HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacya tai Foresteria ostamas

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
redbull
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Touko 2017, 11:11

Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja redbull » 13 Kesä 2019, 19:03

-04-07 joko Legacy tai Forester kiikaris perus vapari 2.0 tai 2.5 bensakoneel, mitä noista hajoaa jne. käytökokemukset ois kivoja. Kannentiivisteitä mennyt monella ja osalla jopa laakerivaurioita? tulis kuiten ihan käyttöautoksi joten liikoja ei tekis mieli harrastaa kun harrasteautoja löytyy jo.

Avatar
sotaherra
Viestit: 257
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja sotaherra » 14 Kesä 2019, 17:37

aika pomminvarmoja noi vaparikoneet ollu.
outback 3.0 my04
impreza gl my96
gsxr 1000 k6
e36 höntsädrifteri

redbull
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Touko 2017, 11:11

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja redbull » 14 Kesä 2019, 18:27

onko noissa mitään erityistä huomioitavaa tuossa 200-300tkm välissä ajetuissa?

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja -teme- » 14 Kesä 2019, 20:07

Kunhan ei paisariin pulpata kuplia ja ei käynnistyksessä savuta niin kovaa ajoa. :thumbsup: Muuten selviää perus huolloilla ja jakopää tietysti 100tkm välein.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

redbull
Viestit: 4
Liittynyt: 17 Touko 2017, 11:11

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja redbull » 14 Kesä 2019, 20:48

Ilmeisesti ois hyvä jos kansipahvit ois laitettu..? Onko noissa koneissa eroa kumpi parempi pitkässä juoksus 2.0 vs 2.5?

Supi
Viestit: 72
Liittynyt: 11 Elo 2015, 15:10

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja Supi » 15 Kesä 2019, 00:07

redbull kirjoitti:Ilmeisesti ois hyvä jos kansipahvit ois laitettu..? Onko noissa koneissa eroa kumpi parempi pitkässä juoksus 2.0 vs 2.5?


2.5 litraisissa on joissain erissä herkkyyttä kansipahvien hajoamiseen. Tiettävästi Subaru on jossain vaiheessa tehnyt muutoksia pahveihin parempaan suuntaan ja hyvät tarvikkeet kestävät myös paremmin kuin tehtaalla laitetut. Tuo on oikeastaan ainoa asia mihin tässä vaparissa voi rahaa hävitä. Muutoin luotettava moottori, kun on öljyt huolehdittu. Tässä ei ole n myöskään hajoavia lisälaitteita juurikaan tiedossa. Kallistuisin itse tähän moottoriin juuri yksinkertaisen rakenteen ja huollettavuuden kannalta.

2.0R moottori taas on kärsinyt lisäilmapumppuongelmista, joka sytyttää vikavalon ja hylyn katsastuksessa. Itse pumpulla ei ajossa tee mitään, vaan on vain päästötestiä varten viritelty laitos. Osien uusiminen maksaa useita satasia, jos laitos pitää vaihtaa. Hitachin ECU:a harva osaa koodailla, että voisi tuon pumpun ohjelmoida pois käytöstä. Tiettävästi joku tekijä Suomestakin tälle löytyy kuitenkin. Muutoin tämäkin on hyvä ja kestävä moottori. En näe muuta syytä tätä vältellä.

Tuo lisäimapumppu löytyy ainakin moottoreista EJ204 (2.0 R) ja EJ255 (2.5 Turbo). Yleisistä vapareista ainakin nämä on lisäilmapumpusta vapaita: EL154 (1.5 R), E161 (1.6), EJ20E (2.0), EJ251 (2.5), EJ253 (2.5i).

Omassa toivomislistassa seuraava Subaru olisi joku 2005-2007 vuoden Outback 2.5 tai 3.0 moottorilla ja automaatilla. Toistaiseksi ajan vielä loppuun 2007 vuoden 1.5R Imppua.

-Supi

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja -teme- » 15 Kesä 2019, 06:33

Tuosta lisäilmapumpusta pääsee tietyissä vuosmalleissa eroon, kevät talvella isäukon 06 foresterista 2litran koneella artec powerin Saku ohjelmoi pois käytöstä. Mutta kuulemma jos olis ollu 07 niin ei olis onnistunut. Molemmissa kylläkin hitachin ecut mutta ilmeisesti 07 vielä jotain bitti eroja että ei ole vielä siihen lääkettä.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

ST
Jäsen
Viestit: 217
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 21:35

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja ST » 15 Kesä 2019, 14:58

KAIKISTA lisäilmajärjestelmistä pääsee eroon, riippumatta koneesta / iästä.

Avatar
scoobytune
Jäsen
Viestit: 121
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 09:39
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Legacya tai Foresteria ostamas

ViestiKirjoittaja scoobytune » 15 Kesä 2019, 23:21

Lisäilmajärjestelmän poisto onnistuu ohjelmallisesti kaikista vuosimalleista, myös Hitachi ECU:lla olevat autot.
Subaru moottorinohjauksen ohjelmoinnit

Hitachi Denso toisioilmajärjestelmän ohjelmallinen poisto ja optimoinnit (EJ204 2.0R 2.0X EJ20 EJ25..)

Hitachi ajettavuusongelmien ohjelmallinen korjaus (EJ204 2.0R 2.0X..)

EGR DPF poisto.. jne.

scoobytune@gmail.com
    


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa