ufo-driver kirjoitti:Hienoa, kiitos nopeasta vastauksesta! Pyyhkijö irronnee varovaisesti kampeamalla!
ufo-driver kirjoitti:Do diin, kesällä oli hyvä yrittää irrotella (todennäköisesti) kiinni juuttunutta pyyhkimen akselia. Perusteellisesta crc:n uittamisesta kumisuojuksen alle akselin juureen ja akselin kääntelemisestä huolimatta moottori ei herännyt henkiin. Eli nyt sitten pitäisi saada 2005 OB:n takaluukun sisäpaneeli kiinnikkeet ehjänä irti että pääsisi käsiksi takapyyhkijän moottoriin. Ei näy ruuveja missään, miten homma tapahtuu?
HegeHege kirjoitti:Omassa Foressa aikoinaan laiskottui takapyyhin ja sitten jumahti kokonaan. Moottori käteen ja palasiksi. Akseli terästä (kromattua?) ja runko valualua. Alumiini hapettuessaan muuttuu alumiinioksidiksi ja tuo valkoinen alumiinioksidi kun vie isomman tilan kuin alumiini, niin jumitus on varmaa. (Aivan kuten teräs "turpoaa" ruostuessaan.) Reijän puhdistus hapettumasta, akselin voitelu silikonirasvalla ja moottori nippuun. Hyvin toiminut useamman vuoden taas.
Foressa myös tyyppivikana takaluukun kahvan jäykistyminen. Eli pitää käsin palauttaa alkuasentoon ennen luukun sulkemista. Kahvan akseli mustaa rautaa (olikohan 4 mm akselia noin 150-160 mm pätkä) ja ruostuessaan turpoaa ja jumittaa sen vuoksi reijässään. Akselin irroitukseen tarvitsee rälläkän ja puhdistuksen jälkeen (tai mieluiten vaihto 4 mm rosteriakseliin) kiinnitykseen pisaran Kempin sähköliimaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa