Outback 2019, järkiostosko?

Keskustelua melkein mistä vaan...
Subbeman
Jäsen

Outback 2019, järkiostosko?

ViestiKirjoittaja Subbeman » 09 Elo 2019, 07:53

Moi,

Vääntäisittekö minulle "rautalangasta", miksei juuri nyt kannattaisi ostaa uutta Outbackia -tai miksi kannattaisi? :wtf:
Olin jo viime keväänä viittä vaille kaupoissa MY18 Outbackista. Viime hetkillä sitten "jänistin" ja jatkoin Forrella ajamista. Ajattelin silloin, että Outbackiin tulee uusi malli viimeistään -19 lopulla, joku hybridi tms ja että laitan sitten suoraan sen. Mutta nyt näyttää, että uutta isompaa Outback-päivitystä saadaan vielä odottaa kuin pitkään lieneekään.

Ketuttaa ajella Forrella, jonka haja-asutusalueiden teiden ajo-ominaisuudet huononi merkittävästi -13 malliin siirryttäessä insinöörien suuressa viisaudessaan päättäessä korin ja alustan jäykistämisestä. Edellisen korimallin epätasaisten sivuteiden ajopehmeys (=ajomukavuus) hävisi ja tämä kulkine löytää joka ikisen kallistuksen ja epätasaisuuden tiestä millintarkasti.

Kävin koeajamassa MY19 Outbackia ja vaikutti ihan hyvältä /tykkäsin. Nyt on vain niin, että tämä mahtanee jäädä tämän sarjan viimeiseksi vuosimalliksi? Jos näin ja uusi tulee isoin muutoksin 2020-21, pudottaako se samoin tein tämän mallin hintatasoa tonnikaupalla? Toisaalta, yleensä kait voisi olettaa, että sarjan viimeisistä vuosimalleista on ehtinyt karsiutua pois kaikki mahdolliset lastentaudit, ajattelisin...

Ostoksille -vaiko ei? :roll:

tuRboman

Re: Outback 2019, järkiostosko?

ViestiKirjoittaja tuRboman » 09 Elo 2019, 09:28

Eiköhän tuo ole makuasioita? Seuraava OB tulee aivan varmasti ensi vuonna koeajettavaksi. Näin on mennyt kolmen edellisen mallisarjan kanssa. Eli vuosi jenkkien jälkeen. Ja lastentauteja ei hirveästi ole ollut ( pl diesel ) kun mallit on kuitenkin Japanissa ja jenkeillä ehtineet olla toista vuotta myynnissä ennen meille tuloa. Itse tilasin nykyisen 2015 mallin kesällä 2015 ja sain sen syyskuun alussa. Ainoa vika autossa on ollut takaluukun kaasujouset jotka antautui kovalla pakkasella ekana talvena. Nyt ajettu 93tkm. Ei lastentauteja mainittavasti. Audiosoittimen ominaisuudet ja jotku hölmöydet joita päivitykset on paranteneet mennenee lastentaudeista ehkä.

Itse olen aina niin uuden perään, että tuskin ostaisin nyt 2019 mallia kun se 'vanhenee' jo vuoden kuluttua. Nykyisenkin ostin melko pian esittelystä. Outback silti ei näytä menettävän ehkä kovin paljon hintaansa kun uusi malli tulee.

Sinuna todennäköisimmin siis ajaisin Foresterilla kunnes seuraava OB tulee. En väitä tämän olevan jotenkin oikea tai järkevä ratkaisu. Toimisin vain omista haluistani näin.
Subaru Outback 2.5i CVT 2015
Subaru Forester 2.5XT at 2006

an13
Jäsen

ViestiKirjoittaja an13 » 09 Elo 2019, 10:00

Millaiset rengspaineet Foresterissa? Outbackikin löytää urat ja täristää vaikka on 65 profiilin renkaat jos ajaa 2.6 bar paineilla eikä paremmin toimivalla 2.2barilla.

Outback 2020 amerikan mallin sisusta näyttää kyllä varsin hienolta, sitä kelpaa odottaa tännekin. Subarun malliston alapään moottorivalikoimaa on huononnettu niin paljon ja e-boxer vaikuttaa olevan ihan turha, niin Outback jos jatkaa 2.5i CVT:llä niin taitaa olla ainut toimiva valinta jatkossa(kin).

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 09 Elo 2019, 10:14

tuRboman kirjoitti:Eiköhän tuo ole makuasioita? Seuraava OB tulee aivan varmasti ensi vuonna koeajettavaksi. Näin on mennyt kolmen edellisen mallisarjan kanssa. Eli vuosi jenkkien jälkeen. Ja lastentauteja ei hirveästi ole ollut ( pl diesel ) kun mallit on kuitenkin Japanissa ja jenkeillä ehtineet olla toista vuotta myynnissä ennen meille tuloa. Itse tilasin nykyisen 2015 mallin kesällä 2015 ja sain sen syyskuun alussa. Ainoa vika autossa on ollut takaluukun kaasujouset jotka antautui kovalla pakkasella ekana talvena. Nyt ajettu 93tkm. Ei lastentauteja mainittavasti. Audiosoittimen ominaisuudet ja jotku hölmöydet joita päivitykset on paranteneet mennenee lastentaudeista ehkä.

Itse olen aina niin uuden perään, että tuskin ostaisin nyt 2019 mallia kun se 'vanhenee' jo vuoden kuluttua. Nykyisenkin ostin melko pian esittelystä. Outback silti ei näytä menettävän ehkä kovin paljon hintaansa kun uusi malli tulee.

Sinuna todennäköisimmin siis ajaisin Foresterilla kunnes seuraava OB tulee. En väitä tämän olevan jotenkin oikea tai järkevä ratkaisu. Toimisin vain omista haluistani näin.

Niin, makuasia varmastikin. Omja ongelmani on vain se, ettei millään enään jaksaisi ajella vuotta tällä nykyisellä kulkineella, voi olla että jopa merkki vaihtuu jos ei Outbackia nyt ole järkeä laittaa :ugeek:

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 09 Elo 2019, 10:25

an13 kirjoitti:Millaiset rengspaineet Foresterissa? Outbackikin löytää urat ja täristää vaikka on 65 profiilin renkaat jos ajaa 2.6 bar paineilla eikä paremmin toimivalla 2.2barilla.

Outback 2020 amerikan mallin sisusta näyttää kyllä varsin hienolta, sitä kelpaa odottaa tännekin. Subarun malliston alapään moottorivalikoimaa on huononnettu niin paljon ja e-boxer vaikuttaa olevan ihan turha, niin Outback jos jatkaa 2.5i CVT:llä niin taitaa olla ainut toimiva valinta jatkossa(kin).

Taisi tulla laitettua jotain 2,4 bar, mutta en koe ongelmaksi niinkään pintakovuutta kuin sitä, että hakee kaikki tieheitot pohjia myöten. Entinen alusta ns. jousti ja pehmensi teiden korkeus- ja kallistelu /ym. muutokset.

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 09 Elo 2019, 10:29

an13 kirjoitti:Millaiset rengspaineet Foresterissa? Outbackikin löytää urat ja täristää vaikka on 65 profiilin renkaat jos ajaa 2.6 bar paineilla eikä paremmin toimivalla 2.2barilla.

Niin, tuosta sisustasta olen lukenut ennenkin saman suuntaista. Jospa Outbackin hinta nousee uutuuden myötä sen verran, että vanhaksi jäävän mallin hinta ei sitten laskisi niin paljon, sori Turboman, kun kuitenkin olet ensimmäisten joukossa tuota uutta mallia ostamassa :D

tuRboman

ViestiKirjoittaja tuRboman » 09 Elo 2019, 14:30

Ei huolta. En ole ostamassa. Tähän nykyiseen olen niin tyytyväinen. Just nyt 4v ja 93tkm ajettuna ihan parhaimmillaan. Tällainen ois kaupassa ns järkiostos. Joten josko nyt tän auton kanssa onnistuisi tavallaan skippaamaan yhden vaihdon. Toki aina on se mahdollisuus, että kuume nousee liiaksi jos esim Outback XT versio tulis meillekkin tarjolle ja jotenkin hyväksyttävään hintaan.
Mutta tän hetkinen ajatus on, että jokunen vuosi menis vielä tällä nykyisellä. 200tkm vois olla sellainen max raja jolloin vaihdetaan. Katsotaan nyt. Rouvahan voi vaatia vaihtoa jo ennemmin. Jopa sellainen on mahdollist, että kakkosautona toimiva Forester vaihdettaisiin ja Outback jatkaa.. vaihtoehtoja on onneksi

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 09 Elo 2019, 15:10

tuRboman kirjoitti:Ei huolta. En ole ostamassa. Tähän nykyiseen olen niin tyytyväinen. Just nyt 4v ja 93tkm ajettuna ihan parhaimmillaan. Tällainen ois kaupassa ns järkiostos. Joten josko nyt tän auton kanssa onnistuisi tavallaan skippaamaan yhden vaihdon. Toki aina on se mahdollisuus, että kuume nousee liiaksi jos esim Outback XT versio tulis meillekkin tarjolle ja jotenkin hyväksyttävään hintaan.
Mutta tän hetkinen ajatus on, että jokunen vuosi menis vielä tällä nykyisellä. 200tkm vois olla sellainen max raja jolloin vaihdetaan. Katsotaan nyt. Rouvahan voi vaatia vaihtoa jo ennemmin. Jopa sellainen on mahdollist, että kakkosautona toimiva Forester vaihdettaisiin ja Outback jatkaa.. vaihtoehtoja on onneksi

Joo, pitää tosiaan ottaa huomioon myös tuon "hallituksen" mielipide :) Mutta jos noin olet suunnitellut ja tyytyväinen Outbackiin, ehkä minunkin on vain tehtävä kaupat siitä mitä on tarjolla nyt kun kerran sen verran kuitenkin on alkanut "polttelee" uudempaan siirtyminen :)

Sen verra kovaksi yltynyt tuo autokuume tän Forren kans, ettei taida enää parata muuta kuin vaihtamalla :oops:

ps. vaimo oli se meillä, joka ensimmäisenä totesi uudempaan Foresteriin vaihdettuamme, että entinen oli parempi ja että tämä uusi on sellainen "kiikkulauta" :D Tykkäsi kovasti -09 Foresterin ajo-ominaisuuksista...

JuhaH
Toimihenkilö

ViestiKirjoittaja JuhaH » 09 Elo 2019, 19:26

En mitenkään huonona vaihtoehtona pitäisi itse tuota nykyistä facelift versiota Outbackista ominaisuuksineen mitä noita katsellut, ja 2019 malleja saa kuitenkin suht hyvällä hinnalla/korolla tällä hetkellä. Käy koeajamassa niin siitähän se kuume sitten helpottaa (tai pahenee) :)
Subaru Levorg GT '16
ex-Subaru Legacy Sedan 2.5i CVT '12
ex-Subaru Legacy Sedan 2.0TD '08

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 09 Elo 2019, 21:10

JuhaH kirjoitti:En mitenkään huonona vaihtoehtona pitäisi itse tuota nykyistä facelift versiota Outbackista ominaisuuksineen mitä noita katsellut, ja 2019 malleja saa kuitenkin suht hyvällä hinnalla/korolla tällä hetkellä. Käy koeajamassa niin siitähän se kuume sitten helpottaa (tai pahenee) :)

Vähän saman suuntaiset ajatukset on itselläni -ja huomenna menenkin koeajolle... 8-). Saas nähdä mikä on lopputulema? :roll:

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 10 Elo 2019, 18:42

No nyt on Minullekin tulossa Outback! Kävin tekemässä kaupat -19 Outbackista, Ajoon saan sen viimeistään ensi perjantaina. Saas nähdä miltä alkaa ajo "maistumaan" tuon Forren jälkeen. :thumbsup:

tuRboman

ViestiKirjoittaja tuRboman » 10 Elo 2019, 22:23

Onnittelut!! Olin valmis veikkaamaan, että kaupat tulee
Todella hyvän auton saat! Kun Subaru on entuudestaan tuttu, eikä japsien jotku oudot ideat tunnu oudoilta tai liian spartalaisilta, niin kyllä se meno maistuu.

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 10 Elo 2019, 23:15

tuRboman kirjoitti:Onnittelut!! Olin valmis veikkaamaan, että kaupat tulee
Todella hyvän auton saat! Kun Subaru on entuudestaan tuttu, eikä japsien jotku oudot ideat tunnu oudoilta tai liian spartalaisilta, niin kyllä se meno maistuu.

Kiitos, niin olen taipuvainen itsekin uskomaan. Ja kyllä se niin on, että kun autokuume yltyy liian kovaksi, ei siihen lopulta auta kuin yksi ainoa lääke, turha kiduttaa itteä sen enempää, kyllä sitä pääsee riutumaan muullakin tavalla ko itteään määrättömästi kiusaamalla :oops:

tuRboman

ViestiKirjoittaja tuRboman » 12 Elo 2019, 10:10

Oli muuten kiva lukea, että teillä tykättiin 2009 Foresterista. Kun mulla aina välillä mietityttää meidän '06 XT... se on todella makea ja tehokas sekä käytännöllinen. Mutta koiran kanssa tila loppuu! Sinne ei mahdu kovin isoa häkkiä ja on pakko käyttää kokl kontti isolle koiralle. Samaten takana jalkatilaa ei vain ole. Joten jossain vaiheessa voi olla vaihto tuohon seuraavaan korimalliin.
Luulis halukkaita vaihtajia löytyvän 170tkm ajetulle virittämättömälle XT:lle kun kriteereinä vaihtokohteelle on huoltohistoria ja alle 200tkm ajettu automaatti bensa. No, tämä ei kuulu enää tähän topicciin...

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 12 Elo 2019, 12:15

tuRboman kirjoitti:Oli muuten kiva lukea, että teillä tykättiin 2009 Foresterista. Kun mulla aina välillä mietityttää meidän '06 XT... se on todella makea ja tehokas sekä käytännöllinen. Mutta koiran kanssa tila loppuu! Sinne ei mahdu kovin isoa häkkiä ja on pakko käyttää kokl kontti isolle koiralle. Samaten takana jalkatilaa ei vain ole. Joten jossain vaiheessa voi olla vaihto tuohon seuraavaan korimalliin.
Luulis halukkaita vaihtajia löytyvän 170tkm ajetulle virittämättömälle XT:lle kun kriteereinä vaihtokohteelle on huoltohistoria ja alle 200tkm ajettu automaatti bensa. No, tämä ei kuulu enää tähän topicciin...

No se on nimenomaan sitä, tykkäsin tuosta korimallista oikeasti todella, itseasiassa sen ansiota on yleensäkin se, että olen nyt tuleva Outback-omistaja. Kokemus oli niin positiivinen, että sen ansiosta tykästyin merkkiin yleensäkin! Väittäisin, että jos olisin mennyt suoraan tähän MY13-malliin, en olisi tykästynyt merkkiin samalla tavalla ollenkaan... :ugeek:

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 12 Elo 2019, 16:31

tuRboman kirjoitti:Oli muuten kiva lukea, että teillä tykättiin 2009 Foresterista. Kun mulla aina välillä mietityttää meidän '06 XT... se on todella makea ja tehokas sekä käytännöllinen. Mutta koiran kanssa tila loppuu! Sinne ei mahdu kovin isoa häkkiä ja on pakko käyttää kokl kontti isolle koiralle. Samaten takana jalkatilaa ei vain ole. Joten jossain vaiheessa voi olla vaihto tuohon seuraavaan korimalliin.

Vielä tuosta "seuraavaan korimalliin vaihtamisesta". Ei kait ainakaan tuo -13 mallin Foresteri ole sen tilavampi kuin se sinun tykkivehje (metästin aluksi juuri tuota edellisen korimallin XT:tä, muttei sattunut kohilleen silloin sopivaa...) :driving:

ps. mistä noita vakiohymiöitä saa lisää, nämä tarjolla olevat on vähän erikoisia ?

tuRboman

ViestiKirjoittaja tuRboman » 12 Elo 2019, 16:37

On se SH ( 2008 -2012 ) Forester isompi kuin SG. Sen verran kumminki työkaverin kyydissä ollut, että takanakin istuu mielikseen. Olin muuten tosi lähellä ostaa 2010 vuonna uutta XT mallia kun sellainen esittelyversio oli tarjolla. Liian kauan pyörittelin asiaa ja se meni 'nenän edestä'.

Minä kirjoittelen puhelimella tapatalk softalla, se tarjoaa mahdollisuuden käyttää isoa määrää hymiöitä. Mutta ne ei vaan aina näy oikein tietokoneella?

..niin ja oishan se toisaalta karua luopua tästä 2006 XT mallista. Tykkään kyllä ihan hulluna kaikkine puutteineenkin. Meluisa ja hieman ahdas. Mutta todella kätevä ja sopivan tehokas moneen menoon.

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 12 Elo 2019, 17:01

tuRboman kirjoitti:On se SH ( 2008 -2012 ) Forester isompi kuin SG. Sen verran kumminki työkaverin kyydissä ollut, että takanakin istuu mielikseen. Olin muuten tosi lähellä ostaa 2010 vuonna uutta XT mallia kun sellainen esittelyversio oli tarjolla. Liian kauan pyörittelin asiaa ja se meni 'nenän edestä'.

Minä kirjoittelen puhelimella tapatalk softalla, se tarjoaa mahdollisuuden käyttää isoa määrää hymiöitä. Mutta ne ei vaan aina näy oikein tietokoneella?

..niin ja oishan se toisaalta karua luopua tästä 2006 XT mallista. Tykkään kyllä ihan hulluna kaikkine puutteineenkin. Meluisa ja hieman ahdas. Mutta todella kätevä ja sopivan tehokas moneen menoon.

Ok, eli juurikin tuo 2008 on malli kasvattanut mittoja edellisestä (siitä mallistahan minulla ei olekaan ajokokemusta). -09 ja -13 mallit on suunnalleen saman kokoisia, tuo -09:hän minulla oli...

2010 uusi xt olisi kyllä ollut makea peli, harmi kun et saanut... erittäin hyvä ajaa ja kyyti ja potkuakin olisi ollut aivan eri tavalla. Mahtoi menetys harmittaa :banghead:
:D

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 15 Elo 2019, 21:40

No nyt on uuden uutukainen Outbackki talossa! Kyllä täytyy sanoa, että on maantiellä ero kuin yöllä ja päivällä Forester -03 malliin verrattaessa. Ensimmäisen 300 km:n ajon jälkeen erittäin positiivinen fiilis, tykkäsin kovasti! :thumbsup: :thumbsup:

Sandman1
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 15 Elo 2019, 23:01

Kyllä oli melkonen ero OB -15 ja -18 faceliftissäkin. Oli alustaa hinkattu paljo pehmeemmäks.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 16 Elo 2019, 02:33

Sandman1 kirjoitti:Kyllä oli melkonen ero OB -15 ja -18 faceliftissäkin. Oli alustaa hinkattu paljo pehmeemmäks.

Ilmankos tykkäsin. Juuri se alustan kovuus oli se joka eniten häiritsi Foresterissa! :roll:
Lisäksi:
- Adaptiivinen vakkarihan on aivan loistava. Kerrassaan upeeta kun lähes koko 300 km matkan sai lepuuttaa jalkaa sen toistuvan kaasupolkimella säätämisen sijaan. Nopeus vain tauluun ja kun edellä ajava "perruuttaa" vastaan, ei tarvi koskea mihinkään vaan ainoastaan alkaa kattelemaan milloin on turvallinen ohitusmahdollisuus. Adaptiivinen vakkari nimittäin moottorijarruttaa automaattisesti ja jättää turvavälin -ja pitää myös sen yllättävän hyvin. Ja kun turvallinen ohituspaikka löytyy, niin hetkeksi vain kaasupolkimelle jalkaa ja ohituksen jälkeen jalan lepuutus jatkuu -eikä mihinkään muuhun tarvinnut koskea (ei jarruun, ei myöskään vakkarin näppäimiin). Myöskin taajama-alueet menee ilman mitään säätämisiä. Kun liikennevirran nopeus putoaa taajama- ja nopeusrajoitusalueilla, vakkari jarruttelee itse - ja myös kiihyttelee itse jonon mukana. Jopa liikennevalotkin hoituu automaattisesti siten, että valoihin seisahtumiseen asti saat pitää jalkaa levossa. Vasta kun valot vaihtuu vihreäksi, täytyy käyttää jalkaa kaasulla ja näpäyttää vakkarin muistitoimintoasetusta kerran, ei muuta ja loput hoituu automaattisesti :angel:
- Kaistanvahti-toiminnon suhteen oli eniten epäilyksiä. Mutta ne osoittautuivat vääriksi luuloiksi. Sehän tuntui toimivan ilman varsinaista ajoa häiritsemättä, testasin parissa kohtaa ihan vain periaatteen vuoksi. Piippailu ja sievä ohjauspyörän automaattinen kääntäminen takaisin ajolinjan suuntaan. Eli ei tehnyt mitään rajua korjausta jota pelkäsin tapahtuvaksi, kevyt avustava korjaus vain. Mielestäni hyvä turvatoiminto. :thumbsup:
- Ehkä kaikkein eniten kuitenkin tykkäsin teholisäyksestä Forreen verrattaessa ja uuden CVT-laatikon välityksistä. Nyt kiihdytykset tapahtui järkevästi ja enemmän herrasmiesmäisesti sekä selkeästi tehokkaammin. Ripeämmässäkään kiihdytyksessä ei moottori alkanut huutamaan Forren tapaan isoilla kierroksilla "hulluna" ja niin että juuri muuta ei tuntunut alkuun tapahtuvaankaan kuin metelin lisäystä, ainakin "perstuntumalla" tuntui siltä. Foresterilla ohittaessa vaihdoin aina ennen ohitusta vaihteiston manuaali-asetukselle ja säädin itse ohitustapahtuman ajan vaihteita ohjauspyörästä, kun en kestänyt sitä tolkutonta kierrosten huutamista. Vähän hävettikin kun tuntui siltä että koko kylä raikuu kun lähtee ohitukeen kun laatikko löi kierrokset ohituksessa tappiin :oops:
- Vähemmän myös tuulen suhinoita, sivutuulien puistatteluja ja Outbackki muutenkin tuntui korvalle selkeästi hiljaisemmalta :thumbup:
- Ainakin minulle ohjaustuntuma myös oli aivan ok, en huomioinut mitään keskialueen "tunnottomuuskaan", jota jotkut testiajajat ovat moittineet.

Tykkäsin kovasti, enää ei kirvele yhtään välirahan suuruuskaan. Ensi viikolla laitatan peräkoukun, roiskeläpät, lokarin kaarilevikkeet ja takapuskurin suojan (tilattu).

Talvivanteet on vielä hankkimatta, Uudet Continental-kumit 225-65-17 olisi ylimääräiset (eiköhän ne tuohon käy?). Vanteista vinkkejä ottaisin mielellään vastaan, offsetin pitää kuulemma olla 55. En tiedä mikä merkitys tuolla on, mutta myyjä selvitti jotain siihen suuntaan, että pitäisi olla juuri tuota mallia. Onkohan noissa Subarun merkkivanteissa jotain parempaa kenties kuin tarvikevanteissa jotka tuntuvat tulevan sen pari-kolmesataa halvemmaksi vaikka laittaisi kalleimmastakin päästä??

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 16 Elo 2019, 06:23

Ai niin, lisävalotkin on tulossa asennukseen, oikeat "ämpäri" testivoittajaxenonit. Saas nähdä miten niitä saa mitenkään passaamaan asennuksellisesti, mutta myös näöllisesti tämän tunic metallicin keulalle, nuo kun jäi Forresta yli niin ei oikein raskisi hukkaankaan heittää.

Menen tänään aamupäivästä käyttämään vielä kovavahauksessa. Ajattelin koettaa pitää tästä huolta kunnollaan alusta asti, nyt kun kerrankin sai hankittua auton uudesta asti itselle käyttöön...

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 16 Elo 2019, 06:33

Subbeman kirjoitti:No nyt on uuden uutukainen Outbackki talossa! Kyllä täytyy sanoa, että on maantiellä ero kuin yöllä ja päivällä Forester -03 malliin verrattaessa. Ensimmäisen 300 km:n ajon jälkeen erittäin positiivinen fiilis, tykkäsin kovasti! :thumbsup: :thumbsup:

Tuohon tuli minulla kirjoitusvirhe, Forrenihan oli siis -13 malli, ei -03 malli. Juuri tuosta MY13 mallista aina tuohon uuteen Forren alustamalliinhan asti Forren alusta jäykkeni ja meno meni mielestäni epämukavammaksi. Tästä Forren uusimmasta ei ole kokemusta...

tuRboman

ViestiKirjoittaja tuRboman » 16 Elo 2019, 08:38

Sandman1 kirjoitti:Kyllä oli melkonen ero OB -15 ja -18 faceliftissäkin. Oli alustaa hinkattu paljo pehmeemmäks.
Tämä oli mulle uutinen! Olen kyllä ajanut faceliftiä huollon yhteydessä, mutta en lyhyellä ajolla muista havainneeni alustanmuutosta. Moottori/vaihteistokombinaatio tuntui paremmalta ( ? ) ja jotenkin hiljaisempi kabiini. Toki kun vertaikukohtana oli jo 60tkm ajettu oma, niin vaikea arvioida.

Onnittelut vielä Subbemanille uutukaisesta! Varmasti meno maistuu

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 16 Elo 2019, 10:13

tuRboman kirjoitti:
Tämä oli mulle uutinen! Olen kyllä ajanut faceliftiä huollon yhteydessä, mutta en lyhyellä ajolla muista havainneeni alustanmuutosta. Moottori/vaihteistokombinaatio tuntui paremmalta ( ? ) ja jotenkin hiljaisempi kabiini. Toki kun vertaikukohtana oli jo 60tkm ajettu oma, niin vaikea arvioida.

Onnittelut vielä Subbemanille uutukaisesta! Varmasti meno maistuu

Juu, tykkään kovasti. Nyt parhaillaan vahauksessa...

Sandman1
Jäsen

ViestiKirjoittaja Sandman1 » 16 Elo 2019, 14:32

Liikennevaloihin vakkarin kanssa pysähdyttyä liikkellelähtöön riittää joko kevyt kaasun painallu TAI vakkarin RES napin näpäytys.
Pyörä joka ei vedä Se JARRUTTAA! 4X4
Etuveto? Joku veikkauksen uus peli vai?!?
Tehokkuus on pitkälle kehitettyä laiskuutta!
Failure is always an option -Mythbusters-
When in doubt, add something heavy. -Mythbusters old motto-

Subbeman
Jäsen

ViestiKirjoittaja Subbeman » 16 Elo 2019, 15:58

Sandman1 kirjoitti:Liikennevaloihin vakkarin kanssa pysähdyttyä liikkellelähtöön riittää joko kevyt kaasun painallu TAI vakkarin RES napin näpäytys.

Joo, huomasin just saman toiminteen. Siistiä... :thumbsup:

Paluu