Jesse999 kirjoitti:Olisin kysellyt mitä eroa vapari ja turbollisessa boxeri koneessa on?
Jos verrataan esim. 2.0 wrx/fore niin kanget on samat, männät käytännössä suht samat, puristus vaan hiukan korkeempi ja anturit samat. Riippuen vuosimallista pääsee ecuakin kai käpälöimään mutta siihen toki lääkkeet löytyy vaikka ei pääsiskään.ReeL12 kirjoitti:Jesse999 kirjoitti:Olisin kysellyt mitä eroa vapari ja turbollisessa boxeri koneessa on?
Pelkästään koneessa eroja esim: männät, kanget, kannet, imusarja, pakosarja, suuttimet, anturit, ECU jne. Samaa turbossa ja vaparissa on lähinnä lohko ja apulaitteet.
Jotkut on turbottaneet vapareita, mutta en muista että kukaan olisi ainakaan täällä foorumilla tunnustanut että auto olis muutoskatsastettu lailliseksi. Useammat on sitä kyselly ja pohtineet mutta aina lopputulos ollut että helpompaa ja halvempaa on ottaa lähtökohdaksi jo alunperin turbo malli. Niitähän saa välillä ihan kohtuu hintaan varsinkin kone tai laatikko vikaisena.
Olen harkinnu myös tuon oman GF8 vaparin ahtamista ihan harraste mielessä. Jos sen joskus jaksan tehdä niin laitan jonkun matalapaine turbon ja speeduinon orkkiskoneen kaveriksi. Ja hirveä jumppa aina katsastukseen kun pitää purkaa laittomat viritykset pois... Toistaseksi jäänyt tekemättä kun on ihan oikeakin turbo projektina tallissa.
mechanix kirjoitti:Kaikki vm.2000 ja allehan on nykyään ihan läpihuutojuttuja leimalla turbotuksen kannalta, käytännössä jarrut ja alusta vertailumallista, penkkilappu ja leima lappuun.
Noita tehdään kyllä maailmalla todella paljon, en tiedä miksi asenne täällä on aina sama näissä, kun ei se kummoisia vaadi loppupelissä että sen vaparin saa turbotettua ja leimattua.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa