Moro
Lohkolämmittimen vastus ei pelitä. Minkälainen homma tuo on vaihtaa ja mistä kautta siihen pääsee käsiksi? Siinä kuskinpuolella moottorin takaosassa jossain tuo näytti olevan. Auto vm-11 Forester.
bob kirjoitti:Pitääkin kuuklailla, saako defalta parisataa wattia tehokkaamman vastuksen, vai onko standardia vaan tarjolla, vai semmonen letkukiertolämmitin vai mitä. Tuntuu, ettei tunnin lämmityksellä ole kovemmalla pakkasella juurikaan vaikutusta. Pikkasen notkeammin käynnistyy, muttei lämpene juurikaan nopeammin verraten raakakylmäkäynnistykseen. Pari tuntia ja ero on selkeä.
nemola kirjoitti:bob kirjoitti:Pitääkin kuuklailla, saako defalta parisataa wattia tehokkaamman vastuksen, vai onko standardia vaan tarjolla, vai semmonen letkukiertolämmitin vai mitä. Tuntuu, ettei tunnin lämmityksellä ole kovemmalla pakkasella juurikaan vaikutusta. Pikkasen notkeammin käynnistyy, muttei lämpene juurikaan nopeammin verraten raakakylmäkäynnistykseen. Pari tuntia ja ero on selkeä.
Olen siinä käsityksessä, että alumiinilohkoisiin moottoreihin lohkolämmittimet ovat pienempitehoisia kuin valurautaisiin. Lisäksi sitten anturien herkkyydet yms. voivat rajoittaa tehoa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa