HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Legacy -10 nykii

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 16 Tammi 2020, 19:20

Moi Subarukuskit,

Nyt olisi taas kummallinen vika Legacy -10 2.5 CVT vehkeessä (Subarussa tuntuu olevan vain kummallisia vikoja..).

Elikkäs kun on ajanut moottori- tms tiellä muutaman kilometrin, usein noin 100 - 110 vauhtia niin veto nykäisee niin että sen huomaa selvästi ajossa. Usein samalla kuuluu lyhyt vinkaisu juuri ennen nykäisyä. Vinkaisu kuulostaa ihan siltä kuin hihna liukuisi hihnapyörässä. Jos katsoo että mitä siellä pyörii hihnojen kanssa niin ei ole oikeastaan kai muuta kuin vesipumppu ja ilmastoinnin kompressori. Voiko se kpmpressori lähteä kesken kaiken käyntiin ja aiheuttaa nykäisyn? Ei luulisi toisaalta että se näillä keleillä kävisi. Tuntuu että nykiminen on yleistynyt niin, että ennen sen huomasi kerran viikossa ja nyt kerran päivässä.

Onko kellään ajatusta että mikä tuon aiheuttaa?

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 16 Tammi 2020, 20:45

Vielä sellainen lisäys, että nykäisy tapahtuu aivan tasaisessa ajossa eikä mitään, esim. lämpötilaa tms säädetä. Joskus on ollut vakionopeussäädin päällä, joskus ei.

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Haiduk » 16 Tammi 2020, 21:57

Onko väliä pitääkö ajossa ilmastointia päällä vai ei ?
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 16 Tammi 2020, 22:19

Eilen juuri kokeilin ottaa ilmastoinnin pois ja nykäisi samalla tavalla kertaalleen motarilla. Se tekee sen nykäisyn aina kun on vähän aikaa ajanut tasaisesti. Tosin se voi ehkä nykiä pienemmilläkin nopeuksilla mutta niitä on vaikea havaita kun ajo on usein silloin epätasaisempaa muutenkin.

Avatar
Matway
Jäsen
Viestit: 709
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 08:35
Paikkakunta: Loppi

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Matway » 17 Tammi 2020, 08:05

Koita ajella pidempään ilman ilmastointia. Toi kuullostaa kompuran aiheuttamalta.
Koska on viimeks tehty ilmastoinnin huolto?
Olen huomannut samanlaisen nykäisyn omassa Impussa kun ilmastointi on fullauto asennossa, käyttää kompuraa kyllä pikku pakkasillakin.

Lähetetty minun SM-N975F laitteesta Tapatalkilla
Impreza WRX STI Type-RA MY00
Ex- Impreza TD Exclusive MY09
Ex- Impreza TD Sport MY09

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 17 Tammi 2020, 19:01

Joo, panin tänään pois ilmastoinnin niin kuulostellaan.
Ilmastointihuolto tehtiin viime kesänä.
Ja siltähän se kuulostaa että vauhdissa lähtee joku ainakin pyörimään mutta on jotenkin jäykkä niin että hihna vinkaisee ja moottorim kierrokset vähän laskee ennenkuin lähtee pyörimään. Ei kai tämä kuitenkaan tavallista ja normaalia toimintaa ole?

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Haiduk » 18 Tammi 2020, 22:03

Ajossa nykiminen ei kuulosta normaalille. Tyhjäkäynnillä kyllä muuten huomaa selkeästi kun ilmastoinnin kompura hörähtää päälle, mutta koita ajella nyt pidempään ilmastointi sammutettuna siitä napista. Paljon on muuten mittarissa? Onko ilmastoinnin hihna vaihdettu milloin viimeksi? Sehän on sellanen "strech fit" hihna jota ei pysty kiristämään ollenkaan. Itse vaihdoin sen noin 90tkm kohdalla kun alkoi äänähtelemään aina startissa.
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 20 Tammi 2020, 19:05

Moi taas,

Nyt on ajeltu ilmastointi pois ja tänään taas vinkaisi tasaisessa 90 nopeudessa. Eli vinkaisu ja nykäisy. Kaikki muuten normaalia, ei varoitusvaloja tms.
Autolla ajettu n. 220 000.
Mikähän muu kuin ilmastointi voisi tuollaisen vinkauksen ja nykäyksen aiheuttaa? Kyseessä automaatti. Voisiko automaatissa olla jotain tuolla tavoin käyttäytyvää?
Ei voi oikein pajallekaan viedä kun tuo tulee niin harvoin, että se ei tule sielläollessa tai koeajossa kuitenkaan.

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Haiduk » 20 Tammi 2020, 19:33

Eli ilmastointi on sitten poissuljettu. En usko että laturi voi moista aiheuttaa ja jos laturi olisi jumissa niin siitä varmasti sitten varoitusvaloa tulisi ja vinkuna olisi melkoinen. Voihan sitä hihnaa toki koittaa kiristää hieman.

Jos sitten voimansiirtoa epäilee niin onko laatikko muuten toiminut ongelmitta? Onko laatikon öljylä vaihdeltu ollenkaan? Pystyykö ääntä paikallistamaan yhtään enemmän?
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 20 Tammi 2020, 21:40

Laatikko toimii ihan OK. Öljyn vaihdosta ei ole tietoa. Kaikki huollot on tehty huolto-ohjelman mukaan mutta en tiedä kuuluuko siihen jossakin vaiheessa laatikon öljyn vaihto. Täytyy tarkkailla lisää. Pelottaa vaan, että se mikä lieneekään joku kerta kirahtaa kiinni niin ettei se irtoakaan enää.

Avatar
TJani
Jäsen
Viestit: 733
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:20
Paikkakunta: Töysä
Viesti:

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja TJani » 21 Tammi 2020, 13:17

Eihän puhallus ollut pelkästään lasille? Tuntuu vain useissa autossa käyttävän ilmastointia vaikka se ei olisikaan päällä jos puhallus on suunnattu pelkästään lasille. En tiedä kuinka kuinka tämmönen Legacy asian kanssa menettelee.
Vuokrataan EJ20 stressilevyt
Leone Turbo AWD -88, Legacy 200 -92 *RIP*
Ex: SVX -92, XT -86, Leone 1.8 3AT 4WD -87, Impreza Turbo 2000 -97, Leone 1.8 4WD -86, SVX mt -92, XT -86, Forester -98, SVX -93, Outback 2.5 -00, Leone RX -87, Outback 2.5 -98

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 21 Tammi 2020, 20:44

Ei ollut puhallus pelkästään lasille mutta lasille ja jalkoihin ainakin useimmissa tapauksissa. Kokeilen seuraavaksi laittaa puhalluksen muualle kuin lasiin.
Tänään noin 15 km matkalla jossa keskellä on pätkä motaria, mennessä 100 km/h tasaisella vauhdilla vinkaisi 2 kertaa noin 200-300 metrin välein. Takaisin tullessa vinkaisi taas samoilla paikoilla 2 kertaa noin 600 metrin välein.
On kyllä tosi outoa.

Belsebuubi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Heinä 2016, 01:33

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Belsebuubi » 21 Tammi 2020, 22:57

En osaa ottaa suoraan viankuvaukseen kantaa, mutta itselleni suositeltiin useammasta paikasta vaihteistoöljyjen huuhteluvaihtoa heti kun auton ostaa. CVT ongelmille on täälläkin kattavat keskustelut. Itsekin kävin vertaistuellista keskustelua vaihteistokysymyksistä yksityisviestein toisen foorumistin kanssa kun laatikon problematiikkaa tuli synkisteltyä, vaikka laatikko ei itsellä ole koskaan oireillutkaan. Itsellä oli ostaessa 157tkm mittarissa ja teetätin huuhteluvaihdon heti. Aika mustaa tavaraa sieltä kyllä lähti. Vaihdattaminen kaikkine öljynlaatu sekoiluineen oli sitten ihan oma numeronsa, mutta on tuo ainakin 20tkm toiminut vaihdon jälkeen. Ajattelin vielä huuhteluttaa uudelleen varmaan 180-190 hujakoilla, oletuksella että laatikko pelaa siihen saakka :D
Outback 2.5 at -10

Avatar
Haiduk
Viestit: 178
Liittynyt: 24 Touko 2016, 13:29

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Haiduk » 22 Tammi 2020, 10:18

Tili kirjoitti:Laatikko toimii ihan OK. Öljyn vaihdosta ei ole tietoa. Kaikki huollot on tehty huolto-ohjelman mukaan mutta en tiedä kuuluuko siihen jossakin vaiheessa laatikon öljyn vaihto. Täytyy tarkkailla lisää. Pelottaa vaan, että se mikä lieneekään joku kerta kirahtaa kiinni niin ettei se irtoakaan enää.


Hyvä että on huollettu ohjelman mukaan. Siihen ei kuitenkaan virallisesti kuulu laatikon öljyjen vaihdot missään vaiheessa. Jotkut liikkeet sitä ehdottaa, jotkut ei. Itse teetin CVT öljyjen valutus/täyttöhuollon 120tkm huollon yhteydessä. Sitä aikaisemmalta ajalta ei ole tietoa miten siitä on öljyjä vaihdeltu, tuskin ollenkaan. Huuhtelu toki aina parempi.

Mutta joo, itse ongelmaan liittyen sitten alkaa olemaan neuvot vähissä minulta kun nuo puhallukset/ilmastoinnit/apulaitehihnat on todettu olevan pois pelistä. Ehkä konsultoisin jonkun Subaru huoltoliikkeen kanssa ja kyselisin alustavasti esimerkiksi tuota laatikon öljyjen huuhtelua.
MY16 Subaru BRZ
MY10 Subaru Legacy Sport 2.5i CVT

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 23 Tammi 2020, 19:32

Alan itsekin kallistua siihen, että ei se kirahdus ja nykäys ainakaan hihnasta/kompressorista tule vaikka ääni erehdyttävästi hihnan vinkaisua muistuttaakin.
Täytynee vaihdattaa laatikon öljyt seuraavana toimenpiteenä. Ostin auton 83 tkm ajettuna jolloin ei varmaan ole vaihdettu ja itselläoloaikana ei ole vaihdettu, nyt mittarissa 222 tkm. Tänään ajelin noin 200 km sekalaista ajoa ja kerran kirahti ja nykäisi, ihan kesken tavallista ajoa. aika kummallista on.

Kai-tzu
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Marras 2018, 15:00

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Kai-tzu » 27 Tammi 2020, 16:49

Kyllä nuo oireet viittaavat siihen että laatikossa on viallinen solenoidi. Öljynvaihto valuttamalla tuskin auttaa. Huuhtelu voi ehkä auttaa, mutta kannattaa varautua siiheen että joudut vaihtamaan venttiilikoneiston.

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 28 Tammi 2020, 08:40

Venttiilikoneistolla tarkoittanet jotain vaihdelaatikon osaa?
Tuostä öljyn vaihdosta sen verran, että keskustelin asiasta Subaru huollon kanssa ja siellä kaveri sanoi, että ei nimenomaan saa vaihtaa öljyjä. Väitti että öljyn vaihdon jälkeen ne laatikot usein hajoaa. En sitten tiedä oikein että mitä pitäisi tehdä. Tarkkaillaan tilannetta.

Belsebuubi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Heinä 2016, 01:33

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Belsebuubi » 28 Tammi 2020, 10:10

Tili kirjoitti:Tuostä öljyn vaihdosta sen verran, että keskustelin asiasta Subaru huollon kanssa ja siellä kaveri sanoi, että ei nimenomaan saa vaihtaa öljyjä. Väitti että öljyn vaihdon jälkeen ne laatikot usein hajoaa. En sitten tiedä oikein että mitä pitäisi tehdä. Tarkkaillaan tilannetta.


Siihen että vaihteistot hajoaisivat kun uudet öjyt vaihdetaan, kuulostaa kyllä jotenkin omituiselta. Varmaan se voi olla syynä että se ei kuulu viralliseen huolto-ohjelmaan. Siitä huolimatta minulle on sitä useammassakin paikassa sanottu, että vaihda öjyt laatikkoon. Mitä aiemmin, sen parepi. Itse kävin viestinvaihtoa vuosi sitten subarun ja liqui molyn kanssa öljyn sopivuudesta cvt-vaihteistoon. Huuhteluvaihdossa laatiikkon laiteettiin tuota LM:n öljyä ja se ei maahantuojan mukaan käy ollenkaan tuohon, kun taas LM:n mukaan ylittää kaikki subarun öljyn vaatimukset. Laatikossa edelleen sisällä ne huuhdellen vaihdetut liqui molyt ja on kuljettu n.20tkm. Joskus käy aina mielessä että pitäisiköhän sujauttaa seuraavassa huuhtelussa orkkis öljyt, vai laitanko uudelleen samanlaiset molyt. Uuden vaihdon tehdä tuossa 180-190t:n hujakoilla koska edellisen vaihdossa pois vaihdetut öljyt oli niin paskaiset että nyt uudet lienee saaneet puhdisteltua ne loputkin saostumat sieltä. Sen jälkeen jos sitten siirtyisi 60t:n vaihtoväleihin. Aiemmin kommentoineella Kai-tzu:lla on hyvää tietoa cvt:n oireiluista ja toki myös tällä foorumilla jo joitakin ketjuja aiheesta.
Outback 2.5 at -10

Petter
Viestit: 71
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Petter » 28 Tammi 2020, 10:48

Täysin mahdollista, että vaihteisto hajoaa oljyn vaihdon jälkeen. Tällöin usein kyseessä paljon ajettu yksilö, jonka öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Öljyn vaihto saa töhnät liikkeelle, joka tukkii paikkoja.

Belsebuubi
Viestit: 31
Liittynyt: 07 Heinä 2016, 01:33

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Belsebuubi » 28 Tammi 2020, 10:54

Petter kirjoitti:Täysin mahdollista, että vaihteisto hajoaa oljyn vaihdon jälkeen. Tällöin usein kyseessä paljon ajettu yksilö, jonka öljyjä ei ole koskaan vaihdettu. Öljyn vaihto saa töhnät liikkeelle, joka tukkii paikkoja.

No toki näin. Samaa sanoivat vaihdon yhteydessä käytettävistä erillisistä pesuaineista. Että ne saattavat myös irroitella kertyneen lietteen kerralla liikenteeseen joka tukkii paikat.
Outback 2.5 at -10

Kai-tzu
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Marras 2018, 15:00

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Kai-tzu » 28 Tammi 2020, 11:34

Tili kirjoitti:Venttiilikoneistolla tarkoittanet jotain vaihdelaatikon osaa?
Tuostä öljyn vaihdosta sen verran, että keskustelin asiasta Subaru huollon kanssa ja siellä kaveri sanoi, että ei nimenomaan saa vaihtaa öljyjä. Väitti että öljyn vaihdon jälkeen ne laatikot usein hajoaa. En sitten tiedä oikein että mitä pitäisi tehdä. Tarkkaillaan tilannetta.


Kyllä, venttiilikoneiston avulla ohjataan vaihteiston toimintaa.

Yleensä noihin vaihdetaan öljyt liian myöhään, eli vasta silloin kun laatikko on jo alkanut oireilemaan. Käyttöoppaan mukaan vaihteistoöljyt kuuluu vaihtaa 90tkm välein vaikeissa olosuhteissa, mitä Suomen talvet ovat. Jos laatikolla on kuitenkin ajettu esim. 200tkm ilman öljynvaihtoa, niin ei siihen vanhaan mömmöön ole viisasta sekoittaa uutta öljyä. Se voi vain pahentaa ongelmaa kun karstat irtoaa ja lähtee liikkumaan. Näin paljon ajetussa kannattaa siis unohtaa valutusvaihdot. Pesu ja huuhteluvaihto voi joissakin tapauksissa auttaa. Laatikko hajoaa joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin jos nykimiset jatkuvat.

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 28 Tammi 2020, 17:12

Nimenomaan näin. Ihan kuten longlife vaihtoväli öljyllä, se on väärin suomessa. Ainahan ohjekirjoissa lukee että jos on rankkaa käyttöä, paljon kylmäkäynnistyksiä jne. ja varsinkin kun suomi on mökkikansaa, peräkärryn veto. Jos näitä suorittaa, pitäs öljynvaihtoväli puolittaa tai vastaavaa. Näinhän kukaan ei vahingossakaan tee, ja sitte ihmetellään kun 200tkm ajettu kone on aivan loppu ja syö öljyä kun hevonen.

Taitaa tomaattilaatikoiden huoltofirmoissaki olla kantana monesti, että jos on ajettu jo 250-300tkm samoilla litkuilla, eikä laatikon toiminnassa oo mitään ongelmaa, ni mielummin jätetään koskematta kun vaihdetaan. Ettei niitä ongelmia tuu, kun se vanha loppuun poltettu terva, mitä ei öljyks voi kutsua, sekotetaan uuteen litkuun joka imee kaiken mönjän itteensä. Ja jos koskee, omasta mielestä sais tehä huuhteluvaihdon ja uusia suodattimen, sitte ajais tonnin tai pari ja uudestaan sama homma. Kyllähän ku moottorinki purat, vaikkei olis edes mitään älyttömiä ajettu, ni onhan sitä pinttynyttä p***aa siellä paljon.

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 19 Helmi 2020, 17:46

Moi taas,

Subaru nykii part II

Joo, eli alkoi viime viikolla satunnaisen vauhdissa nykimisen lisäksi jäämään vaihde päälle kun esim. pysähtyy liikennevaloihin. Eli homma kuulostaa samalta kuin valoihin pysähtyessä manuaalilla olisi kolmonen päällä ja unohtaisi painaa kytkintä. Useimmiten se sitten irrottaa ihan lopuksi mutta muutaman kerran on kone sammunutkin.
Teetin pari päivää sitten automaatin huuhtelun ja öljynvaihdon mutta sillä ei ollut mitään havaittavaa vaikutusta, muutakuin lompsan keveneminen.

Mikä aiheuttaa moisen? Ajossa laatikko tuntuu vaihtavan kiihdytyksissä ja hidastuksissa ihan OK ainakin äänistä ja kierroslukumittarista arvioimalla. Myös viiksistä käsin vaihtamalla tuntuu toimivan OK.

Kuka tietää mistä johtuu? Täällä on aiemmin puhuttu viallisesta solenoidista ja venttiilikoneistosta. Jos vika jompikumpi näistä niin miten korjataan ja kuka Turun suunnassa osaa korjata?

Kai-tzu
Viestit: 59
Liittynyt: 21 Marras 2018, 15:00

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Kai-tzu » 24 Helmi 2020, 19:30

Tili kirjoitti:Kuka tietää mistä johtuu? Täällä on aiemmin puhuttu viallisesta solenoidista ja venttiilikoneistosta. Jos vika jompikumpi näistä niin miten korjataan ja kuka Turun suunnassa osaa korjata?


Lähinnä arvailua, pitäisi ensin diagnostisoida kunnolla, mutta uusi venttiilikoneisto maksaa Subarun varaosa-tiskiltä n. 2000 euroa. Itse ostin käytetyn ebay:stä 300 eurolla, mutta käytetyn ostamisella tietysti aina omat riskinsä. Irtonaisia solenoideja voidaan myös vaihtaa vanhaan venttiilikoneistoon, mutta Subaru ei myy näitä varaosina. Jostain ulkomailta niitä voidaan kuitenkin tilata (Diesel-puolella oli juttua tästä, katso viewtopic.php?f=16&t=7322). Ei ole hajuakaan kuka osaa Turun suunnassa korjata, mutta koko venttiilikoneiston vaihtaminen ei ole vaikeaa, meikäläinen vaihtoi itse pihassa. Pelkän solenoidin vaihto vaatii asiantuntemusta, koska silloin pitää ensin selvittää mikä niistä on rikki. Öljyt kannattaa ottaa talteen ja laittaa takaisin jos ne on uudet.

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 25 Helmi 2020, 11:43

Kiitos vastauksesta!
Ajattelin kokeilla lähestyä jotain automaattilaatikoihin erikoistunutta pajaa, joita näyttää olevan täälläkin päin muutama.

Tili
Viestit: 33
Liittynyt: 11 Heinä 2016, 21:31

Re: Legacy -10 nykii

ViestiKirjoittaja Tili » 14 Huhti 2020, 19:34

Moi taas,

Päivitys Legacyn vaihteiston nykimiseen.

Ensin tilattiin arvaamalla, koppaa avaamatta, solenoidi. Sen vaihto ei kuitenkaan auttanut.
Sitten otettiin momentinmuunnin pöydälle ja todettiin että turbiinin laakerit olivat entiset. Turbiinin siivet olivat ilmeisesti ottaneet jopa reunoihin kiinni jossakin vaiheessa ja Ilmeisesti tästä johtui se vinkaisu joka toisinaan nykäyksen yhteydessä kuului.
Turbiinille löytyi korjaaja ja nyt pelittää taas kaikki OK.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa