Qulle kirjoitti:No millasia kulutuslukemia on ollu?
ltrvs kirjoitti:Eihän se vain ole 2.0R-kone ja empimiset n. 2000-3000 rpm alueella? (Jos on, niin voisin joskus tehä oman topiccinsa ko. tunnettuun ongelmaan liittyen kun ei ole pelkästään Foren juttuja)
Olvix kirjoitti:Toisin sanoen joku paikka kerää karstaa tms. ja heti kun pitää virtausta yllä vähän pidempään ja isommilla varveilla, niin vika poistuu.)
ltrvs kirjoitti:Olvix kirjoitti:Toisin sanoen joku paikka kerää karstaa tms. ja heti kun pitää virtausta yllä vähän pidempään ja isommilla varveilla, niin vika poistuu.)
Näin maallikon korvaan kuulostaa eri ongelmalta kuin tuo mihin itse viittasin. 2.0R-koneista ja niiden ongelmista löytyy muuten juttua täältä
mechanix kirjoitti:Mulla on ainakin 2.0R -06 foresta.
Mauri H kirjoitti:mechanix kirjoitti:Mulla on ainakin 2.0R -06 foresta.
Okei, no sehän muuttaa asiaa jos tässä on kyseessä Ärrä-kone, Olvixin auton toimintahan on kovin tyypillistä sille koneelle.
EGR tukossa ja Ecussa nakukorjaukset tapissa. EGR:n putsaus ja ECU:n nollaus auttaa ainakin hetkeksi, ja 98:a tankkiin.
Olvix kirjoitti:Mauri H kirjoitti:mechanix kirjoitti:Mulla on ainakin 2.0R -06 foresta.
Okei, no sehän muuttaa asiaa jos tässä on kyseessä Ärrä-kone, Olvixin auton toimintahan on kovin tyypillistä sille koneelle.
EGR tukossa ja Ecussa nakukorjaukset tapissa. EGR:n putsaus ja ECU:n nollaus auttaa ainakin hetkeksi, ja 98:a tankkiin.
Niin. Vilkaisin linkitettyyn keskusteluun ja siitä heräsi kyse, että jos vika on tämän kapineen ohjauskartassa jotka synnyttää vikakoodia turhan herkästi, niin mitenhän tämä vika sitten, kuten heti alkuunsa kerroin, poistuu kun vetäisee pätkän moottoritietä? 98:lla on menty alusta saakka, 95:lla ei löytynyt samaa potkua joten katsoin ettei se ole koneelle hyväksi. Olen juuri kurvaamassa riihimäen suuntaan huoltoon, katsovat vikakoodit siellä ja saavat muutenkin ihmetellä.Samassa yhteydessä huomioitiin ettei se ollut ilmamäärämittari joka tähän vaihdettiin, vaan kaasuläppä, oli aavistuksen kallis. Täytyy ajella hiljakseen että saa auton riksuun ns. vika päällä, ehkä se antaa paremmin osviittaa.
väkä kirjoitti:Lueskelin tämän vanhemman ketjun ja minulla 08 foressa juuri samanlaisia oireita.Onko mitään uutta havaintoa mikä vaivan syy olisi.
Lambda anturia itsekin epäilin 130t ajettu joten laitoin denson tilaukseen.Kummalla bensalla olette ajanut onko vaikutusta
RiXu kirjoitti:Tälle Hitachin ecun ohjelmoinnille on heti tilausta kun Suomessa joku oppii sen tekemään. Jauhiainen taannoin
kertoi asian olevan työn alla. Onko kukaan kuullut joko se
hoitaa homman?
trifore kirjoitti:Yksi mahdollinen via aiheuttaja on MAP-anturin eli imusarjan alipaine anturin virheellinen viesti.
Signaalin pitäs seurata imusarjan alipainetta kun kaasua painetaan. Jos ko. anturi on tukossa tai imusarjassa on vuotoa niin signaali ei muutu tarpeeksi jolloin bensaa ei osata annostella oiken.
Esimerkiksi kone voi toimia oiken ~2000 kierrokseen saakka mutta ei siitä yli. Signaalin voi takistaa FreeSSM:llä.
MAP anturin likaantumisen näkee helposti - siihen vain MAP puhdistus siihen tarttuneesta töhkästä tai vaihto uuteen.
HegeHege kirjoitti:Tokihan onnistuisi yhdestä autosta tallettaa modattu softa läppärille ja siirtää se toiseen autoon. Toki alkuperäinen softa talteen, jos vaikka uudella softalla ei jostain syystä toimisikaan.
HegeHege kirjoitti:Ok, hyvä tieto minulle ja muillekin jotka tuollaista miettivät. Miksiköhän ei onnistu tuolla tavalla, vaikka maailma pullollaan kaikenlaisia chiptuning virisoftia ja niitä ECUihin poltellaan?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa