HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Ensimmäistä Foresteria ostamassa

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
el paso
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Tammi 2020, 15:57

Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja el paso » 15 Tammi 2020, 16:20

Ensimmäinen Foresteri haaveisssa ja ylipäänsä ensimmäinen Subaru samalla. Ajattelin kysäistä kokeneimmilta ensin vähän taustatietoja.

Eli katsellut noita -06, -07 forestereita. Bensa-koneella ehdottomasti ja noita turbolla olevia, että löytyy tehoja ainakin se 170 hv. Onko eroja kulutuksessa tai kestävyydessä yms. 2,0 ja 2,5 moottorin välillä? Olen ymmärtänyt, että koneet käytännössä ihan samat, mutta tilavuus vain eri? Jotain jenkkien pura/kokoa videota katselin ja siinä olivat sitä mieltä, että 2,0 olis kestävämpi? Tuskin normikäytössä kestävyydessä huomaa eroja? Moottori vaikuttaa melko simppeliltä ja jakohihnan vaihdot sun muut näyttäisi onnistuvan ihan itsekin.

Tyyppivikoja ilmeisesti kannentiiviste ainakin? Manuaalia ajatellut. Ilmeisesti kytkin porsii aika pienillä kilometreillä??? Onko ne tasosäätöiset takaiskarit kaikissa malleissa vai jossain tietyssä varustelutasossa? Miten paljon on kustantanut ja onko tullut hyvä lopputulos kun on vaihdettu normi-iskarit ja jäykemmät jouset? Mites onko sähköviat yleisiä tai jotain muuta vikaa tai erityisiä huoltokohteita?

Mites herkästi nämä ruostuu? Nykyinen just 20-vuotias Volvo ei kuki vielä mistään ja aina vähän japseja ruosteen pelossa olen karttanut :D

Nettiautosta käyttäjäkokemuksia olen lukenut ja posiitivista luettavaa ollut pääosin. Huoltojen ja varaosien hintoja enimmäkseen moitittu. Katsotaan saisko täältä lisäinfoa 8-)

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja ximmo » 15 Tammi 2020, 17:22

Mulla on ollut 0 Foresteria, joten nyt tulee asiaa:

-2.0 on kestävämpi, mutta jos öpaut vakiona pitää, niin lienee melko ok myös se 2.5
-Moottorit ja monet muut osat ovat samaa kamaa kuin Imprezoissa siis ja sitä kautta huutelen
-Sähkövikoja japanilaisessa? Juu ei.
-Ei ainakaan minulla ole olleet innokkaita ruostumaan
-Huolloista oon maksanut ihan samoja euroja aiempien autojen kanssa
-Onhan se bokseri vähän erilainen esim. tulppia vaihtaessa kuin R4, mutta perusrautaa loppujen lopuksi

Oon itse ajanut ruotsalaisella autolla (Saab) pari vuotta ennen kuin siirryin Subaruun ja jos noin yleisesti tiivistää eroja: mukavuudet putosivat, ongelmat vähenivät. :D
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

japa
Jäsen
Viestit: 218
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja japa » 15 Tammi 2020, 19:27

Hei. Jos 2.0R konetta katsot niin pidä huoli että lisäilmaventtiilit on otettu pois pelistä. Muuten on kyllä hyvä kone. :thumbsup:
Impreza GC8-99 (370/500)
Outback 2.5-07 man (käyttis)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)
Kadett GSI-87 cabrio

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja 3AHG » 15 Tammi 2020, 20:51

Ei muutaku kaupoille :drinks: Takaiskarit on kaikissa säätyvät, jos ei ole vaihdettu normeja, (turbosta en ole kyllä varma). 400e kappale säätyvät, kerran joutuu auton eliniän aikana vaihtamaan. Itellä oli 320000 ajettu ja ehjillä alkuperösillö iskareilla. Kytkimet oli alunperin 2 litrasissa löyhiä, todennäkösesti kaikkiin vaihdettu jo. Ainoa miinus noissa on lisäilmahässäkkä, se menee kaikista joskus, täältä foorumilta löytyy siihenki apu että ne saa koodattua pois käytöstä. Muuten kai näitä ei ajamalla saa loppuun, kunhan huolehtii perus huollot. :driving:
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

Avatar
outopakki
Jäsen
Viestit: 83
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 11:49

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja outopakki » 16 Tammi 2020, 18:27

Eipä varmempaa menijää äkkiä löydy. Itellä 05 2.5 xt nyt ollut kohta 6v. Joka kerta leimasta läpi kerralla. Kytkin vaihdettu 230tuhannes. Takaiskarit löytyy noin 400 ekel jousineen päivineen kybiltä. Ja ekoilu onnistuu e85 etanoolilla jos haluaa. Ruostesuojaus kannattaa tehdä jos meinaa pitää kauemmin. [emoji41]


Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla

el paso
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Tammi 2020, 15:57

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja el paso » 16 Tammi 2020, 19:25

Vanhoja viestiketjuja tuossa lueskellut ja ilmeisesti näissä turboissa sen lisäilmapumpun saa ohjelmoimalla helpoiten pois pelistä? Mitenkähän kallista tehdä? Ruostesuojaus olikin ajatuksissa. Ainakin kotelosuoja-ainetta kaikkiin rööreihin. Pitoauto siis hakusessa. Vähän vaikuttaa siltä, että kohta ajellaan Subarulla jos vain katottu yksilö ei ehdi mennä kaupaksi ja on muutenkin kondiksessa :driving-girl:. Kiitos kaikille kommentoijille.

el paso
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Tammi 2020, 15:57

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja el paso » 02 Helmi 2020, 07:37

No nyt pääsin vasta katsomaan ja koeajamaan havittelemani foresterin. Ei kyllä vakuuttanut. Auto oli 2007, vähän ajettu ikäisekseen, 2,5 turbo, manuaali. Yksi pyöränkaari just ruostumassa läpi. Sisällä etupenkin jalat umpiruosteessa. Moottoritilassa kaikki hihnapyörät ja muutenkin kaikki pinnat hapettuneet paljon tai ruosteessa. Samoin kaikki kumiosat näyttivät aika haurastuneilta. Kytkin oli todella jäykkä ja otti äkäisesti kiinni. Moottori nakutti selvästi. Ohjauspyörää ei saa tarpeeksi ylös kun kuskilla on vartta 190 senttiä. En tiedä onko poikkeusyksilö, mitä säilytetty suola-astiassa? Kytkin kuulemma myyjän mukaan näissä kaikissa subaruissa tämmöinen oudon jäykkä?

3AHG
Viestit: 307
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja 3AHG » 02 Helmi 2020, 09:50

Ainakin 2 litraisissa kytkin on jäykkä, äkkiä siihen tottuu. Jos noin on ruosteessa niin ite kyllä jättäisin väliin, näitä kun löytyy myös hyvin pidettyinä ja ruosteettomina :driving:
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

Reetuhai2
Jäsen
Viestit: 1087
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 20:32
Paikkakunta: Vihti

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja Reetuhai2 » 02 Helmi 2020, 14:53

Kytkin on subaruissa kohtuu jäykkä verrattuina muihin autoihin, joskin omasta mielestä se on hyvä, tykkään. Toki riippuu mihin vertaa, äitin sprintterissä ei hirveesti sen kevyempi oo. Taas almerassa meinaa subarun jälkeen polkasta kytkimen lattiasta läpi, kun pikkurillillä saa painettua alas.

el paso
Viestit: 6
Liittynyt: 15 Tammi 2020, 15:57

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja el paso » 22 Helmi 2020, 14:56

No nyt loppui Foresterin metsästys :D . Tulihan noita koeajettua ja katsottua useampia, mutta lopulta mukaan tarttui 2011 2.0 td Forester. Ei tullutkaan bensa, mutta turbo kuitenkin :lol: . Tilat ovat hyvät tuossa 3 gen mallissa ja dieselin vääntö miellytti. Toivottavasti on kova rauta. Ainakin huollettu merkkiliikkeessä ajallaan ja moottori viimeisintä, kestävintä mallia.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa