Legacyn akku hyytyi pakkaseen. Ollut sen seitsemisen vuotta sama patteri minkä kottero mulla. Tiedä kuinka pitkään ennen minun aikaa. Ostin samanmerkkisen, exiden, kun ei ehkä huonoin akku ole markkinoilla. Samat ampeeritunnit, 62, mutta uusi on matalampi. Olisi mahtunut ehkä 70 Ah akku, kun kehitys näköjään edistynyt, mutta 70 Ah patterit näytti ostopäätöstä hahmotellessa olevan liian leveitä eli pitkiä. Oli mitenoli, tärkeämpää lienee akun tuoreus.
Ruuvailin akun paikoilleen, -27C, pyöräytti lyhyen sahaamisen jälkeen käyntiin iloisesti.
Kävin kylillä pyörähtämässä kinnerin lämmettyä muutaman kilsan lenkin.
Seuraavana päivänä ei jaksanut pyörittää myllyä käymään! Sama lämpötila ulkona suunnilleen. Olisko ehkä ollut hyvä varmuuden maksimoimiseksi ladata hyllystä napattu akku, mutta kun mainostivat olevan käyttövalmis...
Apuvirralla käyntiin (ei ollut mahdollisuutta lohkolämppäriin siinä), ja pikkasen pidempi lenkki niin alkoi akku toimimaan. Olisko saanut shokin, hypotermisen reaktion, kun vietiin 50 Celsiusta kylmempään yhtäkkiä, vaati sopeutumista ynnä herättelyä.
Muuten ei ole suparuita tarvinnut ropailla, hyvää kuluvaa vuotta kaikille