Ei ole vielä selvinnyt tämä mysteeri. Toivottavasti osuis jonkun viisaan silmään tämä
Tein muutaman jännitemittaustestin lämpövastuksen johdoista:
Kolme ekaa ajotestiä(sama tulos)
-Käynnistys 0v (seossäätö ei pelitä)
-Ajoa 4km, 0,5v
-Ajoa 8km, 13v hetken ja tipahdus 5v (seossäätö toimii)
-Sammutus ja uudelleenkäynnistys, hetken 12v, tipahdus 5v, säätö toimii
-Uusi sammutus ja käynnistys, 0v, säätö ei toiminnassa
Neljäs ajotesti:
-Käynnistys 13v, tipahdus 5v, säätö pelaa
-Ajoa 10km, sammutus ja käynnistys 5v, säätö toimii
-Toinen sammutus ja käynnistys, 0v, ei toimi
Kaikki testit samoissa olosuhteissa, kylmäkäynnistys.
Vaihdettu uusi anturi (oem denso)
Vaihdettu sbf #5 ja #7 sulakkeet
O2 heater sulake vaihdettu
Päärele #3 ja afr/o2 rele #11 vaihdettu samasta rasiasta toiset samanlaiset
Johdot tarkistettu silmämääräsesti
Kokeiltu vakio DP:tä
Konehuoneen maadotukset tarkastettu
Ecu irrotettu ja tarkastettu ettei oo kyrvähtäneitä juotoksia tai komponentteja)
Kokeiltu takimmainen anturi irrotettuna
Liitin irti, antaa molemmista antureista vikakoodin kun ajaa tovin
Kokeiltu eri obd-lukijalla (sama tulos, paitsi ilmoitti tälläset: herätevirtapiiri=off, lambda=laiha, nakutuksen ohjaus=off
Ecun jännite 14,1v ja obd 14,2v
Virtahan siellä nyt kumminkin kulkee mutta jostain syystä se ei ohjaudu oikein. Millähän perusteella ecu ohjaa tuota virtaa käynnistäessä? Moottorin kuorma, lämpötila, jännite...? Lähinnä mietin voisiko tuohon vaikuttaa joku muu anturi, jälkiasennettu lisälaite tai joku muu vika, jota en ole huomannut.