Humanteri kirjoitti:Googlailun tuloksena voi tuota suuttimien antautumista pitää kyllä jonkinlaisena tyyppivikana tälle subarun uudemmallekin diesel myllylle. 100-200tkm välillä noita näkyy uusitun.
Humanteri kirjoitti:Löytyi useampi keissi tästä uudemmasta dieselistä joissa suuttimia oli vaihdettu. Jäi vaikutelma, että olisi aika tyypillistä, mutta ei tuota nyt minään kovin kattavana otoksena voi pitää. Aika heikosti tietoa löytyy kyseisestä mallista yleensäkin.
Jos täältä jollakin löytyisi lisää tietoa aiheesta ja tuosta uudemmasta diesel/cvt yhdistelmästä muutenkin niin olis aika jees. Luulisi kuitenkin että noita uudempia malleja on ollut jo porukalla kierrossa, kun hinnat on tippuneet inhimilliselle tasolle.
Arsakk1 kirjoitti:Hintaa pelkälle cvt öljylle tuli 231e. Työn hintaa ei ollu sille eriteltynä kun ison huollon yhteydessä tekivät. Mutta luulen että 300-400e on jos pelkän laatikkoöljyn käy vaihdattaan töineen.
Suuttimet tilasin käytettynä purkaamosta kun löyty koko sarja 36tkm ajetusta outbackistä 320e/4kpl. Käytin purkaamon suuttimet varalta vielä dieselkorjaamossa testerissä ja oli kunnossa. Ovat niin kalliita uutena, että päädyin tuollaiseen ratkaisuun. Suuttimien vaihto olikin työläämpi homma, että joutuu ymmärtääkseni käyttään konetta irti, niin oli sama vaihdattaa kaikki suuttimet samalla työllä. n. 9h korjaamolta meni suutinten vaihtotyöhön. Kokonaisuudessan meni suuttimet+asennus noin 1500-1600e.
Öljyt on vaihdettu auton historian aikana ajallaan. Korjausten yhteyksissä pari ylimäärästä öljynvaihtoakin ollut kun vanhat suuttimet vuoti dieseliä öljyn sekaan.
Arsakk1 kirjoitti:Ai siellä semmonen tilanne sulla ollu forressa. Tuli vissiin DPF putsaamisella auto kuntoon?
Matway kirjoitti:Alkupään dieseleissä varmasti olikin niitä paljon puhuttuja laakeri ja kampura vikoja mutta tuo DPF järjestelmä on varmasti vielä auttanut koneiden hajoamista.
Varmastikin näin se oli. Mutta tarkoitin vain että ei regenerointi systeeminä varmastikkaan pidennä moottorin toiminta ikää.Juha kirjoitti:Niinpä, Eniten konerikkoja raportoitu euro4 koneissa, joissa regeneroinneista ei tiedetty vielä mitään.
- Että sikäli...
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa