Berkele kirjoitti:Ei kellään olis toimivaa lisäilmapumppua jääny nurkkiin pyörimään?
projone kirjoitti:Nyt on ajeltu uudella kytkennällä noin kuukausi ilman vikakoodeja. Torquella katsoessa kaikki saastetestit näyttävät vihreää. Pitää vielä kesällä tulpata ilmaputket kannesta. Linkin takana on kytkentä, jos joku haluaa testata. Kytkennässä nuo pari rinnankytkentää voisi vielä yksinkertaistaa, mutta nuo käytetyt vastusarvot löytyvät helpommin kaupasta. Jos joku testaa, niin kommentit kiinnostaa. https://drive.google.com/open?id=0B8SPX ... nVaYWpEODg
MNGR21 kirjoitti:Osaisko joku tämmästä ohitusta tehdä pääkaupunkiseudulla? (Subaru forester 2.0 AT 2006)
smacine kirjoitti:Muistankohan oikein, että olen jostakin lukenut, että saksan pojat olisivat tähän jonkun vastussysteemin kehittänyt minkä avulla ei herjaa kun nuo turhakkeet poistetaan..
projone kirjoitti:Nyt on ajeltu uudella kytkennällä noin kuukausi ilman vikakoodeja. Torquella katsoessa kaikki saastetestit näyttävät vihreää. Pitää vielä kesällä tulpata ilmaputket kannesta. Linkin takana on kytkentä, jos joku haluaa testata. Kytkennässä nuo pari rinnankytkentää voisi vielä yksinkertaistaa, mutta nuo käytetyt vastusarvot löytyvät helpommin kaupasta. Jos joku testaa, niin kommentit kiinnostaa. https://drive.google.com/open?id=0B8SPX ... nVaYWpEODg
7Siskoa kirjoitti:Mulla on 2006 2.0 IV Legacy bensa/vapari (75tkm ajettu) ja nyt on alkanu tulee P2444:ää.
-Jättääkö toi EGR-koodi tai jumittunut kiertoilmaventtiilistö tien päälle, jos ei heti saa vaihdettua tai korjattua?
-En juuri ymmärrä näistä, mutta ilmeisesti kyseessä on päästörajoituksiin liittyvä moottorin osa.
-Huollossa eivät saa nollattua jolloin luistonesto ja cruise pois päältä koko ajan.
-Kuulemma kooditulkki ei kerro kumpi EGR-venttiili on sökönä jolloin pitäis vaihtaa molemmat venttiilit yht. 600 € luokkaa
-Sanoivat, että vie enemmän bensaa, kun venttiilistö falskaa.
Uskaltaako lähteä mökille?
7Siskoa kirjoitti:Kiitos @blanco! Toi operaatio saattais olla käypäinen vaihtoehto. Saakohan niitä vänkärin puolen venttiilejä muuten mistään nettivaraosakaupoista?
Mä veikkaan, että tällä mun autolla on ajettu lähinnä pääkaupunkiseudulla tosi lyhyttä työmatka-ajoa yms. jolloin olis ymmärrettävissä miksi kondenssi ja pakokaasun kuona-aineet on karstoittumisen myötä saaneet venttiililäpät falskaamaan. Lyhyessä ajossa kondenssikosteus ei pääse haihtumaan kuten pitempiä matkoja ajettaessa? Onko tuo tulppaaminen ja järjestelmän kiertäminen haaste katsastuksessa?
JuPe kirjoitti:Tuo puhdistaminen ei taida kyllä sitä jumiutuvaa venttiiliä pelastaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa