-teme- kirjoitti:Onhan niistä sti:stä rakenneltu iänkuunpäivät ralliautoja ja tuskin niihin pienempiä jarruja on laitettu. Veikkaisin että jostain oikealla et:llä olevat 16" mahtus myös brembojen kanssa. Tai sitten 17" sarja renkaita.
Varmaan kannattaa kysellä niiltä ketkä tommosia rakentaa tai on ajanut rallikäytössä.
-teme- kirjoitti:Onhan niistä sti:stä rakenneltu iänkuunpäivät ralliautoja ja tuskin niihin pienempiä jarruja on laitettu. Veikkaisin että jostain oikealla et:llä olevat 16" mahtus myös brembojen kanssa. Tai sitten 17" sarja renkaita.
ximmo kirjoitti:-teme- kirjoitti:Onhan niistä sti:stä rakenneltu iänkuunpäivät ralliautoja ja tuskin niihin pienempiä jarruja on laitettu. Veikkaisin että jostain oikealla et:llä olevat 16" mahtus myös brembojen kanssa. Tai sitten 17" sarja renkaita.
Kyllä on, ei niillä siviilijarruilla tee rallissa yhtään mitään. Kuten tuossa edellä jo mainittiin, niin renkaiden tuumakoko on pienempi. Olen vieraillut muutamaan otteeseen pajalla, joka rakentaa ralliautoja vain ja ainoastaan Subaruista. Kaikkiin Imprezoihin pitää vaihtaa pienemmät jarrut, koska jarrujen pitää mahtua 15" rimpulan kanssa (talvella). Vastaavasti myös lähes kaikki alustan osat menevät vaihtoon, ja aika paljon muutakin. Ralliauto on hyvin kaukana siviili-imprezasta, vaikka se monien mielestä onkin "ralliauto kadulle". Kori on kuitenkin sama ja lohko.
Onhan tuossa aika helvetisti hommaa ja esimerkiksi laatikko pitänee vahvistaa joka tapauksessa, oli STi tai WRX, jos tosissaan ajaa ja haluaa sen kestävän. Stetson-arvio: Budjetin puolesta voi olla fiksua ostaa WRX aihioksi ja työstää siitä eteenpäin. Osia joutuu vaihtamaan kuitenkin niin paljon, että WRX:n edullisemman hankintahinnan ansiosta loppusumma voi olla pienemmäksi. Riippuu vähän miten tosissaan sitä ollaan rakentamassa.
Yksi vaihtoehto on uittaa Japanista aihio ja tekee samalla ohjauksen muutoksen, kun kumminkin joutuu purkamaan sen atomeiksi. Voisi olla edullista, jos tuo esim. kevyesti keulakolaroidun yksilön. Ei paljon haittaa, jos on vaikka bägit lauenneet.
Jmaikk79 kirjoitti:ximmo kirjoitti:-teme- kirjoitti:Onhan niistä sti:stä rakenneltu iänkuunpäivät ralliautoja ja tuskin niihin pienempiä jarruja on laitettu. Veikkaisin että jostain oikealla et:llä olevat 16" mahtus myös brembojen kanssa. Tai sitten 17" sarja renkaita.
Kyllä on, ei niillä siviilijarruilla tee rallissa yhtään mitään. Kuten tuossa edellä jo mainittiin, niin renkaiden tuumakoko on pienempi. Olen vieraillut muutamaan otteeseen pajalla, joka rakentaa ralliautoja vain ja ainoastaan Subaruista. Kaikkiin Imprezoihin pitää vaihtaa pienemmät jarrut, koska jarrujen pitää mahtua 15" rimpulan kanssa (talvella). Vastaavasti myös lähes kaikki alustan osat menevät vaihtoon, ja aika paljon muutakin. Ralliauto on hyvin kaukana siviili-imprezasta, vaikka se monien mielestä onkin "ralliauto kadulle". Kori on kuitenkin sama ja lohko.
Onhan tuossa aika helvetisti hommaa ja esimerkiksi laatikko pitänee vahvistaa joka tapauksessa, oli STi tai WRX, jos tosissaan ajaa ja haluaa sen kestävän. Stetson-arvio: Budjetin puolesta voi olla fiksua ostaa WRX aihioksi ja työstää siitä eteenpäin. Osia joutuu vaihtamaan kuitenkin niin paljon, että WRX:n edullisemman hankintahinnan ansiosta loppusumma voi olla pienemmäksi. Riippuu vähän miten tosissaan sitä ollaan rakentamassa.
Yksi vaihtoehto on uittaa Japanista aihio ja tekee samalla ohjauksen muutoksen, kun kumminkin joutuu purkamaan sen atomeiksi. Voisi olla edullista, jos tuo esim. kevyesti keulakolaroidun yksilön. Ei paljon haittaa, jos on vaikka bägit lauenneet.
Tuota juuri olen myös miettinyt, että olisi varmaan kuitenkin viisaampaa ostaa wrx. Vaihtaa siihen sitten vahvempaa osaa. Hinta-ero lähtiessä kuitenkin se 5000e melkeenpä.
Jmaikk79 kirjoitti:Eipä se tuo kolaroidun ostaminen/ japanista uittaminen ainakaan kannata.
Reetuhai2 kirjoitti:Aikooko sinne hommata suorakytkentää vai ajaako subarun 6v lootalla, ajaako vakiomoottorilla vai teettääkö/tekeekö siihen tehokoneen. Jos kaiken aikoo vaihtaa ja laittaa, ni sittehän kannattaa ottaa halvin mahollinen.
ximmo kirjoitti:Reetuhai2 kirjoitti:Aikooko sinne hommata suorakytkentää vai ajaako subarun 6v lootalla, ajaako vakiomoottorilla vai teettääkö/tekeekö siihen tehokoneen. Jos kaiken aikoo vaihtaa ja laittaa, ni sittehän kannattaa ottaa halvin mahollinen.
Tuotahan mä tuossa aiemmin ajattelin, kun luulin, että se rakennetaan täysin uusiksi. Silloin ei oo väliä, onko STi vai WRX, vaikka ilmeisesti joidenkin mielestä STi on valmis ralliin kuppipenkit ja kaaret lisäämällä.
Vaikea tätä on toiselle neuvoa, kun ei tiedä tarkemmin realiteeteista (budjetti, rakennusosaaminen, halu rakennella) ja loppujen lopuksi edullisen aihion hankinnassa on aina tuuristakin paljon kiinni. Itse lähtisin kernaasti valmiiseen pöytään.
rs 200 kirjoitti:Ekaan kysymykseen vastaus, se on Im_P_reza kovalla Peellä, ei pehmeällä Beellä.
Reetuhai2 kirjoitti:Vakio nelimäntäsille saa vielä 15" renkaan menemään justjust, bremboille ei taida 17" pienempi mennä.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa