HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen dieselmoottorisiin malleihin
ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 22 Kesä 2019, 08:15

Noniin, morjesta vaan subaru foorumille.

Ostin tuossa pari viikkoa takaperin tuommoisen Outbackin, -09 283tkm ajetun, johon on tehdasuusi puolimoottori vaihdettu 250tkm paikkeilla.
Ihan kivasti tuo kottero on pari viikkoa ja 2000km pelannut, mutta eilen kotiinpäin ajellessa lähdin ohittamaan 4-vaihteella 80km/h alueella ja mitä ilmeisemmin kytkin tai todennäköisesti kaksoismassa, ellei molemmat, karkasivat autuaammille maille, ilman sen kummempia varoitteluita. Eli autosta häipyi veto kerta pieraisulla ja matkanteko päättyi pientareelle.

Autoa pystyy ihan muutaman metrin ryömittämään ykkösellä ja pakilla tasaisessa maastossa, mutta käytännössä moottorin ja laatikon välillä ei ole pitoa. Tyhjäkäynnillä kuuluu nyt vieno muuttuva taajuuksinen kolinan tapainen kytkimen seudulta ja kytkintä painellessa ääni muuttuu, vaihdepäällä kytkimen irroitus aiheuttaa lähinnä vonkunaa ja muita ei niin miellyttäviä ääniä.

Kohtalaisen varma siis olen, että kytkin on tavalla tai toisella täysin finiitto, voimansiirrosta ei ainakaan hinatessa kuulunut kilinöitä/kolinoita/vonkumista ja vaihteet vaikuttaa loksahtavan pykäliin normaalisti.

Lähinnä siis kyselen henkistä varmistusta tai vinkkejä tilanteen varmistamiseksi. Omasta mielestä kun tuo kytkin ei ole luistanut missään vaiheessa ja ainoat pienet kummallisuudet ovat olleet muutaman kerran kiihdyttäessä vaihteen vaihdossa 4 -> 5 jolloin nopea kytkimen nosto on aiheuttanut kolahduksen laatikossa. Toki tuo diiseli on ollut tyhjäkäynniltään hiukan traktorimainen tutisija, mutta oletin tuon olevan ominaisuus näissä.

Omat tallitilat ei taivu laatikon tai moottorin irroitukseen, joten pajalle tuo on ensiviikosta keksittävä, lähinnä siis toivon että kaksoismassa+kytkin rempalla selviäisin, toki tuokin huvi taitaa reilusti tonnin maksaa teetettynä.
Honda/Volvo ukko tällä erää.

ReeL12
Jäsen
Viestit: 82
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 08:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReeL12 » 22 Kesä 2019, 14:49

Kaksoismassojen kanssa on ilmeisesti ollu jonkun verta ongelmia vanhemmiten ja rempan yhteydessä on monet suositelleet siirtymistä kovaa vauhtipyörää.

Itsellä kävi kerran niin että lähdin liikenne valoista normaalisti ja meno hyyty. Etuvetoakselin ulompi murros oli mennyt muruiksi kupin sisältä. Ulospäin ei näkynyt mitään kun suojakumi oli paikoillaan ja ehjä. Vaihde päällä näki että etuvetari pyöri tyhjää vaikka rengas oli paikoillaan. Kun vaihdoin vetarin niin tuosta epäkuntoisesta tuli suojakumin sisältä ulos pelkkää metallimurua. Se ei kyllä muistaakseni mitään kolinaa pitänyt.

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 22 Kesä 2019, 15:02

ReeL12 kirjoitti:Kaksoismassojen kanssa on ilmeisesti ollu jonkun verta ongelmia vanhemmiten ja rempan yhteydessä on monet suositelleet siirtymistä kovaa vauhtipyörää.

Itsellä kävi kerran niin että lähdin liikenne valoista normaalisti ja meno hyyty. Etuvetoakselin ulompi murros oli mennyt muruiksi kupin sisältä. Ulospäin ei näkynyt mitään kun suojakumi oli paikoillaan ja ehjä. Vaihde päällä näki että etuvetari pyöri tyhjää vaikka rengas oli paikoillaan. Kun vaihdoin vetarin niin tuosta epäkuntoisesta tuli suojakumin sisältä ulos pelkkää metallimurua. Se ei kyllä muistaakseni mitään kolinaa pitänyt.


Kai jatkuvan nelivedon kanssa voi olettaa, että vaikka vetari tai kaksikin sanoo sopimuksen irti, menee jollekkin rattaalle edelleen voimaa? Mutta siinähän ne tulee samalla käytyä läpi kun saa tuon rattorin nosturille. Mut joo, tuossa kävin tuota ihmettelemässä nukutun yön jälkeen ja tosiaan nätisti ryömittäen tuo liikkuu eteen ja taakse päin, mutta heti kun nostaa kierroksia niin vain meteliä saa aikaiseksi.
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja Jappi » 22 Kesä 2019, 23:10

Ekana tarkistaa vetonivelet, eli käsijarru päälle, kaveri katsomaan mikä vetari/nivel pyörii kun laittaa vaihteen silmään ja nostaa kytkintä. Ei saisi pyöriä mikään näkyvillä oleva. Ja tosiaan, kun ei ole jäykkä neliveto niin yhdenkin nivelen pettäminen lopettaa matkan.

Sitten vasta laatikkoa irti, voi olla keskitasauspyörästöstä pettänyt jotain ellei vetonivelistä löydy syy.


Ja kannattaa pitää se kaksoismassapyörä siellä vaikka kuinka tuntuisi suolaiselta uuden hinta, ne seuraavat rasituksen vastaanottajat nimittäin kustantaa moninkertaisen summan...

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 23 Kesä 2019, 07:33

Jappi kirjoitti:Ekana tarkistaa vetonivelet, eli käsijarru päälle, kaveri katsomaan mikä vetari/nivel pyörii kun laittaa vaihteen silmään ja nostaa kytkintä. Ei saisi pyöriä mikään näkyvillä oleva. Ja tosiaan, kun ei ole jäykkä neliveto niin yhdenkin nivelen pettäminen lopettaa matkan.

Sitten vasta laatikkoa irti, voi olla keskitasauspyörästöstä pettänyt jotain ellei vetonivelistä löydy syy.


Ja kannattaa pitää se kaksoismassapyörä siellä vaikka kuinka tuntuisi suolaiselta uuden hinta, ne seuraavat rasituksen vastaanottajat nimittäin kustantaa moninkertaisen summan...


Hmm, edellisen omistajan kuittinipusta löytyi viime joulukuussa 270tkm kohdalla suoritettu vasemman vetarin sisemmän suojakumin vaihtotyö edestä. Eli sehän saattaa hyvinkin olla syyllinen siellä. Selittää myös osittain ne klonksahdus äänet laatikon seutuvilta sikäli kun sisempi pää mahdollisesti antautunut. Pystyykö tuota sisempää päätä testaamaan? Nurkka ylös, vaihde päälle ja pyöritellä käsin akselia? Vai näkyykö tuolla mainitsemallasi tyylillä tuokin?

Taas kerran alkaa vaikuttaa siltä, että kannatti kysellä tyhmiä :thumbsup: Sikäli jos tästä selviää vetarin vaihdolla, niin pelkissä huoltamon tuntihinnoissa säästää jo ison nipun euroja :yahoo: Toki tuo kytkin + kaksoismassa on edessä ennemmin tai myöhemmin, mutta jos just nyt ei tarvi tonnia siihen investoida, niin ois kyllä makiampi homma.
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja -teme- » 23 Kesä 2019, 09:09

Ja taitaapa se kaksoismassa vauhtipyörä olla kuitenkin halvempi kun kiinteä näihin subaruihin ainakin koska ainakaan itse en ole törmännyt muihin kun exedyn valmistamaan pakettiin kiinteällä vauhtiyörällä ja se oli miltei 1500e. Vs. Sachin vauhtipyörä ja hevy tuti kytkin 640e. Kun itse tilasin pari kuukautta sitten.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 23 Kesä 2019, 09:11

Tuossa nyt kovasti google laulanut ja vaikuttaa siltä että kokonaista vetoakselia ei saa tähän hätään verkosta kuin kiinalaista, mutta tuota sisempää niveltä nimark näkyy myyvän irtotavarana, eli pystyykö tuon sisemmän nivelen vaihtamaan akseliin? Usein ollu vetareiden kanssa, että vain tuon uloimman nivelen voi uusia ja sisemmän kanssa menee aina koko akseli uusiksi, mutta onko subarussa molemmat mahdollista vaihtaa erikseen?


EDIT: Tuossa sain auton nilkutettua autotalliin pois sateesta ja pikaisesti kun teki tuon käsijarru testin, niin ainakaan edessä ei akselit pyörineet tyhjää ja auto pyrki nyökkäämään eteenpäin. Tallin ja auton välillä on tuommoinen pieni mäen nyppylä ja ilman alkuvauhtia tuo ei suostunut sitä nousemaan, pienillä vauhdeilla tuli ylös kohtuudella. Kytkin tuntuu normaalilta ja vaikuttaisi ottavan noin keskivaiheilla kiinni. Auto käynnissä, vaihde vapaalla ja kytkin ylhäällä kuuluu lonksunta/naputus ja se loppuu kun kytkimen polkaisee alas. Veto päällä auton liikkuessa jurnuttaa kyllä, tosin auton kun sai liikkeelle keskittyminen meni täysin siihen että tuon sai talliin asti, eli havainnointi jäi vajaaksi.

Eli voiko olla, että vetarin rippeet siellä taistelee vielä sen verran että pienellä kuormalla pystyy liikkumaan, mutta väännön kasvaessa tapahtuu luovutus? Tuleeko tuo kolina/lonksuminen vetarista vai tuosta kaksoismassasta tai jostain muusta?

Myönnän, että paljon tulee kysymyksiä ja varmasti vaikea vastata autoa näkemättä, mutta vajaa vetoisten kanssa aikaisemmin paininut ummikko tarvii nyt kaiken avun mitä irti saa :lol:
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Subukka
Viestit: 78
Liittynyt: 15 Maalis 2015, 17:48

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja Subukka » 23 Kesä 2019, 10:15

Eikö näissä muka katkea suojakumi jos nivel hajoaa sisältä :shock:
Äkkiseltään tuntuisi että menee kumi riekaleiksi jos nivel pettää ja kumi on vetarissa kiinni pannalla ja samoin nivelkupissa, eli näkyy varmaan ulospäin helpolla. Jos siis on yritetty vedättää...
Outback 2.5 AT MY07

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja -teme- » 23 Kesä 2019, 10:56

Voihan se sieltä kupista hajota jolloin suojakumi säilyy ehyenä. Mutta kokeileppas nostaa vuorollaan nurkka ilmaan ja ihan käsin pyöritellä renkaita tuntuuko niissä tyhjää ja klonksuuko ne.
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 23 Kesä 2019, 11:31

Nyt on autoa nosteltu nurkista, visuaalisesti kaikki vetarit kunnossa kuten myös kumit, vaihde päällä renkaita heilutellessa/pyöritellessä ei klappia tai hälyääniä ja pyöritys vastaa laatikkoon asti. Edestakaisin useamman kerran liikuttelin autoa ja omin voimin liikkuu kun nätisti pelaa kaasun ja kytkimen kanssa. Kunhan juutuubi saa videon prosessoitua, niin saadaan ääninäytettä kotterosta. Melko satavarmaa, että se on kaksoismassa joka on kaput.

Toki totuus selviää kun tuon saa levälleen, mutta äkkiseltään laatikossa/voimansiirrossa ei pitäisi vikaa olla. Ainoa oireilija tuo massa+kytkin osasto.

EDIT: Videoita, pahoittelen kaikkea laadullisesti, mutta jospa noista nyt käryn saa.

https://youtu.be/CC0WAhFRV5s
https://youtu.be/mWnRBRKeQis
https://youtu.be/WD74Ej_VMbU
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja Jappi » 23 Kesä 2019, 13:26

Joo, kyllä tuo selviää kun laatikon irrottaa. Kytkinlevy tai kaksoismassapyörä.

Hyvällä tuurilla kytkinlevyn keskiö irronnut.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja -teme- » 23 Kesä 2019, 15:23

Eipä siinä muuta kun laatikko lattialle :D
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 25 Kesä 2019, 16:58

Viikon päästä pääsee kottero nosturille, yllättävän huokealla sai työt tilattua, vajaa 500€ kytkin + nelipyöräsuuntaus :thumbsup: . Jännä kyllä nähdä, et missä kunnossa tuo massapottu oikein on, ainakin äänet kertoo kohtuu kovasta kohtalosta :lol:

Laitan mahdollisesti videota tuosta tuhosta, sikäli kun sieltä löytyy jotain nähtävää.

Kiitoksia vertaistuesta tähän mennessä, sikäli kun tämä tuuri tästä jatkuu, niin tuskin jää tämä lanka viimeiseksi jonka pääsee tänne forkalle rustaamaan :lol:

EDIT: Suomi hinnat osille oli kyl järkytys, kytkin setti 330€ ja massapottu 860€, säästi ihan kivasti kun verkosta tilasi ;)
Honda/Volvo ukko tällä erää.

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 05 Heinä 2019, 18:19

Nyt on outback saatu levälleen ja tosiaan kaksoismassa on kokenut totaalisen tuhon :shock: Eli normaalisti kun välys/liikerata on luokkaa 5-10 astetta levyjen välillä, pyörii tuo täydet 360 astetta. Massapottu oli sen verran saanut tuhoa aikaiseksi, että naarmua näkyy lohkon kyljessä ja kampuran asentotunnistin on ottanut kipeää, kuin myös se hammaskehä mitä anturi lukee. Eli nyt pitää vielä metsästää asentotunnistin autoon ja oikaista tuo hammaskehä suoraksi. Eli ei tullut nippuun vielä tälle viikkoa :(

Mutta saaga siis jatkuu, toivottavasti ens viikolla pääsee taas kruisailemaan :driving:
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Jappi
Viestit: 418
Liittynyt: 02 Helmi 2015, 19:53

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja Jappi » 05 Heinä 2019, 21:43

Multa löytyy käytetty asentotunnistin tarvittaessa.

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja yason » 09 Heinä 2019, 12:50

Hieman aihetta varastaen, mites ton kaksoismassavauhtipyörän kuoleentuminen oireilee?

Olen kiinnittänyt huomiota siihen, että joskus kytkin ravistaa lähdössä tai lähdön jälkeen pehmeästi nypyttäen. Nypytys ilmenee melkeinpä silloin, kun kytkin on jo pitkälti ottanut kiinni, erotuksena siihen normaaliin ravistukseen, kun märällä kelillä lähtee liikkeelle ja kytkinlevy täristää kunnes pintaruoste hinkkautuu pois. Tämä pehmeä nypytys tulee, kun on tullakseen, myös kuivalla kelillä eikä kestä kovin kauan. Tyypillinen tilanne on, että ajan pihalta tielle loivaa ylämäkeä, pysähdyn, lähden liikkeelle ja siinä vaiheessa kun olen jo liikkunut metrin tai pari ja kytkin on ylhäällä, jos ei nyt ihan vielä täysin vapautettu, voimalinja nypyttää hetken. Tätä ei tule läheskään joka kerta, mutta oireista tulee mieleen, että voisko kaksoismassan jouset olla jo kuoleentumassa ja antavat massalevyjen resonoida sopivalla taajuudella tietyillä kierros-/vääntöalueella?

Ei kolinoita tai muita tyypillisiä oireita. Mutta kun auto alkaa olla sisäänajettu ja mittarissa kohta kolmosella alkava lukema, niin voisi tuon kaksoismassan kuvitella antautuvan muutenkin näinä aikoina. Mukavampi tuo olisi vaihtaa oman aikataulun mukaan ennen kuin oireilee pahemmin.
Outback MY10 diesel/mt

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 09 Heinä 2019, 13:49

Ei tuo oma kummemmin itsestään ilmoitellut, muutaman kerran ohitustilanteessa täyskaasulla kun pykälsi neloselta vitoselle, kuului pieni kolahdus. Kertalaakista sit hengetön tapaus. Toki auto ehti olla mulla vain muutaman viikon, joten onhan se saattanut oireilla aikaisemmin. Omasta mielestä ei kilissy edes sammuttaessa tai tyhjäkäynnillä.
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Avatar
-teme-
Jäsen
Viestit: 1150
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 06:28
Paikkakunta: Kuopio

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja -teme- » 09 Heinä 2019, 16:29

Kolinaa se alkaa pitämään kun alkaa olemaan valmis, aluks tietyllä kierrosaueella ja lopulta kokoajan. Omassa alko kalkattamaan liikkeelle lähdettäessä ja siinä 1500rpm kohdalla myös piti kurinaa. Tai sitten se menee kerralla valmiiks asti. :mrgreen:
Ikinä ennen ei oo sattunut, ja taas tapahtu

Subaru Outback 3.0r -09 (big bloki)
Subaru Outback 2.5 -08 440tkm and still going!
Lynx Rave RE 850 -20 / Lynx Rave 600ss -10
Ex.Subaru Legacy STW boxerdiesel -08 Ex.Subaru legacy B4 RSK -99

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 09 Heinä 2019, 19:34

Pientä videonpätkää tuosta massapyörän tuhosta : https://www.youtube.com/watch?v=TsUX_KZiIQM

Tietona myös muille, että tuota kampuran asentotunnistinta ei sit löydy koko euroopasta hyllytavarana, poislukien brittien ebay, tosin sieltäkään eivät lähetä suomeen :roll: . Toimitusaika marmoritiskiltä oli alkaen 2vkoa ja hintaa rahteineen pyöreät 200€. Onneksi Jappi oli hereillä ja vinkkasi että tarvittaessa käytetty löytyy, nyt ei tarvi kuin taas tovi odotella että pajalle tulee sen verran väljää ja saadaan tuo kikotin nippuun. Eli ainoa asia mitä tarvitsee jännittää, on tuo anturi. Jappi:lle kiitos jouhevasta kaupankäynnistä :thumbsup:
Honda/Volvo ukko tällä erää.

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 316
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja HegeHege » 10 Heinä 2019, 01:06

Äänislinnan Sergei hitsaa tuollaisen pikkuviallisen kaksoismassan yksöismassalliseksi muutamilla sadoilla ruplilla. Mitään uusia osia tarvii ostella, kun vanhan voi korjata hyvinkin helposti. Pannaan hitsaten saman verta palkoa puikolla suunnilleen symmetrisesti, niin pysyy riittävän hyvin tasapainossakin ;)
Forester 2.0 MY06 2 kpl

yason
Viestit: 314
Liittynyt: 19 Huhti 2017, 09:07

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja yason » 13 Heinä 2019, 15:06

Osaakos tuosta nypytyksestä nyt mitään sanoa vielä? Tänään taas ajelemassa ja kyllä tuo toistuvasti saattaa jäädä nypyttämään hetkeksi ihan lämpimänä, ilmeisesti jos taajuudet resonoivat sopivasti. Ykkösvaihteella tuon käytännössä huomaa.

Toki voisi olla pelkästään vaan kulunut kytkinkin. Ei tosin luista eikä kihnuta, tuo pehmeä nypytys on ainoa oire toistaiseksi. Mites tätä kannattais diagnosoida pidemmälle?

Voisin muuten heittää Subarun talliin odottamaan jatkotoimenpiteitä, mutta pitäis ehtiä sitä ennen tekemään pientä remppaa toiseen autoon, joka on nyt siellä seisomassa...
Outback MY10 diesel/mt

ReiviFin
Viestit: 71
Liittynyt: 22 Kesä 2019, 07:39

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja ReiviFin » 15 Heinä 2019, 17:50

Dodiih, nyt on subaru ajossa ja tuntuu pelaavan normaalisti. Kotosalla joutui polkimen päästä tekemään vielä säätöä ja nyt kytkin ottaa normaalin mukavasti noin keskivaiheilta, ilman säätöä otti tosi alhaalta.

Sen verran pääsee viel auton alle möyrimään, et webaston pakoputki tulee uusittua, oli nimittäin purku vaiheessa jo menny muruiksi tuo haitariputki. Myös kardaanin takimmaisesta nivelestä mainitsi, et pikkuisen on väljää, ei tosin kolise/jurise tms, joten ei ole just lähiaikoina ohjelmassa.

Eli jospa tää taas tästä iloksi muuttuis. 480€ otti ruskon autohuolto operaatiosta, eli kohtuu kustannuksilla selvisi.
Honda/Volvo ukko tällä erää.

hehkunvaihtaja
Viestit: 35
Liittynyt: 11 Helmi 2015, 20:25

Re: Veto katosi kesken kiihdytyksen, Outback -09

ViestiKirjoittaja hehkunvaihtaja » 05 Elo 2019, 20:00

Tuolleen alhaalta ne uutena ottaneet.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa