Moi.
Oli pakko tulla foorumille kun autohuolloissa ei tiedetä mistään mitään ja katsotaan vaan OBD koodeja eikä osata löytää oikeaa vikaa. Ollut merkkiliikkeessä ja myös ei merkkiliikkessä. Tuntuu olevan satojen eurojen diagnooseja sillä että jotain ollaan tekevinään ja nollataan vaan vikakoodit.
Viimeisin vitsi oli tarpeeton vikakoodien luku, nollaus ja tarpeeton öljynvaihto 350€.
Nykyinen tilanne:
-Outback 2010 2.0 diesel, 270tkm.
-Huollot on tehty ajallaan.
-Toiminut todella hyvin aiemmin eikä ajettu pätkäajoa. Auto ollut mulla 7 vuotta.
-Ajeltu "fuel system cleanereilla" viimeiset 2tkm.
-EGR putsattu ja toimii
Ongelma:
- DPF valo syttyillyt useampaan kertaan, nollattu useasti huollossa. Viimeisimmässä vaihdettiin öljyt oil dilution vikakoodin takia. Samainen huolto sanoi aiemmin että vikakoodeja ei ollut ja tehtiin DPF pakkopoltto joka auttoi viikoksi. Katsastettu myös heti vikakoodin nollaamisen jälkeen
- Auto toimii muuten ok, mutta pintakaasulla siten että on kaasu tuntuu olevan hiukan on/off kun veto on päälle ja pois. Eli pykälä tuntuu joskus isompi ja joskus pienempi. Tähän voi vaikuttaa myös löystynyt vaihteiston takatuki jonka tilasin nyt.
- DPF poltto toimii moottoritiellä niin että vikakoodi lähtee pois ja sitten taajamaan ajettassa DPF valo syttyy.
Omia epäilyjä:
-Ilmavuoto (en löytänyt mitään ilmavuotoja ahtoputkista)
-Vuotavat suuttimet ? Onko vaihto vaikea operaatio ?
-DPF oikeasti tukossa ? Pystyykö näistä poistamaan DPF:n sisustat ?
-Joku vuoto jossain mikä aiheuttaa nokeentumista mitä en ole huomannut.
Auto toimii kuitenkin DPF vikavalosta huolimatta ok tuota pintakaasulagia lukuunottamatta ja vedot tallella.
Tämä rupesi vituttamaan jo niin paljon, että ostin uudemman vähän ajetun diesel Outbackin. Auto on siis telakalla nyt kunnes saan sen oikeasti kuntoon kakkosautoksi tai myyntiin.
Kiitos jo etukäteen vinkeistä.