imut kaikki ok 20.
Palaako vanhoissa paljon ajetuissa koneissa yleisesti pakoventtiilit kuskin paikalta katsottuna vasemmalta puolelta eli kakkos ja nelos päistä?
Tämä oli n.215000 ajettu yhdellä VF22 ahtimella EJ207.

Aloittajalla tuskin venttiilivika, heräsi vaan kiinnostus :think:

Vt85
Viestit: 40
Liittynyt: 08 Maalis 2018, 21:57

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja Vt85 » 15 Huhti 2019, 15:40

Ok no sit kyllä kuullostaa et kyseessä olis kuitenkin enempi toi piston slap ku laakerit. Tässätapauksessa melkein häviää tai/ jää moottoriäänien taakse tuo kolkatus kun kierrokset siinä 3000 paikkeilla.

ookke
Viestit: 21
Liittynyt: 04 Maalis 2019, 19:59

Re: Legacy vm2000 2.0 twinturbo(ej206) koneremontiin apuja?

ViestiKirjoittaja ookke » 20 Huhti 2019, 13:29

Nettivaraosassa oli muuten jokin kunnostettu/laitettu ej20 myynnissä kun plarasin läpi subarun osia, kannattaa ehkä tsekata.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa