Morjens,
Uusi foorumilainen ilmoittautuu. Tuli hommattua otsikon mukainen kulkine. Mites näissä kannattaa jäähdytysnesteen määrä tarkistaa kylmänä vai kone lämpimänä? Kylmänä näytti olevan LOw merkin kohdalla, mutta lämpimänä sitten LOW-MAX puolivälissä.
Rupesin sitten tsekkailee onko vuotoja no ulospäin ei näy mitään. Katsoin sitten kuitenkin myös syylärin paisuntäsäiliöt 2 kpl. Onko normaalia että syylärissä oleva paisuntasäiliö koneen käydessä pinta nousee. Ei kuitenkaan pulputa. Mutta sitten koneen lähellä oleva säiliö kun koneen avaa niin pulputtaa lämpimänä ja sitten kun flekti pysähtyy pulputus loppuu. Flektin käynnistyttyä kuitenkin taas alkaa pulputtamaan.
Kylmänä käynnistin tänään aamulla ja moottorin lähellä oleva paisuntasäiliö vaahtosi....
Onko tässä nyt sitten pahin mahdollinen eli kannentiiviste fuskaa?
Öljyn pinta ja väri normaali
Jäähdytysneste vihreää ei öljyä seassa.
Jäähdytysneste ei haiskahda pakokaasulle
Lämpimänä ei ainakaan näy tulevan valkoista savua
Kun ajettu kone lämpimäksi niin kuuluuko syylarilta tuleva nesteletku olla miten kova. Sen saa kuumana puristettua kyllä mutta jonkin verran näppivoimaa pitää olla. Ei siis täysin kivikovat letkut ole. Pitäisikö letkun olla yhtä helposti painettavissa lämpimänä kuin kuumallakin koneella?
Kannentiivisteet?
Kiitoksia jos joku vaivautuu neuvomaan...