AimoPaukku kirjoitti:Tuo ei ole pidemmän päälle ratkaisu.
Katsastuksessa taas sama homma kuin abs valokin, sen on sytyttävä hetkeksi.
Rengaspaineen varoitusvalo syy hylkäämiseen katsastuksessa
Jos auton rengaspainevahti havaitsee rengaspaineen eroavan hyväksytyistä arvoista, syttyy auton kojetaulussa varoitusvalo. Tilanteesta jää merkintä myös auton vikakooditiedostoon.
Tammikuusta 2015 alkaen määräaikakatsastuksessa havaittu vikakoodi johtaa uusintakatsastukseen. Tätä ajankohtaa aikaisemmin viasta on huomautettu, ja vika on kehotettu korjaamaan.
AimoPaukku kirjoitti:Tuo ei ole pidemmän päälle ratkaisu.
Katsastuksessa taas sama homma kuin abs valokin, sen on sytyttävä hetkeksi. Abs tulon aikaan jahkailtiin että jos tekisi ledille oman ohjauksen jne... ei jatketa enää sillä linjalla.
Ja autoissa alkaa jäädä erillinen valo pois ja ilmoitus on isolla näytöllä jossa kaikki muukin tarpeellinen...
Mauri H kirjoitti:Siitä pieni bisnes. Joku hitsaamaan pieniä painesäiliöita joissa on paikat neljälle anturille. Yksinkertainen tyhjennysruuvi ja täyttöventtiilinä vaikkapa auton rengasventtiili. Sisään maltillinen 2 bar ja kikkula takakonttiin.
Hakala kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Siitä pieni bisnes. Joku hitsaamaan pieniä painesäiliöita joissa on paikat neljälle anturille. Yksinkertainen tyhjennysruuvi ja täyttöventtiilinä vaikkapa auton rengasventtiili. Sisään maltillinen 2 bar ja kikkula takakonttiin.
Sitä varten on vararengas. Tulee varmasti ilmoituskin jos alkaa tyhjenemään. Keventäjät tietty erikseen
Mauri H kirjoitti:Hakala kirjoitti:Mauri H kirjoitti:Siitä pieni bisnes. Joku hitsaamaan pieniä painesäiliöita joissa on paikat neljälle anturille. Yksinkertainen tyhjennysruuvi ja täyttöventtiilinä vaikkapa auton rengasventtiili. Sisään maltillinen 2 bar ja kikkula takakonttiin.
Sitä varten on vararengas. Tulee varmasti ilmoituskin jos alkaa tyhjenemään. Keventäjät tietty erikseen
Milläs ne neljä yhteen renkankaaseen laitat, eikös tuo tule venttiilin yhteyteen? Jos siis ajattelee käyttääkin sitä rengasta hätätilassa. Toki joku tubeless kottikärryn rengas voisi olla kevyt vaihtoehto säiliölle.
AimoPaukku kirjoitti:Osa antureista alkaa lähettää tietoa vasta pyöriessään.
Hakala kirjoitti:Paineantureistakin, vai vaan renkaiden pyörimisnopeuseroihin perustuvat? Jotkut järjestelmäthän toimivat ilman suoraa paineen mittausta
JuuS0 kirjoitti:Onko kellään tietoa vertaako subarun systeemi rengaspainetta johonkin ennalta asetettuun arvoon, vai ottaako se vertailuarvon muista renkaista?
Opks kirjoitti:Forester-14
.
* Tpms asetukset merkkihuollossa 45 euroa
.
suparu kirjoitti:[quote="Opks"]Forester-14
.
* Tpms asetukset merkkihuollossa 45 euroa
.
AimoPaukku kirjoitti:30e ja käynnin vaiva, kaikki ei asu merkkiliikkeen vieressä.
Kalastelija kirjoitti:EDIT : Ei taida kuitenkaan siellä näytössä olla muuta kuin renkaan profiilin kuva ja huutomerkki näkyvissä, paine laskee jossain renkaassa ??
7777 kirjoitti:Tuosta ylempänä mainitusta TPMS järjestelmän kokonaan pois koodauksesta minäkin luin/ kuulin jostain. Vielä kun muistas että mistä. Mainittiin, että siinätapauksessa huoltoliikkeen on merkittävä huoltokirjaan, että järjestelmä on koodattu pois päältä. Tämä kyllä sopisi ainakin minulle varsin hyvin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa