Tervehdys foorumin lukijat. Olen aikeissa hankkia tuollaisen diisseli Legacyn, kun sopiva aihio tulee kohdalle. Moottorin ongelmat ovat tiedossa, mutta niihinkin on tiemmä apuja olemassa. Lähinnä mietin, onko tuollaiseen diisseliin mahdollista manuaalin tilalle vaihtaa automaattilaatikkoa? Bensakoneissahan niitä on, mutta mikä lienee syy ettei diiselissä? Sopiiko bensakoneen automaatti diisseliin, ja löytyykö porukasta softagurua joka saisi laatikon ja moottorin ohjausyksiköt keskustelemaan keskenään/ osaisi koodata koneeseen toivotunlaisen softan ( ei 300hp/600Nm ja vartissa käkikello)?
Subarun tapa tehdä asioita on minulle aikalailla hämärän peitossa, olen touhunnut pääasiassa VAG konsernin merkkien parissa.
Lisäksi kiinnostaa, onko Subaruun olemassa harrastajabudjetille soveltuvaa merkkikohtaista diagnostiikkasoftaa (vrt. VAG VCDS) jolla pystyisi vikakoodien lukemisen lisäksi lukemaan mitta-arvoja, sekä suorittamaan ohjainlaitteiden adaptaatioita sekä koodauksia.
Lisäksi kaikenlaiset käyttäjäkokemukset Diiseli Legacyyn liittyen kiinnostavat.
Kiitos jo etukäteen neuvoista ja vinkeistä!
-Juha