Ensimmäistä Foresteria ostamassa

Yleistä keskustelua Subarujen tekniikasta
el paso
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Tammi 2020, 15:57

Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja el paso » 15 Tammi 2020, 16:20

Ensimmäinen Foresteri haaveisssa ja ylipäänsä ensimmäinen Subaru samalla. Ajattelin kysäistä kokeneimmilta ensin vähän taustatietoja.

Eli katsellut noita -06, -07 forestereita. Bensa-koneella ehdottomasti ja noita turbolla olevia, että löytyy tehoja ainakin se 170 hv. Onko eroja kulutuksessa tai kestävyydessä yms. 2,0 ja 2,5 moottorin välillä? Olen ymmärtänyt, että koneet käytännössä ihan samat, mutta tilavuus vain eri? Jotain jenkkien pura/kokoa videota katselin ja siinä olivat sitä mieltä, että 2,0 olis kestävämpi? Tuskin normikäytössä kestävyydessä huomaa eroja? Moottori vaikuttaa melko simppeliltä ja jakohihnan vaihdot sun muut näyttäisi onnistuvan ihan itsekin.

Tyyppivikoja ilmeisesti kannentiiviste ainakin? Manuaalia ajatellut. Ilmeisesti kytkin porsii aika pienillä kilometreillä??? Onko ne tasosäätöiset takaiskarit kaikissa malleissa vai jossain tietyssä varustelutasossa? Miten paljon on kustantanut ja onko tullut hyvä lopputulos kun on vaihdettu normi-iskarit ja jäykemmät jouset? Mites onko sähköviat yleisiä tai jotain muuta vikaa tai erityisiä huoltokohteita?

Mites herkästi nämä ruostuu? Nykyinen just 20-vuotias Volvo ei kuki vielä mistään ja aina vähän japseja ruosteen pelossa olen karttanut :D

Nettiautosta käyttäjäkokemuksia olen lukenut ja posiitivista luettavaa ollut pääosin. Huoltojen ja varaosien hintoja enimmäkseen moitittu. Katsotaan saisko täältä lisäinfoa 8-)

Avatar
ximmo
Jäsen
Viestit: 398
Liittynyt: 29 Tammi 2015, 23:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja ximmo » 15 Tammi 2020, 17:22

Mulla on ollut 0 Foresteria, joten nyt tulee asiaa:

-2.0 on kestävämpi, mutta jos öpaut vakiona pitää, niin lienee melko ok myös se 2.5
-Moottorit ja monet muut osat ovat samaa kamaa kuin Imprezoissa siis ja sitä kautta huutelen
-Sähkövikoja japanilaisessa? Juu ei.
-Ei ainakaan minulla ole olleet innokkaita ruostumaan
-Huolloista oon maksanut ihan samoja euroja aiempien autojen kanssa
-Onhan se bokseri vähän erilainen esim. tulppia vaihtaessa kuin R4, mutta perusrautaa loppujen lopuksi

Oon itse ajanut ruotsalaisella autolla (Saab) pari vuotta ennen kuin siirryin Subaruun ja jos noin yleisesti tiivistää eroja: mukavuudet putosivat, ongelmat vähenivät. :D
Herrasmiesautoilija.
my08 STi pullukka
ex: my05 WRX

japa
Jäsen
Viestit: 160
Liittynyt: 28 Tammi 2015, 21:44

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja japa » 15 Tammi 2020, 19:27

Hei. Jos 2.0R konetta katsot niin pidä huoli että lisäilmaventtiilit on otettu pois pelistä. Muuten on kyllä hyvä kone. :thumbsup:
Impreza GC8-99 (350/500)
Legacy 2.5 stw-04 (käyttis)
Kadett GSI-cabrio-87 (kesä auto)
Kadett C COUPE 2.0E-77 (harraste)
Forester 2.0xs-12 aut (vaimon)

3AHG
Jäsen
Viestit: 264
Liittynyt: 15 Maalis 2017, 20:06

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja 3AHG » 15 Tammi 2020, 20:51

Ei muutaku kaupoille :drinks: Takaiskarit on kaikissa säätyvät, jos ei ole vaihdettu normeja, (turbosta en ole kyllä varma). 400e kappale säätyvät, kerran joutuu auton eliniän aikana vaihtamaan. Itellä oli 320000 ajettu ja ehjillä alkuperösillö iskareilla. Kytkimet oli alunperin 2 litrasissa löyhiä, todennäkösesti kaikkiin vaihdettu jo. Ainoa miinus noissa on lisäilmahässäkkä, se menee kaikista joskus, täältä foorumilta löytyy siihenki apu että ne saa koodattua pois käytöstä. Muuten kai näitä ei ajamalla saa loppuun, kunhan huolehtii perus huollot. :driving:
:driving:
MY10 Forester EJ204 4EAT

Avatar
outopakki
Jäsen
Viestit: 38
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 11:49

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja outopakki » 16 Tammi 2020, 18:27

Eipä varmempaa menijää äkkiä löydy. Itellä 05 2.5 xt nyt ollut kohta 6v. Joka kerta leimasta läpi kerralla. Kytkin vaihdettu 230tuhannes. Takaiskarit löytyy noin 400 ekel jousineen päivineen kybiltä. Ja ekoilu onnistuu e85 etanoolilla jos haluaa. Ruostesuojaus kannattaa tehdä jos meinaa pitää kauemmin.


Lähetetty minun G8441 laitteesta Tapatalkilla

el paso
Viestit: 2
Liittynyt: 15 Tammi 2020, 15:57

Re: Ensimmäistä Foresteria ostamassa

ViestiKirjoittaja el paso » 16 Tammi 2020, 19:25

Vanhoja viestiketjuja tuossa lueskellut ja ilmeisesti näissä turboissa sen lisäilmapumpun saa ohjelmoimalla helpoiten pois pelistä? Mitenkähän kallista tehdä? Ruostesuojaus olikin ajatuksissa. Ainakin kotelosuoja-ainetta kaikkiin rööreihin. Pitoauto siis hakusessa. Vähän vaikuttaa siltä, että kohta ajellaan Subarulla jos vain katottu yksilö ei ehdi mennä kaupaksi ja on muutenkin kondiksessa :driving-girl:. Kiitos kaikille kommentoijille.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa