ReeL12 kirjoitti:Kaksoismassojen kanssa on ilmeisesti ollu jonkun verta ongelmia vanhemmiten ja rempan yhteydessä on monet suositelleet siirtymistä kovaa vauhtipyörää.
Itsellä kävi kerran niin että lähdin liikenne valoista normaalisti ja meno hyyty. Etuvetoakselin ulompi murros oli mennyt muruiksi kupin sisältä. Ulospäin ei näkynyt mitään kun suojakumi oli paikoillaan ja ehjä. Vaihde päällä näki että etuvetari pyöri tyhjää vaikka rengas oli paikoillaan. Kun vaihdoin vetarin niin tuosta epäkuntoisesta tuli suojakumin sisältä ulos pelkkää metallimurua. Se ei kyllä muistaakseni mitään kolinaa pitänyt.
Jappi kirjoitti:Ekana tarkistaa vetonivelet, eli käsijarru päälle, kaveri katsomaan mikä vetari/nivel pyörii kun laittaa vaihteen silmään ja nostaa kytkintä. Ei saisi pyöriä mikään näkyvillä oleva. Ja tosiaan, kun ei ole jäykkä neliveto niin yhdenkin nivelen pettäminen lopettaa matkan.
Sitten vasta laatikkoa irti, voi olla keskitasauspyörästöstä pettänyt jotain ellei vetonivelistä löydy syy.
Ja kannattaa pitää se kaksoismassapyörä siellä vaikka kuinka tuntuisi suolaiselta uuden hinta, ne seuraavat rasituksen vastaanottajat nimittäin kustantaa moninkertaisen summan...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa