Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

Imusarja, moottori, pakoputkisto, vaihteisto jne. liittyen bensiinimoottorisiin malleihin
7Siskoa
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2016, 21:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 7Siskoa » 06 Syys 2017, 23:12

Ai perhana :o no mut siis toi tulppaaminen kuulostaa järkevältä toimenpiteeltä sen sijaan et tilaa uudet venttiilit. Suostuukohan esim. Rantakareen korjaamo tekemään ton tulppauksen vai toteavatko etteivät valtuutettuna huoltona ilkeä moiseen ryhtyä? :shifty:
2006 SUBARU LEGACY IV StW 2.0

projone
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja projone » 07 Syys 2017, 15:09

Niin, siis pelkkä tulppaaminen ei riitä, vaan pitää olla myös edellä esitetty ecun huijauskytkentä.
Subaru Legacy 07 2.0R AT

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 07 Syys 2017, 19:03

Siis toimiiko tuo huijauskytkentä 2.0 koneessa, rakensitko itse tuon ?
:driving:

projone
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja projone » 08 Syys 2017, 10:07

Juu, kytkentä löytyy kun selailee viestiketjua. En tiedä moneenko autoon on testattu, mutta minun allekirjoituksen autossa toimii.
Subaru Legacy 07 2.0R AT

7Siskoa
Viestit: 13
Liittynyt: 25 Tammi 2016, 21:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 7Siskoa » 08 Syys 2017, 12:19

@projone, onko sulla neloskoppanen -07 2.0 automaatti bensakone ~DOHC EJ20 H4 tms.?
https://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Legacy_(fourth_generation)
2006 SUBARU LEGACY IV StW 2.0

projone
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja projone » 08 Syys 2017, 13:32

Juu on. Subaru Legacy 07 2.0R AT
Subaru Legacy 07 2.0R AT

Petter
Viestit: 48
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja Petter » 08 Syys 2017, 17:48

Pitäisi ilmeisesti vaihtaa nuo venttiilit aina määräajoin, (kuten jakoremmi) niin säästyis ongelmilta. On vaan vissin Subarulta unohtunut laittaa ne huolto-ohjelman.

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 12 Syys 2017, 06:54

Enkö nyt osaa lukea projone tuota kytkentä kaavaa, vai mihin sijoittuu tuo ilmapumpulta tuleva rele, kun on irrallaan koko kytkennästä?
:driving:

projone
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja projone » 13 Syys 2017, 11:50

Niiden releiden kytkentäkärjet on kuvassa releen alla. Sama vaihtoreleessä. Olisi vissiin pitäny piirtää kela ja kärjet samaan laatikkoon.
Subaru Legacy 07 2.0R AT

AndyLove
Viestit: 25
Liittynyt: 04 Huhti 2015, 19:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja AndyLove » 29 Syys 2017, 00:26

AndyLove kirjoitti:Eli meillä kyseessä vm. 2005 Legacy 2.0 bensakoneella ja automaattilla jos sillä on mitään merkitystä, moottorivalo ja cruise alkoi vilkuttamaan ja korjaamon vikakoodiluku antoi tuollaisen tuomion. Alennuksineenkin n. 700€ korjaus ja nyt sitten keskustellaan reilusti alle 6 kk ja alle 200 km sitten hommatun auton korjauskustannusten kuittaajasta autokaupan kanssa. Asian tekee erityisen kurjaksi, että autokaupat tehtiin erittäin hyvän ystävän kanssa. Hänen näin alkuun sanoma laajasti heillä käytetty 50-50 maksupolitiikka ei tälläisessä viassa kyllä kuulosta alle 150tkm ajetussa autossa kovin kohtuulliselta, vaikka onkin 2005 vuoden auto. Tuntemattoman kauppiaan kanssa vaatisin kyllä tätä kokonaan heidän kuitattavaksi, mutta koska haluan tulevaisuudessakin kaverilta alennukset autokaupoissa niin joudumme luultavasti jonkinlaiseen kompromissiin tyytymään... :D

Korjaamossa sanottiin, että tuota ei voi "koodata pois" näistä vapaasti hengittävistä (turboissa kuulema pystyisi?) ja että vaikka tuo nyt korjataan niin todenäköisesti vika uusiutuu joskus. Onko kellään kokemusta tälläisestä viasta ja miten elämä on korjauksen jälkeen jatkunut, onko vika tosiaan uusiutunut?


Eli tänne tämä kun kerran oli jo ketju olemassa.

jamppu_
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2017, 23:50

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja jamppu_ » 27 Loka 2017, 16:28

Moro

Langasta löytyvällä rele/vastuskytkennällä rakennettu johtosarja. Kytkin hetki sitten autoon ja auto pelaa normaalisti :headbang: Eli ei vikavaloa, ei mitään erikoista. Ilmoittelen, jos pelaa koneen lämmettyäkkin. Pari kuvat löytyy sarjasta, jotka voin linkata tänne kun kytkennän toiminta varmaa :angel:

Autona siis -05 2.0 157hv forester

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 27 Loka 2017, 19:35

Mahtavaa :drinks: laitas heti kuvaa ja selostusta kun kerkeät, itellä vielä valot vilkkuu mittaritaulussa :lol:
:driving:

jamppu_
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2017, 23:50

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja jamppu_ » 27 Loka 2017, 21:24

Nyt on ilta kurvailtu johtosarja paikallaan. Lähdetty liikenteeseen kylmällä koneella ja ajeltu reilu puolituntia. Ei mitään vikakoodeja tai muita erikoisuuksia.

Vein paikalliseen elektroniikka pajaan langassa olevan kytkentäkaavion ja pyysin, että yksi tälläinen kiitos.

Tänään sais rele/vastussarjan ja kytkin autoon. Hommahan rokkaa :headbang:

Kuva johtosarjasta. releet valkoisia ja vastukset releiden pohjassa kuumaliimalla kiinni.
Kuva

kuva kun johtosarja paikallaan.
Kuva

Eli pumpulle tuleva liitin irti ja virtapiuhat sinne se ja sama kumminpäin. kuskinpuolen venttiilinliitin irti ja johtojen kytkentä liittimiin. Apukuskin puolen venttiilinliitin irti ja jättää sen tyhjäksi.

Pitää jossain välin purkaa mekaaniset osat pois ja tehdä johdotuksesta siistimpi. Ajelen kuitenkin tovin näin, niin helpo palauttaa, jos alkaa herjailla. vaan miksipä alkaisi :think:

PROJONELLE isot kiitokset kuningas vinkistä! :yahoo: :driving: :occassion:

Edit:

vielä kuva releiden toiseltapuolen. Tuo kuumaliima, kyllä peittää turhan paljon...
Kuva
Viimeksi muokannut jamppu_ 29 Marras 2017, 18:06, yhteensä muokattu 1 kertaa.

projone
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja projone » 29 Loka 2017, 18:48

Vikavalo ei syty ensimmäisellä kylmäkäynnistyksellä. Olikohan, että 3 kertaa pitää olla vika, niin sitten syttyy jos kytkentä ei toimi tai on väärin. Tuon voi varmistaa Torquella. Siitä näkee milloin kaikki saaste testit on menneet läpi. Kytkennän toiminnan varmistamiseen helpoin on free ssm. Sillä näkee paineen vaihtelun tuossa järjestelmässä.
Subaru Legacy 07 2.0R AT

jamppu_
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2017, 23:50

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja jamppu_ » 29 Loka 2017, 18:51

Useempi kylmä startti takana ja torquella luettu. Ei herjaa mitään 8-)

menu82
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:07

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja menu82 » 11 Marras 2017, 10:32

Pitäs väsätä itselle tollanen vastus hässäkkä 2.0r legacyyn. Onko noi ihan perus vaihtoreleitä 12v?

projone
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja projone » 11 Marras 2017, 17:28

Joo, n.12v on releen ohjausjännite.
Subaru Legacy 07 2.0R AT

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 13 Marras 2017, 14:42

Voksko jamppu_ ottaa kuvan vielä noista releiden navoista, ois kaikille vimpanpäällenhyvätnohjeet :driving:
:driving:

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 14 Marras 2017, 18:39

Pärkkele, muuten tuntuu kytkentä toimivan mutta tulee koodi 2444 pump stuck on ?

Edit: näköjään ei tule virtaa tuohon pumpun liittimelle.

Edit 2: Tietääkö joku pitääkö tuohon pumpulle tulla virta vain kylmällä koneella? Onko mulla kytkennässä joku pielessä...
:driving:

menu82
Viestit: 7
Liittynyt: 10 Heinä 2017, 12:07

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja menu82 » 15 Marras 2017, 22:10

3AHG kirjoitti:Edit 2: Tietääkö joku pitääkö tuohon pumpulle tulla virta vain kylmällä koneella? Onko mulla kytkennässä joku pielessä...


Semmonen käsitys itsellä että pumpulle tulee virta vain hetken kun kylmänä käynnistää. Eikös se koko järjestelmä "sammu" kun moottori vähän lämpee?

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 15 Marras 2017, 23:05

Pitää vielä mittailla ja testailla, jos ei jollaki ole antaa ratkaisevaa vihjettä :shock:

Edit:
Tuleejan sinne tosiaan virta, ilmeisesti kytkennässä jotain pielessä ja p2444 viittaa väärään paine-eroon. :crazy:
:driving:

jamppu_
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2017, 23:50

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja jamppu_ » 27 Marras 2017, 09:06

3AHG kirjoitti:Voksko jamppu_ ottaa kuvan vielä noista releiden navoista, ois kaikille vimpanpäällenhyvätnohjeet :driving:

Otan kun kotio pääsen.

jamppu_
Viestit: 13
Liittynyt: 15 Loka 2017, 23:50

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja jamppu_ » 29 Marras 2017, 18:07

Lisäsin kuvan aikaisempaan viestiini. En tiedä tuoko mitään iloa, kun kuumaliimalla kiinnitetty/suojattu vastukset

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 01 Joulu 2017, 16:50

Jeps, täytyy rakentaa vielä uus kytkentä ja kokeilla. Mikäs teidän moottorin koodi on ? Foresterissa on ainakin EJ204, mietin että voiko olla mahdollista että paine-ero tms. olisi eri, siis jos legacyssä on eri kone.
:driving:

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 02 Joulu 2017, 02:14

Jo 5 vuotta sitten Forea himoitessa lueskelin näitä lisäilmapaskenneita juttuja....... Nyt ajomäärän aletessa pätkäpätkäajoon olen kusessa.
102 Mm oli Foressa ostaessa, nyt juuri tänään 170, kun vaihtelin ölpät ja filsun. Ei liity tähän; ajomäärät radikaalisti muuttuneet reilun vuoden aikana.

Missäs se kuva piilee?
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 02 Joulu 2017, 15:01

HegeHege kirjoitti:Jo 5 vuotta sitten Forea himoitessa lueskelin näitä lisäilmapaskenneita juttuja....... Nyt ajomäärän aletessa pätkäpätkäajoon olen kusessa.
102 Mm oli Foressa ostaessa, nyt juuri tänään 170, kun vaihtelin ölpät ja filsun. Ei liity tähän; ajomäärät radikaalisti muuttuneet reilun vuoden aikana.

Missäs se kuva piilee?


On taiettu pikkujouluista tullessa kirjotella :drinks:
:driving:

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 03 Joulu 2017, 00:53

Hyvin arvattu!

Nyt on vastushässäköitä tehty 4 kpl annetuilla arvoilla, kytkentärele löydetty kuin myös vaihtorelekin. Piuhaa ja abikoa kassillinen apuna.....

Tosiaankin kun tuo oma ajosuorite tipahti murto-osaan, niin tuli tuo ongelma.
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 03 Joulu 2017, 01:10

Oletko siis saanut tuon kytkennän toimimaan foresterissa?
:driving:

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 03 Joulu 2017, 01:14

Raportoin asian edetessä. Vastusarvot arvottu ja kassillinen piuhaa odióttaa. Fore -06 ilman turboa potilaana
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 05 Joulu 2017, 22:10

Kytkentäkaavion kuvat releiden osalta vähän hämäsivät, mutta tein kuten se järkevältä vaikutti. Lisäsin vielä hässäkkääni 4 lediä sopivine etuvastuksineen: releelle yksi, vaihtoreleelle yksi, yksi paineanturin +5 V havainnointiin ja yksi paineanturin singnaalin havainnointiin.
Töpselit irti pumpulta ja venttiileiltä ja oma hässäkkä tilalle. Virrat päälle ensin; paineanturin ledit syttyivät. Auto käyntiin ja releiden ledit syttyivät, aikansa paloivat ja sitten sammuivat. EDIT: releiden ledit siis indikoivat pumpun ja venttiilien toimintaa.
Pumpun piuha irti olen ajellut ja joka kolmannella kylmäkäynnistyksellä vikakoodin pukkaa. Muistiin kyllä jää jo ekasta startista "pending-koodi". SItä ei tullut nyt tällä ekalla testillä, eli ehkäpä jopa toimii.
Vikakoodeja tullut siis syksyllä muistaakseni kahdesti venttiilihädästä ja pari kertaa jäi pumppu huutamaan (Pumpun releen jumitus; kärjet hitsaavat kiinni?).

Tekemäni kokeiluhässäkkä ei kärsi lähempää tutkailua, joten jos se toimii, niin sitten tehdään siistitty versio johonkin laatikkoon ihan piirilevylle.

Edelleenkin raportoidaan miten homma etenee.
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 08 Joulu 2017, 19:29

Nyt on aikas monta kylmästarttia tehty. Usea ihan huvikseen käyty parkkiksella tekemässä ja vielä useampi ihan oikeasti kun ollut tarve lähteä liikenteeseen. Kaikki hyvin muuten, mutta ne releille laitetut merkkiledit kaiketi toimivat vain sen ekan testin. Ihan sen takia ne virittelin, että näkisi oikeasti releiden toiminnan ja siten koko järjestelmän sähkönsaannin.
Nyt on niin monta starttia takana, että pakostaan olisi pendingcode muistissa vähintäänkin. Olisiko mahdollista, että rele päästäessään olisi antanut muutaman tuhannen voltin tuhoten releiden ledit? En ole releitä hipelöinyt tai mittaillut starteissa, koska yksin menossa ollut. Asia tarkistetaan.
Ikinä en ole releiden yhteyteen ledejä asennellut, vaikka "jokusen" vuoden harrastellutkin. Onko edes suositeltavaa?
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 09 Joulu 2017, 19:19

Varmaan se jännitepiikki sitten särki ledit kerrasta. Vaihdetaanpa ledit ja lisätään diodit.

"Releen käämin rinnalle kytketty diodi suojaa komponentteja käämin
aiheuttamilta jännitepiikeiltä.
Releen käämin aiheuttaman virtapiikin voi suojata diodilla.
Tarkoituksena on estää releen "sammuttamisen" takia käämistä
tulevan syöksyjännitteen aikaansaama jännitepiikki.
Releen käämin rinnalle estosuuntaan kytketty diodi ei vaikuta releen
normaaliin virtapiiriin sen vetäessä ja ollessa vetäneenä. Kun
releeltä katkaistaan virta, pyrkii käämi itseinduktion avulla yhä
ylläpitämään virran kulkua. Itseinduktion seurauksena käämi
synnyttää jännitteen, joka on vastakkaisnapainen syöttö-
jännitteeseen nähden. Jännite voi olla todella suuri hetkellisesti.
Käämin rinnalle oikein kytketty diodi "oikosulkee" itseinduktio-
jännitteen ja käämin energia purkautuu aiheuttamatta
jännitepiikkiä."
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 20 Joulu 2017, 20:19

P1410 koodia alkanut pukata. Jostain luin, että olisi Subarussa toisioilmapumpun jumitus, eli kaiketi releen hitsautuminen ja pumpun jääminen päälle. Tästä ei nyt ole kysymys. Releen kärjet olen nimittäin hionut ja ei jää päälle. (Releen jos kokonaan ottaa autosta pois tulee välittömästi koodit P0410 ja P0418. Jos nollaa niin ovat heti takaisin.) Ihmetyttää, koska tekee tämän kuumallakin koneella. Esim. ajettu tyyliin 10 km ja sitten koodi, eli vikavalo palamaan ja cruise vilkkumaan. Tai kuumalla koneella nollaa koodin pois, niin voi olla ihan heti jo uusiksi tai sitten vasta kilsan parin jälkeen.
Aikas monessa autossa tuo koodi on EGR-venttiilin hätä. Ja sellaiseen tuo oire nyt Foressakin viittaa. Pitää kait varoiksi irrottaa tuo egr ja katsoa liikkuuko se kunnolla ja ääripäästä ääripäähän. Samallahan sen voikin tulpata, kun aikomus on se ollut tehdä jo pitkään.
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 21 Joulu 2017, 23:34

kukaan ei oikeasti tieda p1410 koodin merkitystä subarulla?
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

3AHG
Jäsen
Viestit: 172
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja 3AHG » 22 Joulu 2017, 00:19

Edit 2:

Manuaali siis viittaa suoraan että venttiili jäänyt auki: DTC P1410 SECONDARY AIR INJECTION SYSTEM SWITCHING VALVE STUCK OPEN
Eli jotain hämärää on kytkennässä ilmeisesti, ei ole vielä selvinnyt että mikä tuo legacyn 2.0R kone on tyypiltään, ja voiko siinä olla tarvittavat vastusarvot esim. erit mitä foren EJ204 koneessa ? Äijät ylempänä ei ilmeisesti ihan päivittäin selaa foorumia...


Edit: Tässä suora linkki käsikirjaan: http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Forester/
:driving:

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 23 Joulu 2017, 00:10

Kiitos tiedosta!
R-kone saattaa hyvinkin olla eri vaikka muuten sama. Eikös siinä ole muut
akin "kivaa" muihin verrattuna.......
Firma josta saa tilata "Air secondary system delete" JUTTUJA, haluavat nimenomaan tiedon koneesta, myyntialueest a yms........
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

projone
Viestit: 36
Liittynyt: 08 Helmi 2015, 16:43

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja projone » 24 Joulu 2017, 10:20

Kannattaa katsoa toimivasta vastaavasta autosta free ssm softalla miten painearvot ja venttiilit käyttäytyvät.
Subaru Legacy 07 2.0R AT

MNGR21
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Maalis 2017, 21:48

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja MNGR21 » 12 Heinä 2018, 21:35

Mites tää on edenny? itel sama ongelma 2006 Fore 2.0 X ZL AT kanssa, kaiketi samoja Hitachin ecuja...ja sama kone. Kandeeko tommonen hässäkkä nyt sitten käydä kolvauttamassa vai ei?

HegeHege kirjoitti:Raportoin asian edetessä. Vastusarvot arvottu ja kassillinen piuhaa odióttaa. Fore -06 ilman turboa potilaana

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 12 Heinä 2018, 23:33

Minähän siis tein sen huijauskytkennän releistä ja vastuksista ja laitoin lisukkeeksi 4 lediä etuvastuksineen indikoimaan laitteiston toimintaa. Eipä siitä sen enempää, mutta ne ledit etuvastuksineen sekoittivat huijauskytkennän toimintaa satunnaisesti. Ne kun olen poistanut, niin vikakoodit ovat loppuneet. Katsastuksessakin kävin kaksi päivää sitten piuha ja relehässäkät konehuoneessa. Leima tuli, eikä ne hässäkät katsuria kiinnostaneet.

Ostoslista tilaukseen Partcolta on tuossa ollut olemassa jo tovin. Idea tehdä tuo huijauskytkentä piirikorttireleillä koekytkentälevylle ja koteloida koko viritys autoon kuuluvan näköiseksi boxiksi. Koekytkentälevyjä on omasta takaa, piirikorttireleet ei mallista riippuen kauhean monia euroja maksa kappaleelta ja ne 4 vastusta eivät montaa senttiä maksa myöskään. Koteloita saa myös Partcolta montaa eri kokoa ja mallia. Jotain on omissakin varastoissa, niin keksitään kotelo sen mukaan, mitä tulee lopputuotteen kooksi. Ehkä voisi konehuoneen virityksistä napata kuvan kun kerkii ja laittaa sen nettiin ihmeteltäväksi.
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

Petter
Viestit: 48
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja Petter » 14 Heinä 2018, 07:36

Kytkentä kannattaa piilottaa kunnolla. Mulla katastaja kurkkas ekana pellin alle, ja tutki ettei mitään muutoksia ole tehty.

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 14 Heinä 2018, 11:11

Luitkos mitä kirjoitin?
"Katsastuksessakin kävin kaksi päivää sitten piuha ja relehässäkät konehuoneessa. Leima tuli, eikä ne hässäkät katsuria kiinnostaneet."
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96

Petter
Viestit: 48
Liittynyt: 26 Helmi 2015, 16:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja Petter » 15 Heinä 2018, 14:26

Vastaukseni oli tarkoitettu toisillekin asiaa suunnitteleville, eikä yksinomaan sinulle.

Avatar
HegeHege
Jäsen
Viestit: 207
Liittynyt: 04 Helmi 2015, 06:30

Re: Vikakoodi P2441 Secondary air injection system?

ViestiKirjoittaja HegeHege » 15 Heinä 2018, 20:06

Ok. Tosiaan voi katsastajastakin riippua, että kiinnostaako vai ei. Ja jos kiinnostaa, niin mitäpä sitten? Ei tietty varmaan ole huono ajatus naamioida tuollaiset autoon kuuluvan näköiseksi, niin eipä tule ihmettelyitä.
Konehuoneestakin nappasin pari kuvaa. Vielä kun saisi ne nettiin...
Forester 2.0 MY06
Impreza 2.0 MY96


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa