Karim kirjoitti:Pitäisi XT Foresteriin saada ehkä vähän kokeilumielessäkin "karkeammat" talvirenkaat, koska uusien talvirenkaiden osto on jokatapauksessa edessä. Tulee ajettua talvisin auraamattomia metsäautoteitä uusia pilkkipaikkoja etsiessä, mutta en kyllä kiellä ettenkö myös ulkonäkösyistä niitä ole hankkimassa.Viimeinen niitti taisi olla kun katselin kuvia täällä aiemmin linkatusta sivustolta: https://lpaventure.com/blogs/projects-forester
Tällä hetkellä autossa on alla Nokian Hakkapeliitta 7 (235/50/18"). Uusia vanteita en ole ostamassa, vaan renkaat pitäisi sovittaa noille 18" vanteille. Ja tiedän tuo ei ole ihan optimaalisin koko "karkeammille" renkaille, vaan yleisesti suositaan paljon pienempää vannekokoa.
Ja pohjoisessa päin kun ajelen niin nastat pitää renkaissa olla.
Nettiä aika paljon selannut ja lueskellut kokemuksia näistä "karkeammista" renkaista. Aika vähän löytyy juttua Suomi-foorumeilta, mutta jenkkilästä sitäkin enemmän. Olen tullut siihen päätelmään, että jos haluaa "karkeammat" off-road-henkiset renkaat niin All Terrain -renkaat olisi oikea vaihtoehto, ja niihin sitten nastat jälkiasennuksena. En tiedä onko näin, mutta sellainen tunne jäi netin selailusta.
General Grabber AT2 rengasta kehutaan aika paljon ja niissä on nastoille valmiit paikat. Näitä ilmeisesti saa tilattua myös valmiiksi nastoitettuna.
Toinen vaihtoehto voisi olla BF Goodrich All Terrain T/A KO2, mutta sen talviominaisuudet ovat nettikommenttien perusteella aika huonot.
Molemmat näistä renkaista ovat ulkonäöllisesti sellaiset mistä pidän.
Eli kaikki kommentit, kokemukset ja esim. tiedot mistä kannatta kyseisen mallin renkaita tiedustella/ostatella ovat tervetulleita.
JanneK kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Itärajalla kun olen, ajattelin käydä tuosta rajan takaa Kormoran Suv Summerit.
JanneK kirjoitti:ok, kiitos. Epätodennäköistähän renkaan rikkoutuminen on Venäjälläkin, mutta ilman vararengasta en korpeen lähde. Minun reiteillä siellä rengasliike löytyy max 150 km päästä. Eiköhän tuolla alkuperäisellä vararenkaalla uskalla sen nilkuttaa, vaikka vierintäkehän pituus kasvaisikin muihin renkaisiin nähden.
Lohimies kirjoitti:JanneK kirjoitti:ok, kiitos. Epätodennäköistähän renkaan rikkoutuminen on Venäjälläkin, mutta ilman vararengasta en korpeen lähde. Minun reiteillä siellä rengasliike löytyy max 150 km päästä. Eiköhän tuolla alkuperäisellä vararenkaalla uskalla sen nilkuttaa, vaikka vierintäkehän pituus kasvaisikin muihin renkaisiin nähden.
Hommaa sellainen kattokori ja sinne vararengas. Jää vielä tilaa isolle vedenpitävälle kassillekin. Tuollaisella setupilla olen itse kalareissuilla korvessa liikkunut. Venäjällä ei ole ihme kyllä kertaakaan renkaita puhjennut, mutta Ruotsin lapissa on kaksi kertaa. Molempia kertoja epäilen tosin ilkivallaksi, kun oli keskellä ei mitään eksynyt kateruuvi renkaaseen sillä aikaa kun olin joella kalassa.
tuRboman kirjoitti:Wau! [emoji106] Hemmets kun on makeet. Mihin pirssiin nuo on tulossa kun en just muista enkä jaksa selata?
tuRboman kirjoitti:Kaveri teetti omaan hondaansa ammattikoululla jerrytelineen. Tosin se tuli pultattavan koukun tilalle. Itse olen miettinyt DIY juttuna tuollaista. Hitsauskoneet löytyy ja pysyy käsissä. Aikaa ja hyvä idea puuttuu?
30mm + 50mm on kyllä kova itellä 215-65-16 renkaat ja tallissa odottelee 25mm korotuspalikat asennusta. Ihan mopohommaa verrattuna tuohon sun settiin
Laittelet varmaan kuvia kun on valmista?!
baburusa kirjoitti:tuRboman kirjoitti:Kaveri teetti omaan hondaansa ammattikoululla jerrytelineen. Tosin se tuli pultattavan koukun tilalle. Itse olen miettinyt DIY juttuna tuollaista. Hitsauskoneet löytyy ja pysyy käsissä. Aikaa ja hyvä idea puuttuu?
30mm + 50mm on kyllä kova itellä 215-65-16 renkaat ja tallissa odottelee 25mm korotuspalikat asennusta. Ihan mopohommaa verrattuna tuohon sun settiin
Laittelet varmaan kuvia kun on valmista?!
Totta kai, laitellaan kuvia kun korotus ja renkaat alla
Renkaan saa toki katolle mutta tuommonen olis kätevämpi reissua ajatellen. Pitää tilata vielä 1 samanlainen vararengas.
-teme- kirjoitti:Eiköhän se suurin syy tähänkin ole kun ei vaan jaksa kikkailla, sama itellä ei nykyään enää jaksa leimalle mitään hirveitä muutoksia ruveta tekemään jotka heti kun leiman saa niin vaihtaa taas heti pois. Ennemmin tekee muutokset siten että ne menee leimasta läpi ja saapi ajella huoletta sheriffinkään turhista pysäytyksistä.
Korotus on joihinkin näistä subaruista täällä meillä vaikea toteuttaa siten että menis leimasta läpi, omaan outbackiin on tulossa jousilla toteutettu korotus katsotaan mitä se siitä sanoo.
Mutta tämä nyt ei koske tommosta rengastelinettä, eihän se ole kun ostaa uuden kilven maksaako se nyt huimat 20e. ja ruuvvaa sen telineeseen ja se on siinä.
Todella hyvin sanottu.baburusa kirjoitti:-teme- kirjoitti:Eiköhän se suurin syy tähänkin ole kun ei vaan jaksa kikkailla, sama itellä ei nykyään enää jaksa leimalle mitään hirveitä muutoksia ruveta tekemään jotka heti kun leiman saa niin vaihtaa taas heti pois. Ennemmin tekee muutokset siten että ne menee leimasta läpi ja saapi ajella huoletta sheriffinkään turhista pysäytyksistä.
Korotus on joihinkin näistä subaruista täällä meillä vaikea toteuttaa siten että menis leimasta läpi, omaan outbackiin on tulossa jousilla toteutettu korotus katsotaan mitä se siitä sanoo.
Mutta tämä nyt ei koske tommosta rengastelinettä, eihän se ole kun ostaa uuden kilven maksaako se nyt huimat 20e. ja ruuvvaa sen telineeseen ja se on siinä.
Kyllä. Ei sitä vanhana miehenä jaksa. Jos ikä alkaisi vielä kakkosella ja muovikäikäleitä auton helmoihin liimaamalla sais erektion niin ehkä sitten. Pari tuntia 90-luvun Kempin kanssa kikkailet telinettä, maalaat, asentelet, otat 150 kuvaa someen ja sukulaisille, lähet kalalle, sitten saat maksulapun kouraan ja viet telineen tallin nurkkaan perhovapatelineeksi? Ei kiitos.
-teme- kirjoitti:Kellään kokemuksia toyon pyöristä?? Sais järkevän kokosena tuohon outbackiin ja hintakaan ei olis paha.
https://www.vannetukku.fi/open-country- ... 68415.html
https://www.1001renkaat.com/renkaat-aut ... 96v-480895
Campari kirjoitti:Jaahas olisi näin uutena Subarun omistajana aika ostaa ensimmäiset kesärenkaat Foreen. Kyseessä vm2013 sj Forester. Tällä hetkellä alla 215/65 "16 kitkat jotka sen verran kuluneet että pitänee vaihtaa tilalle ihan kesärenkaat. Suosituksia saa heittää.
jaalto65 kirjoitti:Campari kirjoitti:Jaahas olisi näin uutena Subarun omistajana aika ostaa ensimmäiset kesärenkaat Foreen. Kyseessä vm2013 sj Forester. Tällä hetkellä alla 215/65 "16 kitkat jotka sen verran kuluneet että pitänee vaihtaa tilalle ihan kesärenkaat. Suosituksia saa heittää.
Ennen kuin putkahtaa ensimmäinen suositus että "osta Michelin Latitude Cross", niin kerro vähän tarpeistasi ja budjetistasi. Hyvä on hyvä vasta kun se on hyvä tarpeeseen nähden.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa