HUOM!!! Uudet foorumille rekisteröityvät käyttäjät tai vanhat jotka jostain syystä tarvitsevat tunnusten uudelleenaktivoinnin (esim. joidenkin profiilitietojen muutoksen johdosta).

Toistaiseksi palvelimen viestit ainakaan gmail-osoitteisiin eivät mene läpi, joten rekisteröinnin yhteydessä lähetettävä tunnusten aktivointiviesti ei koskaan saavu perille. Tällaisessa tilanteissa ole yhteydessä sähköpostitse info@subaruclubfinland.net niin katsotaan tunnusten aktivointi kuntoon.

Lisäksi uusien clubin jäseniksi liittyvien maksu kattaa myös vuoden 2024.

Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

Keskustelua melkein mistä vaan...
nemola
Jäsen
Viestit: 614
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja nemola » 13 Elo 2020, 12:27

GR Yaris on itselleni ainakin siinä mielessä positiivinen yllätys, että ehdin jo epäillä tämän tyylin uusien automallien olevan mennyttä ainakin manuaalivaihteisina. Puhumattakaan lisähintaisesta Racing-paketista (Torsen edessä ja takana). Hinnasta voi olla montaa mieltä, mutta lähtöhinnan saa perusteltua jopa edulliseksi Toyotan mallistossa vertaamalla aiempaan Yaris GRMN:ään ja GT86:een. Paino on pidetty kurissa, tulee jopa mieleen 90-luvun Subarut ilman airbagejä ja ABS:ää.

https://media.sites.toyota.fi/GR_Yaris_hinnasto.pdf

https://media.sites.toyota.fi/GR_Yaris_varustelista.pdf

https://media.sites.toyota.fi/GR_Yaris_tekniset_tiedot.pdf

https://www.nettiauto.com/autoarkisto/toyota/yaris-grmn/137756
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

bob
Viestit: 147
Liittynyt: 28 Syys 2019, 18:04

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja bob » 13 Elo 2020, 13:33

Pätevän oloinen laite. Sikälikin Subarulle sukua, Tommi Mäkisen pajan kehittelemä, ja muutenkin Toyta ja Subaru puuhastelevat yhdessä kaikenlaista. Toytalla jonkinlainen osakesiivu Subarusta, mitälie osuus nykyään.
Legacy stw 2.0R -07 MT
Outback -01 AT
kaar vos kut, put te reis vas pät!

Avatar
ximmo
Viestit: 535
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja ximmo » 13 Elo 2020, 14:06

nemola kirjoitti:GR Yaris on itselleni ainakin siinä mielessä positiivinen yllätys, että ehdin jo epäillä tämän tyylin uusien automallien olevan mennyttä ainakin manuaalivaihteisina. Puhumattakaan lisähintaisesta Racing-paketista (Torsen edessä ja takana). Hinnasta voi olla montaa mieltä, mutta lähtöhinnan saa perusteltua jopa edulliseksi Toyotan mallistossa vertaamalla aiempaan Yaris GRMN:ään ja GT86:een. Paino on pidetty kurissa, tulee jopa mieleen 90-luvun Subarut ilman airbagejä ja ABS:ää.

Lähtöhinta on ehkä jossain määrin järkevä, mutta eihän tuota kukaan taida ostaa ilman lisäpaketteja. Vähän tympeät pakettijaot onkin, ilman racingia ei ole esim. lukkoja, ja ilman toista pakettia on av-puoli täysi karvalakki. Kiva juttu joka tapauksessa, että tällaisiakin tulee markkinoille.

Toyota omistaa internetin mukaan 16,5 % Subarusta.
Herrasmiesautoilija.
my09 Forester TD (faijalla)
M135i xDrive
ex: my08 Impreza WRX STi "pullukka"
ex: my05 Impreza WRX

nemola
Jäsen
Viestit: 614
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja nemola » 13 Elo 2020, 15:17

Ilman Racing-pakettia takalukosta en ole nähnyt juttua. Siis onko mitään vai pelkkä luistonesto. Vakiovarusteissa on mainittu "Urheilullinen tasauspyörästö", mutta tarkoittaako tuo vain TM:n mainitsemaa ajotilan mukaan muuttuvaa voimanjakoa eteen taakse.
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 614
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja nemola » 22 Elo 2020, 10:54

Näyttäisihän tuon saavan käyttäytymään takavetomaisesti. Ei tietoa ja tuo lienee JDM-versio, mutta jarrusatuloiden värin ja euroversion varustepakettien perusteella tuossa lienee Racing-paketin etu- ja takalukot. Ja alussa ruudulla vilahtaa teksti "LSD".

Loppupuolen sorapätkässä on alla pienehköt vanteet (lieneekö jarrutkin vaihdettu). Mietityttää, että millaiset norsunkorvat pitää olla eturoiskeläppinä, että pulleat takakyljet eivät ole pohjamaalilla tuollaisen jälkeen...

https://www.youtube.com/watch?v=XU1xq2N1nKU

Akkuhan tuossa näyttäisi olevan tavaratilassa.

EDIT: Olisi mielenkiintoista nähdä tuollaista ajoa tai ainakin yrittämistä sekä etu-/takalukollisella (Racing-paketti) Yariksella että ilman niitä.

EDIT2: Tuossa 1 min. kohdalla näykyy takavoimansiirron sisuskaluja. Monilevykytkin näyttäisi olevan ja ilmeisesti myös se Torsen:

https://www.youtube.com/watch?v=qXD9XsyblW8

EDIT3;
nemola kirjoitti:Ilman Racing-pakettia takalukosta en ole nähnyt juttua. Siis onko mitään vai pelkkä luistonesto.


Ja tuossa ilmeisesti sama ilman Torsenia. Eli amatöörin silmään vaikuttaisi, että ilman Racing-pakettia ei ole ainakaan tuossa kuvassa näkyvillä sitä eikä muutakaan lukkomurikkaa:

https://images.cdn.circlesix.co/image/1/1000/0/uploads/media/2020-01/17/b6cc2483ec7526b5/gr_yaris_2020_platform_011.jpg
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 614
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja nemola » 05 Huhti 2022, 14:36

Moottorin mukaan kuitenkin GR Corolla jättää Suomen väliin (kuten myös 2022 GR86):

"Huono uutinen on se, että Toyota GR Corolla ei ole tulossa Eurooppaan. Virallinen perustelu on, että GR-mallistoon voi kuulua vain kolme mallia kerrallaan ja Euroopan GR-mallistoon kuuluvat jo GR86, GR Yaris ja GR Supra. Vaikka myöskään GR86 ei tule Suomeen, se ei kuulemma riitä perusteluksi sille, että GR Corolla saataisiin sen ainoan Corolla-kansan riemuksi."

https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/tama-ei-ole-vaarisi-corolla-toyota-gr-corolla-on-300-hevosvoiman-ja-nelivedon-verran-riemua/
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 614
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja nemola » 11 Huhti 2022, 09:40

Iltalehden jutussa kuvatekstissä: "GR Corolla muistuttaa enemmän Subaru Impreza STI:tä kuin tavallista Corollaa."

Täytyy myöntää, että ennen tuon tekstin lukemista kuvaa katsoessa tuo sama tuli mieleen. "Pullukka" on syntynyt uudelleen! Noh, jos jaetaan niukkuutta ja sitäkin muuna merkkinä, niin parempi sekin kuin ei mitään. Toiveunissahan (?) Toyota ja Subaru olisivat kehittäneet tuon yhteistyössä kuten BRZ/GT86 ja Solterra/bZ4X.

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a327f120-3ca2-4c9b-9512-9da553156eae
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 614
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja nemola » 14 Marras 2023, 00:33

Onkohan myös GR Yaris sitten kohta historiaa, kun toyota.fi kertoo "Vain varastossa olevat autot, tarkista saatavuus jälleenmyyjältäsi". :roll:
Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.

nemola
Jäsen
Viestit: 614
Liittynyt: 30 Tammi 2015, 10:25

Re: Jatkoa seuraa: Yaris GRMN:n jälkeen GR Yaris

ViestiKirjoittaja nemola » 26 Tammi 2024, 14:34

Impreza GT SPW MY98
There is no showtime like snowtime.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa